Stel je persoonlijke vraag #53

Wat vind jij de kutste milieu-maatregel? :angry:

• Dop die vastzit aan je frisdrankfles
  • Zakje frietsaus ipv bakje bij McDo
  • Kartonnen rietjes ipv plastic

0 stemmers

1 like

Is het ook wel met deze huizen crisis.

11 likes

Ik vind de rietjes wel de meest kromme. Ze zitten in een plastic hoesje die juist veel sneller wegwaait/niet in de prullenbak gegooid wordt en als je meerdere pakjes drinken hebt zitten die ook altijd aan elkaar in het plastic.

Als je een pakje drinken weg gooit dan lijkt het me dat je daar het rietje ook in laat zitten en alles tegelijk weggooit.

6 likes

En het pakje zelf mag in de plastic container maar het rietje moet bij oud papier

Dat doet toch niemand

1 like

Rietje niet bij het oud papier toch? Daar mag alleen schoon papier in, een pizzadoos hoort ook niet bij het oud papier.

2 likes

Hier krijg je in de McDonalds ook geen deksel meer bij je drinken. Dus de papieren beker met rietje en zoek het zelf uit :joy:

Ik vind dat gejank om die dop die vastzit zo dom.

Ik heb een enorme neus en ik kan nog steeds normaal drinken als er zo’n dopje aan hangt dus iedereen met een normale tot kleine neus zou dat ook gewoon moeten kunnen zonder janken.

26 likes

ik vind die doppen heeel chill juist want nu kan ik ze niet meer kwijtraken als ik ze ergens neerleg of uit mijn handen laten vallen :raised_hands:

8 likes

Heb jij filmpjes gezien van Amerikanen die moeten huilen omdat TikTok gestopt is daar?

• Nee niet gezien
  • Ja hahaha grappig
  • Ja maar niet grappig, heel zielig juist
  • Ja maar heb daar geen gevoel bij

0 stemmers

2 likes

Je moet het eerst laten drogen :expressionless:

Maar stel hè dan is het restafval maar het pakje mag bij plastic
Dan gaat toch ook niemand dat uit elkaar halen

3 likes

Ik vind het gewoon irritant met die dop er terug op draaien.

31 likes

Die dopjes aan de frisdrank heb ik echt geen problemen mee, maar komop de melk, yoghurt en vla hebben dat echt niet nodig.
Het is niet alsof ik een pak vla op straat ga lopen opdrinken en vervolgens die dop ga weggooien

3 likes

Nederland is echt zo’n ranzig land waarin sommige volwassen mensen zo’n halve liter optimel pak al wandelend opdrinken.

Ik moet altijd een beetje kotsen als ik dat zie.

17 likes

Ik vind mensen die heel veel zuivel nuttigen sowieso altijd een beetje goor.

29 likes

Ja dat kan je aan mensen ruiken, echt vies.

2 likes

En sowieso blikjes >>> flesjes

4 likes

voor iemand die zelf in de horeca werkt, is het altijd handig zulke dingen aan te geven.
Want dan kunnen wij als restaurant etc. daar rekening mee houden bij het voorbreiden daar van.
Het scheelt gedoe en zo kun je gewoon rustig genieten van je high tea.

3 likes

vindt dit altijd een lastige vraag, ik zeg zelf vaak dorp, maar officeel is het een stad omdat we stadsrechten hebben. De mensen die hier vandaan komen zeggen ook vaak het is geen dorp we zijn een stad.

2 likes

Een maat van mij doet dat en daarom heette de groepschat van zijn vrijgezellenfeest ook Project Hüttenkäse :smiling_face_with_tear:

1 like

Drive hier heeft wel kartonnen deksels, maar binnen niet.