Ja dat was mijn redenatie, en oprecht verbaasd dat ik de enige ben
Verder wel eens dat je als stel veel financiële voordelen hebt tov een single.
Dit zou voor mij logisch voelen maar ben wel snel geneigd dan te compenseren met boodschappen en trakteren in de horeca.
Mijn werkplaats is soms een circus (zitten hier heel veel clowns) maar dat is ook niet wat je bedoelt waarschijnlijk
Wij doen met familie vakanties altijd per kamer. Want hoe meer kamers hoe duurde het huis. Want een huisje met 8 kamers is duurder dan 4 kamers.
Een baby of jong kind gaat bij ouders op de kamer, wil je dat niet dan betaal je een kamer.
Ik heb ooit van iemand gehoord dat dat “niet waar is”, want als stel betaal je altijd dubbel als je een dagje uit gaat. Dubbele entree, dubbele lunch, dubbele koffie. En dat vond ze dan weer heel oneerlijk want singles hebben dat niet!
Ja, zo vermoeiend. Typisch een boomergrapje.
Zo doen wij het met de familie ook. Vooral omdat Gezinlid 1 veel geld heeft, voor alle kinderen een eigen kamer wil en dus 3 kamers bezet. Gezinslid 2 laat de kinderen bij elkaar slapen en zijn veel flexibeler met de indeling van het huisje. Afhankelijk van het huisje bezetten zij 2 of 3 kamers. Gezinslid 3 is alleenstaand, heeft minder te besteden en bezet maar 1 kamer.
In voorbeeld van de vriendenvakantie zou ik dan wel weer per persoon afrekenen.
Maar dan is die alleenstaade toch juist duurder uit?
Gezin 1 met twee kinderen betaalt voor 3 kamers, gezin 2 met 2/3 kinderen voor twee kamers en de alleenstaande voor 1 kamer. Dan betaalt de alleenstaande 1/6 van het totaal. Terwijl als het per persoon zou zijn, zou de alleenstaande maar 1/9 of 1/8 betalen
Maar in dit geval gaan er geen singles mee of wel?
Ja je hebt gelijk. In dit geval betalen de ouders ook weer een deel van de kamer van de alleenstaande dus die betaald wel naar draagkracht. Iedereen is er tevreden mee dat is het belangrijkste
nav het sollicitatietopic en sommige vragen die daar gesteld worden, heb jij veel ervaring met solliciteren?
- Nee ik heb nog nooit ergens gesolliciteerd
- Nee ik heb maar een enkele keer ergens gesolliciteerd
- Mwah ik heb weleens vaker gesolliciteerd maar wil niet zeggen dat ik er veel ervaring mee heb
- Ja heb ik veel ervaring met solliciteren en weet vaak wel hoe het werkt
0 stemmers
Als je in de wachtkamer zit bij de tandarts, roepen ze dan je voornaam of achternaam om?
- Voornaam
- Achternaam
- Voornaam + achternaam
- Geen patroon, komt allebei voor
0 stemmers
Ik ben verbaasd hoe erg dat in mijn praktijk verschilt, of zal na een bepaalde leeftijd alleen de achternaam genoemd worden?
Ik heb een moeilijke voornaam. Daar beginnen ze niet aan.
Lichtelijk overdreven reactie als er niet eens echt een discussie over gevoerd wordt.
Zit bij zo’n kleine tandarts die me al 29 jaar kent. Hij roept me nooit om, maar komt naar de wachtkamer en hij hoeft dan ook niet iets te zeggen. Of hij zegt “meisje achternaam”
Hier is het nog steeds heel fomeel bij medische instanties, altijd Frau/Herr Achternaam en ook Siezen (u-zeggen ipv jij). Ook bijv. bij mijn huisarts waar ik inmiddels al bijna 10 jaar kom (en ook regelmatig, vanwege medicijnen waarvoor je elk kwartaal met de dokter moet spreken ipv gewoon een herhalingsrecept)
Ik heb collega’s die eigenlijk een soort clini clown zijn. Het heeft een andere naam in de context van de ouderenzorg.
Maar ze hebben wel soms een rode neus op en zijn gewoon mega raar in de omgang.
Ja wel. Niet iedereen in de familie is al gesetteld.
Edit; het achterliggende idee was/is ooit volgens mij: je betaald wat je gebruikt. Je gebruikt 2/10e van die woning dus je betaald voor 2/10 (als in; 2 van de 10 kamers). Je eet voor 4 personen als gezin van 4, dus je betaald 4/20e van de boodschappen.
Mijn god als ik al half zit te sterven laat me dan a.u.b. met rust ipv een clown op me afsturen. Polsen ze ook een beetje van tevoren wie daar wel vrolijk van wordt?
misschien is dat wel de tactiek? dat je je zo ergert aan die clowns dat je je terminale ziekte even vergeet
ja dat zou wel de bedoeling zijn! Het is best een intensieve opleiding die ze gevolgd hebben, volgens mij zelfs een hogere schaal dan ik als verpleegkundige Maar er zijn ook mensen die non verbaal zijn en soms vraag ik me af of die het wel zo fijn vinden als de clowns het beleven (schrijven ook hele langdradige, zalvende rapportages in 3e persoon). Er zijn ook mensen in een niet vergevorderd stadium die ook echt zeggen ‘doe normaal of ik ben geen kind’. Maar ik zie ook wel veel van mijn clienten dan nep leuk en sociaal geaccepteerd doen.
Maar het aller aller aller ergste vind ik dat als ze die kleding aan hebben in een rol zijn en dan dus ook zo tegen ons doen. Ja sorry daar kan ik helemaal niks mee. Echt clownerij
Zat een keer ergens in een vergaderruimte te werken waar dan zo iemand binnen kwam, toen deed ze haar kleding uit etc. Daarna spoot ze parfum op en toen zei ik iets over die geur en toen bleef ze in die clown stem praten tegen me. Ze zei ’ oeps ik zit nog helemaal in mijn rol!’.
Vind het altijd frappant als men voornaam + u gebruikt. Bijvoorbeeld de leidster van mijn dochter spreek ik aan met haar voornaam en u.
Is hier heel gewoon.
Zij daarentegen zegt mevrouw ‘achternaam’ en u