Stel je persoonlijke vraag #54

Mn fave is als de lange relatie uit gaat en ze dan denken dat ze weer op hetzelfde niveau zitten als jij omdat jij altijd single bent geweest en zij denken dat je dan nooit bent ontwikkeld als mens.

Mensen die nooit single zijn geweest en dan ineens single zijn, dat zijn echt mensen die zichzelf helemaal niet kennen/

19 likes

Ja ik vind dat jij zelf niet kan ruiken ook nog best wel wat belangrijke context voor die post zeg :joy: dan snap ik beter dat je het zo schrijft.

Kunnen wij toch ook niet ruiken

5 likes

Ik vind het wel heel typisch (voor een bepaald type academisch opgeleide vrouw) om met een internationale essaybundel gebaseerd op de grote denkers en grote verhalen aan te komen als het om zoiets concreets gaat als individueel seksueel genot. Ben het wat dat betreft wel met Issa eens: jouw seksuele genot ligt enkel en alleen in jouw handen en tenzij jij op ontdekkingstocht uit gaat verandert daar niks aan. Hoeveel feministische grootheden je ook zult lezen, zij gaan je niet laten komen. Misschien stellen ze gerust en verklaren ze wat je voelt, maar ook dan is er de actie die daarop moet volgen. Daarnaast is terugkomende kritiek op al dat gedachtegoed dat het ook simplistisch is en gebaseerd is op verleden en zich daardoor maar matig leent om de alledaagse struggle wezenlijk te veranderen.

En inderdaad als je dan weet wat je lekker vindt weet je nooit of het van jou of het patriarchaat is, maar dan denk ik; kom uit je hoofd, dat hoeft er in je eigen bed niet toe te doen.

13 likes

Stond volgens mij gewoon in die post, dat ze geen geur heeft ofzo.

8 likes

Ja en ik snap niet waarom mensen geïrriteerd zijn dat ze lekker wil ruiken voor haar partner?

27 likes

Dat laatste zeg ik ook vaak!
En stond er inderdaad bij. :sweat_smile:

2 likes

Het ruikt hier een beetje zuur ineens

4 likes

Als je op een hip terras een verse jus bestelt (want zo staat dit op de kaart) voor € 5,00, en je krijgt een overduidelijke jus uit een pak, wat doe je dan:

• Niks, je lijdt in stilte, maar baalt wel
  • Je drinkt het op, maar maakt bij de rekening er even een opmerking over en betaalt de € 5,00
  • Je roept de bediening en eist een verklaring en/of ander drankje, je gaat hier niet voor betalen

0 stemmers

Heb laatst 0,5l water besteld op restaurant en op de kaart stond dat het Chaudefontaine was. Brengt die mens een karaf kraantjeswater, heb toen gezegd dat ik geen 5 euro betaal. Had het normaal zo gelaten maar de service was zo slecht dat ik wel iets moest zeggen.

7 likes

Toen ik in de horeca werkte kregen wij echt minimaal 1x per dag vragen over waarom de verse jus niet ter plekke werd geperst en dachten mensen ook dat het uit pak kwam. En dan 1x in de maand kwam er iemand na de uitleg dat we het 2x per dag persen en dan een hele rits achter elkaar, altijd met de opmerking dat we het dan niet vers moesten noemen maar gewoon geperst. Deze vraag roept gelijk al die herinneringen weer op. Sorry dat ik mijn collega’s maar 2x per dag op een “rustig” moment hun vingers laat riskeren en niet als er een mega rij staat. We waren ook puur en alleen een to go locatie. Dus diezelfde klanten gingen ook klagen als het langer dan 5 minuten duurden.

En toen? Gaven ze het toe?

Ik ga me niet veeleisend gedragen maar zou t meer als een feit neerleggen. ‘Mevrouw; dit is geen verse jus. Heeft u wel verse jus? Anders wil ik graag wat anders:)’

5 likes

Ik kreeg eerst een “ja maar het kraantjeswater uit Gent is het lekkerste van België”
Don’t give a fuck, schrap het van de rekening en ze hebben toegegeven. En hadden ze het niet gedaan dan was ik geld gaan afhalen en had ik de rekening -5 euro gedaan.

6 likes

Dit is ook een afschuwelijke leugen

Je bek zit al onder de kalkaanslag als je ernaar kijkt

10 likes

Zolang het niet uit een pak komt en er verse sinaasappels aan te pas komen is het imo gewoon verse jus, of je het nu 's morgens perst of à la minute. Bovenstaande opmerking vind ik wel een beetje gek haha, dan moet het bedrijf gewoon investeren in een knap apparaat, niemand zou z’n vingers moeten riskeren om verse jus te kunnen serveren. (Of serveer het gewoon niet, ook een optie.)

7 likes

Niks met kraantjeswater, maar echt gestoord om daar 5 euro voor te durven vragen?!

1 like

Ik denk dat het flessenwater op was en dat ze daardoor kraantjeswater gaven ipv dit gewoon te vermelden en uiteraard geen 5 euro voor aan te rekenen.

Die vingers opmerking was meer een grapje dan realiteit, maar het was zo’n groot apparaat wat automatisch draaide en als je de sinaasappel dan niet goed vast had dan glipte die dus weg. Je vingers raken niet echt beschadigd want dat ding stopt automatisch als de druk eraf is maar je hebt alsnog liever niet dat de sinaasappel de hele tijd wegschiet omdat je druk voelt om het even snel snel te doen. Daarom persten we alleen bij op het moment dat je best 1 persoon kon missen op de vloer en die kon zich dan vol focussen op het persen en gewoon de tijd ervoor nemen.

Edit: Mijn vorige werkgever was echt niet altijd even top maar werknemerveiligheid is nooit in het gedrang geweest. Liever even iets niet verkopen dan dat iemand zich bijvoorbeeld in zijn vinger snijdt omdat die denkt iets snel snel te moeten doen.

2 likes

Ik heb me eens laten vertellen dat ze jus uit een pak ‘vers’ mogen noemen. Pas als er versgeperst staat moet het echt ter plekke geperst zijn. Sindsdien vraag ik bij verse jus altijd of het uit een pak komt. 7/10 is dat het geval en bestel ik lekker iets anders.

4 likes

Ja horecagelegenheid (groot concern) waar ik werkte toen ik 16 was deed dit. Kwam (logisch) super veel discussie van. Echt weer zoiets dat ze hogerop bedachten en alle scholieren die er werken ermee opzadelen. We zeiden het op n gegeven moment maar bij bestellen erbij :sweat_smile: heeft ook niet lang geduurd volgens mij