Red Velvet van Dudok. Of Citroen Merengue van Popoff in Antwerpen.
Monchoutaart met kersen
Omdat jij met kersen typt dacht ik, huh het is toch standaard met kersen?
Ik weet nog nadat mn amandelen waren geknipt ik echt niks at, het deed zoveel pijn. Maar het eerste wat ik echt at en kon doorslikken was monchoutaart haha
Maak jij zelf wel eens monchoutaart?
- Nee nooit gedaan
- Ja wel eens gedaan
- Ja bestwel vaak
0 stemmers
Als tiener de Dr Oetker versie en alle andere soorten kwarktaart die ze hadden (met de smaken geel en roze). Was echt mijn specialiteit
Haha ja dat deed mn zus volgens mij ook vaak. Maar de fancy monchoutaart met echt die speciale room oid. vind ik als geen taart liefhebber nog steeds fantastisch.
Het mocht van mijn moeder nooit met bastogne koekjes als bodem, want dat vond ze zelf niet lekker.
Die is ook echt vieslekker
Vieslekkerst met een bodem van zoān euroshopper achtige kant en klaar cake chefs kiss hoor
Ik heb de taart ook wel eens gehad met een aardbeienvulling of bosvruchten!
Deze van Hak
Maar eigen merk kersenvulling van de Aldi is ook erg lekker.
En ooit eens op Vlieland heb ik monchoutaart gehad met een cranberry compote, die was ook heel erg lekker. Je kan ook kant en klare cranberry compote kopen deze. het lekkerste vind ik de taart met een bastogne bodem.
Wilde taartdiagram wel ook als optie doen maar dat zou teveel een spoiler zijn geweest
monchou cheesecake met bastognebodem was voor mijn gevoel rond 2008-2012 echt een soort staple in als (bijna) adolescent voor het eerst niet uit een pakje bakken
Ketamine toch?
Zo jammer dat er gelatine in zit, eet het daarom niet meer sinds k vega ben. Heb er wel zin in haha!
Je bent met je kind van 14 op vakantie, zou je haar alleen door de stad laten lopen?
- Hangt echt af van de plek
- Nee gewoon met mij de stad in, je gaat niet alleen
- Ja hoor overal
- Ja overal met uitzondering van echt gevaarlijke plekken
0 stemmers
GeĆÆnspireerd door mijn pa die me toen ik 14 was alleen Toronto liet verkennen
Ze mag straks echt wel alleen onze eigen stad in. Paar omliggende vind ik ook geen probleem, zolang ze de weg naar huis maar kent. En anders met een groepje vrienden. Dan ben je ook veiliger denk ik.
Maar als ze over 14 jaar zegt dat ze een dagje alleen naar Brussel gaat oid, ga ik daarmee niet akkoord.
Nee ik bedoel dus meer je bent met haar bv in Barcelona, London, New York, Dubai, Madrid, Toronto, Marrakech, weet ik het. Jij bent in het hotel maar zij wil dr ff een paar uurtjes alleen op uit.
Ohnee, dan vind ik ze met 14 echt nog te jong. En ben ik bang dat ze een makkelijk doelwit zijn voor mensen met slechte intenties. (Zakkenrollers of zo in het beste geval)
Er wonen daar ook 14jarigen he.
Kan me voorstellen dat het van meer afhangt dan de stad. Bijvoorbeeld de zelfredzaamheid van het kind en het plan waarmee op pad gegaan wordt. Zeven sloten tegelijk en dan willen ronddwalen, gaan we niet doen. Redelijk zelfstandig, enigszins streetwise en met een doordacht plan op stap, misschien wel.
Ja in het land waar mijn moeder vandaan komt is het ook niet gebruikelijk dat de lokale 14jarigen alleen over straat gaan. Laat staan als toerist die de taal niet (goed genoeg) machtig is en opvallend anders is. Dat is wat mij betreft sowieso compleet anders dan 14-jarigen die daar gewoon wonen en de buurt kennen.
Mijn zus woont in Londen en haar kind is nu 15. Die wordt overal naartoe gebracht en gehaald. Toen ik zo oud was en mijn broertje 1,5 jaar jonger gaf mijn zus alleen een oyster card mee en de plattegrond van de Tube en hooguit wat tips waar we moesten uitstappen als we ergens naartoe moesten. Ik moet nog altijd lachen om het contrast daartussen.