Stel je persoonlijke vraag #53

Shit!!!

2 likes

Dat is hier nog steeds zo. Althans bij mijn laatste verhuizing woonde ik voor het eerst in de buurt van een kerk die fanatiek genoeg was om mij meerdere keren voor een dienst uit te nodigen

4 likes

Dat is nog steeds zo

https://www.sila.nl/

:clown_face:

2 likes

Absurd dat dit gewoon nog mag

3 likes

Ja ik blijf dit zo absurd vinden en ook zo absurd dat veel mensen het óf niet weten óf blijkbaar niet genoeg boeit.

Autoriteit Persoonsgegevens wil het al heel lang kwijt, er zou een wetswijziging komen voor nieuwe kerkleden maar die is er blijkbaar nog steeds niet, voor al bestaande leden zit er sowieso geen verandering aan te komen (als ik dit zo lees dan: Toezichthouder: doorgeven persoonsgegevens aan kerken moet stoppen)

6 likes

Ik heb hier een andere mening over. Ik voel me prettig bij de keuze die ik heb gemaakt. Net als dat ik het ook geen probleem vind dat iemand een andere keuze maakt. Ik zie echt het probleem niet. Maar blijf mij wel verbazen dat het maken van deze keuze blijkbaar een heel ding is.

1 like

Nou, een heel ding? Het is toch de standaard?

Alleen wordt anno 2025 af en toe ter discussie gesteld waarom het zo is, en waarom het dan eigenlijk altijd de naam van de man is die gebruikt wordt voor het hele gezin en de gezamenlijke kinderen.

18 likes

Je zal dit wel grappig bedoelen.

3 likes

Fijn dat je je er prettig bij voelt hoor, natuurlijk vind ik het geen ding als iemand een andere mening heeft dan ik. Zoals ik zei vind ik het alleen best bizar dat mensen dit heel belangrijk vinden/denken dat het daadwerkelijk praktisch verschil maakt, dat is volgens mij en in mijn ervaring totaal niet zo!

4 likes

Je kunt die gegevensdeling aan kerken wel vrij eenvoudig stopzetten. Alsnog gek dat er een handeling voor nodig is maar op die manier heb je toch de keuze.

Hoe stop ik het delen van mijn gegevens uit de Basisregistratie Personen (BRP)? | Rijksoverheid.nl.

4 likes

Nee, dat is ook niet zo. Voor trouwen moet je net zo goed naar het gemeentehuis als erkenning of het aanpassen van achternamen dus dat argument slaat nergens op.

5 likes

Mijn ervaring is dan inderdaad anders. Het is gewoon voor ons allemaal veel makkelijker.
Koophuis, verkoop en aankoop daarvan, baby. Het scheelt gewoon een hoop gedoe omdat het automatisch van ons beide is. Als er wat gebeurd en 1 van 2 gaat dood, is alles gewoon van de ander zonder gedoe van buitenaf.
En ik vind het leuk om een dubbele achternaam te hebben en gebruik die van mijn man en mij liever dan die van mij. Daar zitten persoonlijke redenen bij. Net als dat jij er vast ook persoonlijke redenen bij hebt. Maar dat is natuurlijk een aanname van mij.

Maar dat staat toch los van het hebben van dezelfde achternaam? Dat zijn (imo achterhaalde, maar dat is een andere discussie) praktische voordelen van getrouwd zijn, maar die heb je ook als je je eigen achternaam houdt ipv die van je man aanneemt.

21 likes

Als je wil reserveren voor een high tea en ze vragen om bijzondere dieetwensen aan te geven bij de reservering, waar denk jij dan aan

• Glutenvrij
  • Lactosevrij
  • Vegetarisch
  • Veganistisch
  • Koohlydraatarm

0 stemmers

ik had gereserveerd maar niet aangegeven dat we geen vlees eten en toen we dat zeiden bij binnenkomst was dat een probleem en had dat van tevoren aangegeven moeten worden.

2 likes

Ik vind ook vega moeten doorgeven best logisch, bij een high tea zitten toch ook vaak hartige producten waar vaak zalm of vlees in zit?

113 likes

Uhm ja, klinkt voor mij vrij logisch wel.

9 likes

Is wss echt mijn vega bubbel ja

2 likes

Tja of gewoon niet zo slim. Ik eet al 10 jaar geen vlees en als iemand om mijn dieetwensen vraagt zeg ik gewoon ‘geen vlees/vis’ of ‘vega’.

11 likes

:joy: dat zeker, volgende keer buiten de randstad zal ik het expliciet aangeven

Zou het ook ín de randstad doen :rofl: dit moet ik ook gewoon aangeven als ik dit in amsterdam of utrecht ga doen hoor

62 likes