dat zeker, volgende keer buiten de randstad zal ik het expliciet aangeven
Zou het ook ín de randstad doen dit moet ik ook gewoon aangeven als ik dit in amsterdam of utrecht ga doen hoor
Maar ga je er dan vanuit dat alle high tea’s vegetarisch zijn? Of dat ze hem daar pas zouden maken dus nog konden aanpassen ofzo? Volgens mij is t hele idee van een high tea juist dat je moet reserveren zodat ze van te voren weten wat ze moeten klaarmaken
Ja (blijkbaar) toevallig was de vorige keren alles standaard vega
Dat is iets wat je niet lekker vindt. Toch geen bijzondere dieetwens wat eventueel gevolgen heeft voor je gezondheid. Lijkt me super irritant als mensen allemaal in gaan vullen wat ze niet lekker vinden. Zou het gewoon negeren als ik in zo’n keuken stond
Volgende keer buiten de randstad? Ik denk dat het ook aan je bubbel ligt als je denkt dat dit alleen buiten de randstad aangegeven hoeft te worden
Gewoon de Randstad niet meer uitgaan
Ik twijfelde wel door het woord bijzondere. Ik vind geen vlees eten niet echt bijzonder. Vraag dan gewoon naar dieetwensen.
Woon je in de randstad?
- Ja, altijd al
- Ja, maar eerder in mijn leven niet
- Nee, maar eerder wel
- Nee, altijd al niet
- Ik heb nooit in Nederland gewoond
0 stemmers
Woon je in een dorp of een stad?
- In een dorp
- Een kleine stad
- Een middelgrote stad
- Een grotere stad of provinciale hoofdstad
- In een van de 4 grote steden
- Ik woon niet in Nederland
0 stemmers
Echt hoor, ik woon een grote stad in de randstad en zoveel plekken waar ze alleen koemelk hebben, zou er dus ook niet automatisch vanuit gaan dat het vega is of dat ze dit makkelijk kunnen regelen als je het niet van te voren aangeeft.
Ik ook en ook in Amsterdam geef ik het altijd aan in situaties waarin er iets van catering of een vast menu is. Ben dat tbh ook nog gewend uit de tijd dat het vega menu sla met brood was . Heb al jaren niet meer gehad dat het dan een probleem was maar vind het wel relevant om aan te geven. Is ook gewoon chill voor de bediening en keuken als het niet een vega tent is.
Mijn vader behandelt het nog steeds alsof een soort allergie is en als hij een restaurant voor ons boekt staat het al-tijd op de reservering hahah. We waren laatst in Toscanini en de ober kwam naar ons toe van ‘wie van jullie is veganistisch?’ en wij van ‘….niemand?’ Maar mijn vader had er bij het bellen met zijn niet-fantastische Nederlands dus zo’n big deal van gemaakt dat ik tot vegan was gepromoveerd bij de bediening.
Zo’n high tea wordt meestal voorbereid dus ik zou dan gewoon alles aangeven wat je niet eet. Of dat nou vlees of tomaat is. En als dat een lijst van drie kantjes is dan is het misschien beter om geen high tea te doen waarvan je niet van tevoren precies weet wat er geserveerd wordt maar gewoon ergens te gaan lunchen of borrelen waar je van tevoren op de kaart kan kijken of er voldoende van je gading is. Maar of je dieetwens nou geen vlees en vis of geen tomaat/augurk/rozijnen etc. is maakt wat mij betreft niet uit. Als je ergens gaat high tea-en dan wil je gewoon dat je lekker kunt eten. En zo lang het geen lijst van drie kantjes is lijkt het me dat een restaurant er vaak prima rekening mee kan houden.
Sioelen: wat is je tactiek
- Met beleid schuiven
- Zo hard als mogelijk
0 stemmers
Ben laatst nog op een toernooi met collega’s als laatste geëindigd
Wow
Is ook een talent vind ik
‘De Randstad’ is ook geen homogeen geheel, doen alsof dat wel zo is toont ook hoe erg je in een bubbel zit.
Nou idd en het feit dat mijn dorp en z’n inwoners ook onder ‘randstad’ valt in dit soort kwesties is bijna hilarisch.
Ik vind het vooral fascinerend dat sommige mensen wonen in de randstad een soort prestatie vinden.
Ik las stoelen dus ik dacht dit is vast een soort ironische frustratie poll omdat je bovenburen altijd heel hard met hun stoelen schuiven ofzo.