Stel je persoonlijke vraag #53

Hahaha nee bij een vriendin ofzo zou ik dit natuurlijk niet doen. Zou wat zijn zeg. Maar mn kinderen mogen best weten dat dingen duur zijn en dat niet alles maar normaal is. Het hoeft ook niet groter gemaakt te worden dan het is

2 likes

Nou nee sorry, ja dat je zegt we gaan niet elke week naar de efteling want het kost veel geld okĂ©, maar dit gaat om het type mens dat besluit te gaan en dan ter plekke nog moet zeggen: zoooo 3 euro voor een saucijzenbroodje, ohhh dat flesje drinken kost 5 euro poeh poeh. Vind ik echt bijzonder onnodig en vooral een stempel drukken op zo’n dag. Ga dan of niet of wel en accepteer dat je veel geld kwijt bent en ga dat niet de hele dag benadrukken.

34 likes

Mijn moeder deed (en doet) dit nog altijd. Heb daar echt lang een fucked up relatie met geld door gehad.

9 likes

Inderdaad
 een dagje uit kan duur zijn, accept it en geniet ervan of ga niet.

1 like

Ik doe dit ook wel hoor richting mijn kinderen. Niet zozeer erover klagen, maar met al die winkeltjes snap ik wel dat ze steeds van alles zien en willen (poffertjes, suikerspin, merchandise). Dus we leggen dan wel uit dat ze niet alles altijd kunnen krijgen, en ook dat het allemaal bij elkaar veel geld kost. Dus zodat ze wel weten, gewoon als feit ofzo?

Wij maken ook altijd wel een combinatie van zelf wat eten/drinken meenemen en dingen halen in zo’n park trouwens. Maar dat is vooral ook zodat ze nog wat gezonds eten op zo’n dag

5 likes

Oh maar dat is m’n punt niet hoor. Tuurlijk als je kind voor de derde keer een suikerspin wilt mag je best zeggen dat dat te duur is, maar dat de hele tijd benoemen terwijl je het toch neemt is gewoon echt zo sfeerverpestend.

@Velours same girl :hugs:

3 likes

Ik ken het ook van huis uit, en moet mezelf ook wel eens toespreken dat het voor mij nu niet van belang is. Ik krijg geen geldproblemen als een koffie wéér duurder is geworden. De enige bij wie ik dus schaamteloos kan zeiken hoe duur iets is, is mijn familie :smile: Maar ik vind het er zelf al niet gezelliger op worden ook al denken/zeggen we beiden hetzelfde. Je legt er dan samen zo de focus op.

Met ander gezelschap houd ik mezelf in, maar ook inwendig vind ik het een vervelend gevoel. Want wtf heb je eraan om bij stil te staan en je erover te verbazen of in mijn geval dus te ergeren.
Dit gaat dus over het geval dat je géén geldproblemen hebt, als je wel krap bij kas zit vind ik uitspraken daarover doen logisch(er).

Ik snap bij mijn familie ook waar het vandaan komt; elke uitgave overwegen was nodig om rond te komen, maar ik weet niet of het nodig was om dan uit te spreken.

Óf je komt tot de conclusie dat het eraf kan, Ăłf je komt tot de conclusie dat het niet eraf kan en dan moet je je daar ook gewoon bij neerleggen en niet wĂ©l doen maar dan alsnog erover tegen je kinderen blijven uiten. Ja dit ijsje x aantal gezinsleden veel geld, maar het wordt er niet lekkerder van zo? Je voelt je eerder schuldig.

Ben jij er vanaf gekomen? (Of hoe ook @Kauai. Of kan dit misschien beter in een topic dat specifiek over geld gaat? Want ik kan me voorstellen dat het voor mensen die weinig tot niks te besteden hebben heel dom is om over te lezen)

5 likes

Hoe vaak heb jij ‘verplichtingen’ op dagen dat je werkt? Verplichtingen kan van alles zijn, zoals met vrienden afspreken, naar je ouders gaan, een date, etc etc etc

• 1x per week
  • 2-3x per week
  • 3-4x per week
  • meer dan 4 keer per week
  • Ik probeer verplichtingen te beperken tot vrije dagen/weekend

0 stemmers

Welke dag vind je het ‘ergst’ om een verplichting te hebben?

