Ik ben redelijk radicaal links en vind dat iedereen die vlucht om politieke, religieuze redenen of van oorlog in Nederland zou moeten kunnen komen. Maar mensen (jonge jongens?) die dan dit soort shit gaan uitvreten mogen van mij linea recta terug naar land van herkomst. Geef die plekken dan maar aan jongeren die zich wel aan gedragsregels en de wet kunnen houden.
Ja zou niks van waarde verloren gegaan zijn lijkt het
@Frambozentaartje ik ben meestal ook wel Linksig maar waarom de fuck gunnen we hun nog een leven hier? Kunnen we beter 5 betere mensen opvangen.
En echt zoān dikke fuck u naar het slachtoffer ook, paar maandjes straf. Echt wtf. Geef ze tot ze 40 zijn minimaal of zet ze uit.
Het zijn allereerst al geen mannen, maar jongens. Daarnaast: zo werkt het simpelweg niet. Whatās next? Verblijfsvergunningen weer afnemen? Nederlanders met een dubbele nationaliteit uitzetten als ze iets verkeerds doen? Niet etnische Nederlanders harder straffen? Het zijn allemaal ideetjes op dezelfde racistische neerwaartse spiraal.
Hoezo dubbele paspoorten? Deze zaten nog in asielproces dus je neemt niemands nationaliteit in. Ik ben ook tegen mensen met dubbele nationaliteit anders aanpakken want die hebben de Nederlandse nationaliteit itt deze mongolen.
En een verkrachter is een verkrachter, boeit me nul of ze 16 of 28 zijn.
Huh hoe lees je dat erin?
Nooooooooooooo!!!
We hebben een recht op asiel, als deze jongens daaronder vallen doen ze dat. OOK als ze iemand verkrachten tijdens die procedure. Daarom zeg ik; het is allemaal op dezelfde neerwaartse spiraal. Waar stop je dan? Dit zijn asielzoekers, die je ervoor wilt uitzetten. Hoe behandel je dan vervolgens mensen met een verblijfsvergunning? Wat ga je doen als mensen genaturaliseerd zijn, maar nog wel een tweede nationaliteit hebben? Wat als ze enkel de Nederlandse hebben, maar niet wit zijn? Elk experiment om mensen anders te behandelen dan witte Nederlanders is er een die we ons zeker in deze tijd gewoon niet kunnen veroorloven.
Daarnaast prima dat het jou niet boeit, dat meewegen is gelukkig ook jouw taak niet, maar feitelijk maakt 16 en 28 wel een verschil.
Waarom meteen een hypothetisch verhaal over mogelijke problemen als we het nu over een probleem hebben dat echt is gebeurd: een vrouw is verkracht door een groep asielzoekers en ze krijgen een paar maanden omdat het allemaal niet te heftig voor hen mag zijn, maar fuck het slachtoffer. Haar leven is niet significant.
Je ziet zelf toch ook wel dat zelf heel veel linkse mensen dit belachelijk vinden? Dit is toch achterlijk. Jammer dat jullie verkracht hebben, jammer dat vrouwen bang zijn, maar het zou een onkies signaal geven als we jullie uitzetten.
Idd. Het is geen kattenkwaad dat ze uitgehaald hebben. Iets pikken of een prullenbak vernielen is ook slecht, maar dat is iets wat kinderen wel vaker doen. Verkrachten (in een groep! Meerdere malen) is in mijn ogen een volwassen misdaad.
We hebben laatst met de maccabi-situatie al gezien hoe makkelijk deze politici flirten met het uitzetten van Nederlanders met dubbele nationaliteit. Het is niet hypothetisch, het is reƫel gevaar. Prima als je het verband niet ziet, die luxe heb ik niet en eerlijk; ik heb ook het geduld niet om met Neerlands onderbuik te discussiƫren.
