Haha i dont know, je kunt ook denken dat je per slaapkamer betaalt, net als in een hotel
Als onderdeel van een stel zou ik altijd het delen door het aantal mensen. Je hebt als stel al zo veel financiëel voordeel in je leven dat je met dit soort dingen niet gierig moet doen hoor.
Nou dit. En ik neem aan dat, als je met iemand op vakantie gaat, het niet de eerste de beste zijn maar wel mensen die dichtbij je staan.
Dit? Hoe dat stel vervolgens het onderling betaalt/afspreekt moeten ze ook lekker zelf weten ofcourse.
Maar als ik met een vriendin een hotelkamer deel betalen we ook elk de helft dus die redenering begrijp ik ook niet
Oja miss beetje vaag opgeschreven, ik bedoel dat elke slaapkamer dan 1/3 van de totaal prijs is, en dat het stel dan dus samen 1/3 betaalt (of zij elk 1/6 en de singles 2/6)
Op zo’n manier
Nou ja ik zou tegen het stel zeggen dat het zo niet werkt in een vakantiehuisje
Haha nee het is niet dat zij dat vragen hoor, ik dacht als de single opeens dat die 1/3 methode miss logisch was lol maar blijkt dus van niet
Als je op het forum in het wjekw-topic als je iets wil gaan posten eerst een melding krijgt met ‘weet je zeker dat je dit wil delen?’ zou je daar dan minder gaan posten?
- Ja sowieso
- Misschien
- Nee denk het niet
0 stemmers
Werk jij in de stad waar je woont?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ken jij iemand die bij het circus zit?
- Ja 1 iemand
- Ja meerdere
- Ja ikzelf
- Nee niemand
0 stemmers
M’n hele leven is een fucking circus.
Oke maar dat is niet de vraag
Ja dat was mijn redenatie, en oprecht verbaasd dat ik de enige ben
Verder wel eens dat je als stel veel financiële voordelen hebt tov een single.
Dit zou voor mij logisch voelen maar ben wel snel geneigd dan te compenseren met boodschappen en trakteren in de horeca.
Mijn werkplaats is soms een circus (zitten hier heel veel clowns) maar dat is ook niet wat je bedoelt waarschijnlijk
Wij doen met familie vakanties altijd per kamer. Want hoe meer kamers hoe duurde het huis. Want een huisje met 8 kamers is duurder dan 4 kamers.
Een baby of jong kind gaat bij ouders op de kamer, wil je dat niet dan betaal je een kamer.
Ik heb ooit van iemand gehoord dat dat “niet waar is”, want als stel betaal je altijd dubbel als je een dagje uit gaat. Dubbele entree, dubbele lunch, dubbele koffie. En dat vond ze dan weer heel oneerlijk want singles hebben dat niet!
Ja, zo vermoeiend. Typisch een boomergrapje.
Zo doen wij het met de familie ook. Vooral omdat Gezinlid 1 veel geld heeft, voor alle kinderen een eigen kamer wil en dus 3 kamers bezet. Gezinslid 2 laat de kinderen bij elkaar slapen en zijn veel flexibeler met de indeling van het huisje. Afhankelijk van het huisje bezetten zij 2 of 3 kamers. Gezinslid 3 is alleenstaand, heeft minder te besteden en bezet maar 1 kamer.
In voorbeeld van de vriendenvakantie zou ik dan wel weer per persoon afrekenen.
Maar dan is die alleenstaade toch juist duurder uit?
Gezin 1 met twee kinderen betaalt voor 3 kamers, gezin 2 met 2/3 kinderen voor twee kamers en de alleenstaande voor 1 kamer. Dan betaalt de alleenstaande 1/6 van het totaal. Terwijl als het per persoon zou zijn, zou de alleenstaande maar 1/9 of 1/8 betalen
Maar in dit geval gaan er geen singles mee of wel?
Ja je hebt gelijk. In dit geval betalen de ouders ook weer een deel van de kamer van de alleenstaande dus die betaald wel naar draagkracht. Iedereen is er tevreden mee dat is het belangrijkste