• Maandag
  • Dinsdag
  • Woensdag
  • Donderdag
  • Vrijdag
  • Zaterdag
  • Zondag

0 stemmers

Verjaardagsfeestjes op zondag

• Pff, kon dat echt niet op zaterdag?!
  • Gezellig!
  • Neutraal

0 stemmers

2 likes

Bedoel je met die laatste vrienden of familie of maakt het niet uit?
Van familie heb ik namelijk liever zondagochtend of middag en denk ik juist op een zaterdag van waarom vandaag??? Een zaterdag is voor huishouden, sporten en iets leuks in een stad, niet uren onderweg zijn voor een ietwat saaie familiebijeenkomst.
Maar bij vrienden maakt het me niet echt uit, dan is er misschien wel een voorkeur voor zaterdagmiddag of avond.

4 likes

Zondag ben ik echt een lui stuk ellende, als ik dan een heel dagprogramma heb voelt het maandag niet echt alsof ik weekend heb gehad of uitgerust benđŸ€Ș maar misschien ben ik gewoon oud aan het worden als ik dit zo teruglees haha

1 like

Word je moe van tijd met vrienden of familie spenderen? En dan bedoel ik niet of je het niet leuk vindt, maar meer of je energieker of moeier van zo’n afspraak terugkomt in z’n algemeenheid.

• Ja van beiden moe
  • Van beiden niet moe
  • Alleen van vrienden moe
  • Alleen van familie moe
  • Ik krijg er juist energie van

0 stemmers

2 likes

Ja van beide moe en nee van geen van beide niet moe is toch hetzelfde?

1 like

Zeker maar dan is het uit mijn systeem en echt niemand loopt met een zuur gezicht rond hoor

Ik ben opgegroeid in armoede en wij gingen precies 1x per jaar een dagje uit met een geleende auto en ja nu kan ik het betalen maar dat wil niet zeggen dat alles niet veel te hoog geprijsd is. Maar geen zorgen hoor, ik ben niet ‘het type mens’ waar een ander last van heeft in een pretpark @Druppels

3 likes

Ik word denk niet echt energieker, maar wel blijer en gewoon een algeheel betere mentale staat haha.

7 likes

haha je hebt gelijk denk ik. Voor mij klinkt dit zo normaal, maar misschien is het streekgebonden. Ik ga het even aanpassen.

Ik zal dan ook wel “ik krijg juist energie” toevoegen.

1 like

Ik word al moe als ik andere hondeneigenaren gedag moet zeggen :cry:

6 likes

Vind jij Lisa Loeb significant irritant?

• Who dat?
  • Ja buitensporig
  • Ja beperkt
  • Ja minimaal
  • Nee helemaal niet

0 stemmers

Vind je haar zo irritant dat je haar leven zou bedreigen?

• Nee ik vind haar niet irritant
  • Nee vind haar wel irritant maar wasn’t me
  • Het was ik

0 stemmers

1 like

Ik denk een soort overschrijven van de gedachte “Jezus wat duur” naar “Jezus wat duur maar wel waard” :joy:

2 likes

Wat ik zelf ook leuk vind aan een museumjaarkaart is om naar wat kleinere of onbekende musea te gaan

Zo ben ik een keer bij de dageraad geweest (na aanleiding van iemand hier om het schip te bezoeken) wat echt inimie is eigenlijk 1 ruimte maar ik kon ook mee met een rondleiding door de wijk (ging over de Amsterdamse school) was super leuk en had ik zonder museum kaart denk ik nooit gedaan

5 likes

Lees je soms topics waar je echt niets mee te maken hebt? GeĂŻnspireerd door een moeder die kinderen ging verdedigen in het bewust-kinderloostopic en @Zemraluani die er het geluk in kleine dingen vind als om 10u opstaan zonder schreeuwende kinderen :pray:

• ja
  • nee

0 stemmers

deze topics zijn irrelevant vermaak:
  • Het algemene boekentopic #3 als halve analfabeet
  • Kattentopic #4 als kattenhater
  • Ergernissen op je werk #3 als werkloze/thuisblijfouder/gepensioneerde
  • Autisme topic als neurotypisch persoon
  • Beutyblogtopic XL #15 als ethisch mens
  • Het leed dat schoonfamilie heet #2 als alleenstaande
  • Ander vaag topic

0 stemmers