Stel je persoonlijke vraag #54

Was maar een voorbeeld, maar ik ben wel fan van mensen vaker vertellen ‘boeit mij nul’.

Anders gaan mensen je elke keer hun dromen, sterrenbeeld en oog kleur uitleggen.

2 likes

Aangezien ik net een post zag van een forummer die overwoog €230 aan een LOOPfiets voor een peuter (dus zonder trappers) uit te geven, denk jij dat dit forum rijker is dan je omgeving?

• Ja rijker
  • Nee armer
  • Ongeveer gelijk, maar de uitgavenpatronen zijn wel totaal anders
  • Ongeveer gelijk en mijn omgeving zou ook €230 uitgeven aan een houten loopfiets voor een kleuter of €20 voor een bak speelrijst en geverfde macaroni

0 stemmers

3 likes

Ik verbaas me geregeld over de dure aankopen en suggesties in zw/k.

14 likes

Oh daar kijk ik niet eens :joy: maar weet wel dat die stapelstenen voor peuters ook meer dan €100 zijn haha aangezien alle ouders in de bieb dat altijd zeggen als ze ze daar zien liggen.

Belachelijk allemaal, naar mijn mening.

8 likes

Ik hoorde vandaag een collega die 70.000 euro aan een stacaravan had uitgegeven en klaagde dat ze het te vroeg uit haar aandelen had gehaald en 2500 euro “mis had gelopen”. Ik weet niet of dit iets zegt over mijn omgeving (of dat zij een millennial baby is van rijke ouders), maar ik verbaas me nergens meer over.

1 like

Mijn omgeving zijn dan wel ook familie en collega’s en er wordt zeker geen 200 euro aan kinderspeelgoed besteed.

2 likes

Ik heb zelf niet eens een fiets van 230 euro en ik ben wel al volgroeid.

20 likes

Ik denk dat ik het financieel best goed heb maar ik vind 100 euro wel de max voor zo’n aankoop, ik zou die dure stapstenen ook nooit kopen omdat ik het te duur vind, en ik zou bijvoorbeeld ook nooit een dure auto kopen of leasen. Ik vind de gemiddelde bakfiets van 3.000 ook veel te duur. Maar ik vraag me soms wel af of mij dat misschien een typisch zuinige/gierige Nederlander maakt?

2 likes

Gierig omdat je geen duizenden euro’s wil uitgeven aan een bakfiets? Lijkt me eerder gewoon normaal zijn.

10 likes

Het uitgavenpatroon van mijn omgeving (vooral moeders) is vergelijkbaar met hier. In mijn ogen echt vrij hoog en voornamelijk om mee te doen met trends?

2 likes

Liever een dure fatsoenlijke aankoop dan 25 goedkope Action meuk aankopen, zie dat laatste veel vaker hier op ‘t forum

7 likes

Alsof daar niks tussenin zit en duur en fatsoenlijk hetzelfde zijn. Is allebei verschrikkelijk.

22 likes

Nee je moet wel smaak hebben idd

1 like

is dit de ULTIEME beige flag

• ja, dit is echt van een saaie kok
  • nee, zo ziet mijn kruidenkastje/rek er ook uit
  • anders?

0 stemmers

5 likes

Als er alleen peper, zout en nootmuskaat voor over de bloemkool stond was het ook niet goed, wat is hier erg/niet erg aan?

13 likes

verstegen kruiden :sob::sob::sob: je bent zo’n dief van je eigen portemonnee/smaakgenot als je alleen maar deze potjes in huis hebt

7 likes

Dit is wel echt zeiken om het zeiken toch? Niet iedereen heeft een toko in de buurt of wil grote doosjes/zakken kruiden inkopen.

Als er alleen maar peper (nog erger: voorgemalen peper), zout en kipkruiden in een kastje staat dan heb je echt een probleem.

35 likes

Ik vind alles van hetzelfde merk een red flag. Dan denk ik echt dat je het in 1x gekocht hebt maar nooit echt gebruikt.

5 likes

Verlichtende omstandigheid is dat ik geen Italiaanse Kruiden spot, mijn ultieme nemesis.

7 likes

ja dat is een giga :triangular_flag_on_post: