Ho ho je schets nu wel een heel verkeerd beeld. Ten eerste werd dit kind niet opgesloten en ten tweede was dit niet door een jeugdzorg medewerker maar door de moeder. Moeder is samen met haar kinderen opgenomen om hulp te krijgen hoe beter met haar kinderen om te gaan. In deze situatie deed de moeder wat veel ouders ook thuis zullen doen: kind kwam steeds schreeuwend en slaand de woonkamer in, moeder kreeg geadviseerd om zonder daar op in te gaan hem weer mee te nemen naar zn kamer en dan weg te gaan en later met hem te praten, niet in de driftbui zelf. Of je dat een goede opvoedingsmethode vind is van alles over te zeggen, maar dat een kind uit straf wordt opgesloten oid is dus absoluut niet waar en schetst een verkeerd beeld.
Om op de vraag van de poll in te gaan: ik vind het lastig. Ik vind het een mooie serie en vind Nicolaas heel goed, maar dat jonge kinderen in beeld komen die waarschijnlijk zelf de gevolgen daarvan niet kunnen overzien vind ik dubieus. Het voelt echter wel authentiek, de schrijnende situatie van deze kinderen wordt niet verbloemd en medewerkers vertellen ook eerlijk dat ze merken dat kinderen soms slechter weggaan dan ze komen. Voelt dus echt niet als promopraatje van deze jeugdzorginstelling.
Vond het maatschappelijk gezien dus een goede serie, geeft een beeld wat er gebeurt waar veel mensen weinig van weten, maar had het beter gevonden als de kinderen geblurd werden.