Verder: ik heb niks met andere linkse mensen van doen, die bepalen mijn mening niet. Ik zeg ook niks over fuck het slachtoffer of de waarde van haar leven of whatever. Ik zeg ook niet dat deze jongeren geen straf verdienen, het is wat mij betreft heel simpel: je moet niet mee gaan lopen doen aan al die spierballentaal over uitzetten, strenger straffen, strengste asielbeleid ookt etc. Het is kortzichtig (want waar gaan die jongens dan heen? Stopt het leven buiten de Nederlandse grens), het is ineffectief (Nederland wordt er echt niet veiliger door) het is gevaarlijk (want het legitimeert een debat over de voorwaardelijkheid van het Nederlanderschap) en we kunnen het ons niet permitteren. De PVV is letterlijk aan de macht, ik heb andere dingen te doen.
Oneens maar ik snap waar je vandaan komt.
Top, kunnen we door met ons leven.
Hoop dat ze dan maar de ouderwetse tyfus krijgen, is een gezelligere optie
Kijk jij programmaās met echte kinderen erin, die een centrale rol hebben? Bijvoorbeeld een huis vol, 100 dagen op de jeugdzorg, waar doen ze het van etc.
- Ja veel van dat soort programmaās
- Een paar
- Eentje
- Nee
0 stemmers
Wat vind je daarvan? Ik vind een huis vol bijvoorbeeld wel fijn wegkijken maar ik vind het ook raar dat ik echte kinderen zo vaak heb gezien en hun namen (deels) weet etc. Zapte laatst langs jeugdzorg en daar was een kind in een heel kwetsbare situatie boos aan het doen en dat voelde echt smerig voor mij, dat ik dat zag.
- Ik kijk het en vind dat prima
- Ik kijk het maar vind het wel stom van mezelf
- Ik kijk het soms maar ik twijfel
- Ik kijk het dus niet
0 stemmers
Bij Waar doen ze het van zijn de kinderen niet echt het belangrijkste en vaak zijn ze niet kwetsbaar.
Programmaās over jeugdzorg vind ik een ander verhaal
Ik heb die serie daardoor niet afgekeken (100 dagen in de jeugdzorg). Achteraf had ik na de preview die keuze al willen maken maar goed, niet gebeurd.
In het eerste seizoen liepen er 3 kinderen in een gezin dat moest rondkomen van tientjes per maand, eentjeās haar werd heel lelijk kaalgeschoren op camera omdat ie luizen had, de andere twee liepen er ook onverzorgd en in slechte kleding bij. Hadden we imo ook niet hoeven zien.
Oh ja, dat was ik vergeten. Helemaal mee eens
vind ā100 dagen in de jeugdzorgā extra onethisch nu er zoveel misstanden aan het licht zijn gekomen en nog steeds zijn. het lijkt me heel makkelijk voor jeugdzorgmedewerkers om dat beeld te beĆÆnvloeden via zoān programma waarin zij sowieso een machtspositie hebben tov de jongeren.
terwijl een kwetsbaar en 9/10 keer getraumatiseerd kind van onder de 18 juist voor de media en de meningen van tout nederland zonder kennis van psychologie/pedagogie beschermd zou moeten worden (en JUIST door de mensen in de jeugdZORG? echt wat de hel hoor)
zeker omdat kinderen/mensen in zoān situatie bepaald gedrag vertonen dat heel makkelijk te veroordelen is maar heel logisch is in de context van hun problematiek en ze juist begrip en zorg nodig hebben, maar die zorg & begrip geven is binnen de jeugdzorg (& gezin in den beginne) vaak al een probleem. dat is voor kinderen vaak extra traumatiserend, laat staan als het gefilmd en uitgezonden wordt?
lees nu ff snel wat over het programma en zie dat er in de eerste aflevering al direct op aanraden van jeugdzorg een kind wordt gestraft voor āongewenst gedragā door hem in een kamer op te sluiten in zn eentje?? nouja bewijst precies wat ik wil zeggen. lijkt me echt fijn voor dat kind om later te beseffen dat zijn jeugdtraumaās met toedoen van een zorginstelling die niet ontvankelijk is voor kritiek voor heel nederland te zien zijn geweest.
Ik kijk naar een huis vol. Vind het leuk om te zien hoe verschillend al die gezinnen van elkaar functioneren. Maar ik ben heel slecht in namen dus heb geen idee hoe ze allemaal heten.
Ik heb het programma Pubers geprobeerd te kijken. Maar ik irriteerde me daarbij ontzettend aan de ouders van een paar van die kinderen. Zaten maar twee leuke bij.