Stel je persoonlijke vraag #54

Ja ik had dit dus nooit, maar allemaal afgesloten voor mijn vakantie naar Tanzania. Voor stedentripjes zou ik het ook niet doen denk ik.

@Monica dat is wel een groot verschil, eerlijk gezegd heeft mijn vader het voor me geregeld dus geen idee eigenlijk hoe en wat. Ik ga dat maar even bekijken.

3 likes

Ik betaal maar 6.55 per maand voor mijzelf en dochter incl bagage, werelddekking, cash en medische hulp, ook voor wintersport.

Bij abn. Heb ook al een aantal keer iets moeten opgeven en ben toen super goed geholpen.

2 likes

Enkel voor een reis waar medische kosten anders niet gedekt zijn zou ik zoiets afsluiten. Andere kosten kan ik in theorie zelf dragen of anders oplossen dus ik zie geen reden om me te verzekeren.

Oh ik heb wel een specifieke verzekering voor bergsport bedenk ik me net, die kost me rond de 100 euro.

500 euro? Ik betaal 80 euro voor twee personen. Werelddekking incl. gevaarlijk sporten (mijn vriend klimt). Je gaat in augustus pas op vakantie dus je zit ook niet maandelijks in het buitenland, zou even kritisch kijken of je die dekking wel nodig hebt, je koffer of reiskosten terug krijgen is leuk, maar de doorsnee reiziger kan dat lijden. Als je dit 6 jaar betaalt en er niks gebeurt heb je dat bedrag ook apart gezet.

10 likes

Waar ben jij verzekerd? :pray:

2 likes

per jaar? Dat is wel heel cheap voor ook gevaarlijke sporten?
I

2 likes

Ik kies zelf! Heb overigens geen annuleringsverzekering want dat vind ik onzin. Dat geld is toch al betaald.

3 likes

Wat een bedragen. Ik heb doorlopend en echt alleen de basis en betaal 1,50 per maand of zo, bij FBTO. Geen gevaarlijke sporten, ook geen annuleringsverzekering, boek toch altijd kort van tevoren. Het gaat mij alleen om noodhulp bij medische situaties. Andere kosten draag ik zelf wel. Heb mijn reisverzekering overigens nog nooit nodig gehad - of een situatie gehad waarin ik meer verzekerd had willen zijn.

1 like

Dit is echt de domste redenering die ik heb gezien over waarom je geen annuleringsverzekering wiltšŸ˜‚ tis toch lekker als je niet kan gaan dat betaalde geld weer terug krijgt?

10 likes

juist de meest rationele.

11 likes

Ja, wel lekker. Maar je betaalt er wel voor en hoe vaak komt het voor? In mijn geval zet ik dan echt liever het geld dat ik voor die verzekering zou betalen zelf opzij en dan betaal ik het zelf wel als ik een keer onverhoopt zou moeten annuleren. Maar goed, dat is natuurlijk hoe het met elke verzekering werkt.

8 likes

Sluit hem alleen af als ik ga skiƫn. Vind dat meer een risico vakantie dan wanneer ik ga zwemmen in Italiƫ.

2 likes

@JustinBieber Tuurlijk is het " lekker" om geld terug te krijgen, gemiddelde persoon betaalt meer aan verzekeringen dan dat diegene uitbetaald krijgt (anders werkt dat systeem ook niet). Als je eventuele kosten enigszins kunt dragen, dan ā€œverzekerā€ je jezelf beter jezelf door het geld te hebben staan, dan dat je het via een verzekering doet.
In het geval van bv in het buitenland medische kosten moeten maken, kan dat zo hoog oplopen dat veel mensen het niet zouden kunnen betalen, dan heb je beter een verzekering.
Maar bij een annulatie: daardoor kom je niet in de financiele problemen, het geld is namelijk al weg. In het ergste geval kun je niet meer op reis indien je de herboeking niet kunt betalen.

Voor de meeste mensen is een bagage verzekering volgens mij ook niet zo interessant. Meestal ben je zelf in staat om die spullen de vervangen als het moet, en de vergoeding die je krijgt is vaak niet zo hoog.

7 likes

Ik heb een annuleringsverzekering afgesloten toen ik op vakantie ging waar ik echt langggg voor gespaard had en die ook heel duur was. Dan had ik zo erg gebaald als die duizenden euro’s vervlogen waren. Geen financiĆ«le crisis, maar wel een mentale :smiling_face_with_tear:

Maar voor een stedentripje zou ik het idd niet doen. Al loopt mijn annuleringsverzekering nog door en moet ik heel misschien een aankomende trip naar Londen cancellen, dus ook wel lekker om dan die 1500 terug te krijgen.

5 likes

Ik heb er nu 2x gebruik van gemaakt. Maar wij gaan ook wel echt op vrij dure vakanties waarvan ik zuur ven als ik dat geld kwijt raak.

4 likes

Dat dus! Jaar gespaard voor deze vakantie, maar ik ga wel even kijken naar bij welke verzekeraar ik me ga verzekeren na augustus want dit is wel een pittig bedragje haha.

3 likes

Ja of je betaalt je blauw aan verzekeringen omdat je ookt heel misschien in een situatie terecht komt waarin je maximaal 2.000-3.000 euro terugkrijgt. Je moet simpelweg niet verzekeren wat je niet kunt missen en als je het al betaald hebt kon je het missen. Als je alles wat je uitgeeft gaat verzekeren omdat het lekker is dat je dan het geld terugkrijg zit je straks met een paar honderd euro de maand aan verzekeringen waar je misschien wel nooit aanspraak op maakt voor zaken die je kunt missen.

Dit is echt basic economie hoor. Je verzekert wat je niet zelf kunt betalen.

31 likes

Ja precies. Ik leerde vroeger thuis: alleen verzekeren wat je niet zelf kunt betalen.

8 likes

Ik heb 2x annuleringsverzekerings moeten inzetten, terwijl ik al op vakantie was (eerder terug vanwege medische redenen en andere start van coronacrisis). Beide keren echt veel geld (duizenden) teruggekregen en dan weer kunnen inzetten om opnieuw op vakantie te gaan later moment.

Maar wij betalen 200 euro per jaar voor zeer uitgebreide reis en annuleringsverzekering voor hele gezin.

En ja je hebt geen financiƫle crisis als je moet annuleren, en op vakantie gaan is een luxe, maar het is volgens mij ook gewoon goed voor je om lekker vrij te zijn, weg uit je dagelijkse sleur, ergens anders zijn. En als je je geld kwijt ben, heb je niet altijd nog de financiƫle ruimte om op korte termijn nog een keer te gaan. Dat levert ook stress op. Nederlanders zijn kampioen verzekeren, maar het levert soms ook gewoon geen stress, dat is het mij ook waard.

2 likes

Bovendien raak ik 9 van de 10x ook hoogstens de vliegtickets kwijt, want ik boek hotels toch vaak met annulering. En zelfs de tickets die ik heb kan ik nog wijzigen (dan wel dat ik wat extra betaal om het op een later moment in te zetten).

En zoveel spullen zijn uiteindelijk niet verzekerd of tegen heel laag (en vallen deels weer onder een andere verzekering).

Ik moet ook echt eens nakijken of wij daar ook extra voor betalen, want 9 van de 10x valt dat echt tegen.

1 like