Stel je persoonlijke vraag #53

Heb ik dit gemist dat mensen dit niet meer doen? :joy:

6 likes

Mijn crack

11 likes

Ik woon in België en wij hebben een supermarkt die erom bekend staat altijd proevertjes te hebben. Deze ochtend stond er nacho chips om 8u30 :smiley: Maar graaien dat mensen soms doen :o en verpakte dingen zoals bv mini kit kat in hun handtas stoppen

4 likes

vind jij het ongemakkelijk als witte Nederlanders op een abc-eiland gaan wonen?

• ja
  • ja alleen in sommige gevallen niet
  • nee
  • ik heb hier geen mening over/weet ik niet

0 stemmers

2 likes

Ik noem mezelf vooral handig, maar vind het wel leuk dat het door anderen als creatief wordt gezien. Bedankt voor het grote compliment @Zemraluani!

4 likes

Haha oke ik ben die persoon (het was overigens in het ‘impopulaire meningen’ dus trek je er vooral niks van aan), maar ik moet dit toch even rechtzetten (heb ik daar ook al gedaan). Ik vind dus NIET dat mensen niet creatief (mogen) zijn. Het was meer een gedachtenspinsel over wat de term ‘creativiteit’ nu eigenlijk is, omdat ik zelf (ook iemand die net zoals jij veel dingen maakt) merk dat ik soms echt creatief kan zijn in mijn maaksels en soms meer een handleiding volg. Dat voelt anders voor mij. Ben benieuwd of dat anders voelt voor jou?

En dat ik ook merk dat zelfbenoemde ‘niet-creatieve’ mensen al heel snel roepen dat ze iets niet zouden kunnen, terwijl ik echt 100% geloof dat iedereen zou kunnen leren haken, breien, naaien, schilderen, pottenbakken, etc.

Als dat label ‘creatief’ goed voelt voor jou, GO YOU! We zouden allemaal veel meer moeten maken en doen, en ons vooral geen zorgen moeten maken over wat iemand daarvan vindt.

Tldr; ik ben wel de laatste persoon die creativiteit zou gatekeepen (als je me in het echt zou kennen) :’), was alleen een mening over hoe die term voor MIJ voelt

4 likes

Tot op zekere hoogte. Ik denk dat iedereen kan leren schilderen. Maar dat niet iedereen kan leren om goed te schilderen. Soms heb je de aanleg er niet voor.

Geldt overigens voor alles. Als je een houten Klaas bent, moet je ook niet verwachten dat je een topturner kan worden. Wees blij als je al over de bok heen kan springen

1 like

Thanks, dat maakt het voor mij wel een stuk duidelijker! En ja ik voel me ook ‘creatiever’ als ik van een dop van een fles cola met ijzerdraad een tafeltje voor het poppenhuis maak ik omdat ik die dingen toevallig heb liggen dan als ik een tutorial kijk hoe je een tafeltje maakt en dat volg.
Misschien zit er ook een verschil tussen creativiteit en graag creatief bezig zijn. Dan ben ik eerder die laatste. Ik vind het een leuke bezigheid en er zijn natuurlijk ook mensen die dat helemaal niet leuk vinden. Die zouden alsnog de handeling breien kunnen leren, maar hebben er waarschijnlijk dan weinig plezier in.

1 like

Thanks!! Fijn dat je het snapt, dat is precies wat ik bedoelde inderdaad.

En je hebt denk ik gelijk, hoewel ik geloof dat mensen vaardigheden kunnen leren, vindt niet iedereen ‘het creĂ«ren’ leuk. Ik heb er nog even over nagedacht en misschien zit er qua definitie voor mij meer in dat je creatief aan het ‘maken’ bent, of dat je creatief aan het ‘denken’ bent. En dat voelt anders (voor mijzelf in ieder geval).

(En ik wil nu heel graag je poppenhuis zien want I loooove poppenhuis content haha)

2 likes

wel graag in het poppenhuis topic dan aub

10 likes

Deze is echt mooi ook. Veel fijner dan lippenstift maar 24 uur hydratatie klopt echt niks van, ook niet bij de witte.

Net als deo waar 48 uur fris op staat, grappenmakers

2 likes

Hoe vaak doe jij een uitje dat pp>75 euro kost? Maakt niet uit wat: festival, uit eten, musical, concert, Efteling etc. Hoeft niet aan 1 activiteit/ticket maar dat de dag je incl. eten, drinken etc. je >75 euro heeft gekost. Dus ook bijv. Bowlen en uit eten of de Efteling incl. eten en drinken in het park.

• Meermaals per week
  • Wekelijks
  • 1x per 2 weken
  • Maandelijks
  • 1x per 2 maanden
  • 4x per jaar
  • Halfjaarlijks
  • Jaarlijks
  • Minder dan Jaarlijks
  • (Bijna) nooit

0 stemmers

1 like

Maar die 4x per jaar is dan wel allemaal in de zomervakantie, en dan zeg ik tegen mijn gezin ik ga vandaag niks zeggen over hoeveel het hier allemaal moet kosten :grimacing:

2 likes

De Colruyt by any chance? Voor covid kon je daar bijna een hele maaltijd wegwerken tijdens een rondje boodschappen. Nu in mijn regio niet meer helaas :smiling_face_with_tear:

2 likes

Yep! OH hier wel, alleen de wijn is gestopt denk ik. Ook daar had je mensen die vanaf opening glaasjes achterover sloegen en half zat naar huis gingen :grinning:

2 likes

Haha dat zag je hier ook zooo vaak

2 likes

Doe je dat normaal wel dan? Ik vind dat zooo ongezellig om te klagen over kosten terwijl je het wel doet/kan doen.

38 likes

Maar daarmee zeg je eigenlijk al genoeg toch?

5 likes

Is toch een hele normale uitspraak. Je geeft een smak geld (en dat kan blijkbaar) en dan zeg je zoiets of iets in de trant van: nou even niet bij stilstaan hoe duur dit is :grimacing::grimacing: hup niet bij stilstaan, die pas erdoor, en dan ga je gewoon uiteraard lekker genieten.

2 likes