Mensen die sushi als cheat meal zien hebben een treurig leven. Je hoeft niet direct te all you can eaten. Waarom zou je jezelf sushi ontzeggen?
Oh in mijn hoofd was het wel een tafel vol haha
Ik zie sushi niet persé als cheatmeal, misschien had ik cheatday er niet bij moeten vermelden het schept verwarring/verontwaardiging zie ik.
Als ik er niet echt trek in zou hebben zou ik de cheatday zonde vinden van mijn (niet bestaande) gezonde eetpatroon dan verplaats ik liever die dag naar een moment waarop ik ervan kan genieten
Excuus ik zie nu je post over cheatday
Ik ontzeg mezelf alleen sushi omdat het me altijd een rib uit mijn lijf kost, maar daarmee is het ook automatisch een soort treat geworden
Bedoel je nou dat als je zin heb in een van deze maaltijden dat je direct weer je oude patroon hebt?
De ene dag heb je zin in een couscous salade en de andere dag in friet toch?
Sushi heeft gewoon veel calorieën, daarom?
Ik zeg toch ook dat je niet hoeft te all you can eaten. Als je een normale portie eet, hoeft dat echt geen extreme maaltijd te zijn.
Ook een normale portie is veel calorieën? Voor mij in ieder geval. Ligt er natuurlijk aan wat je eet, als je alleen komkommer maki eet misschien niet.
Mijn lievelings is zo’n gefrituurde tofu roll en dat is al 700 calorieën en dan heb ik echt nog wel trek in nog 1-2.
Ik snap niet waarom het zo lastig te geloven is dat sommige mensen letten op wat ze eten en niet wekelijks sushi eten?
Als ik altjd kies waar ik zin in heb. Betekent dat dat er heeeeeeel veel pizzas (weer) aan de deur komen, het is lekker, snel, makkelijk. Ik heb denk ik van mijn 15e tot aan m’n 25ste gemiddeld genomen wel 4x in de week pizza gegeten. Elke pizza is anders, diepvries, vers, bestellen.
Maar néé het betekent niet persé dat ik meteen weer terug val. En misschien klinkt het extreem. Maar ik was nadat ik een kantoor baan kreeg 20 kilo aangekomen. Te weinig bewegen, teveel / te gemakkelijk eten. En ik heb dat gewoon omgezet naar opletten met wat ik in m’n mond stop. Zo stop ik op dit moment eerder gezonde vetten in m’n mond dan ongezonde, eet ik regelmatig vis, meer groente. fruit mag nog wel wat beter en houd ik me aan m’n calorieën behoefte.
En op donderdag betekent dat, dat ik nergens naar hoef te kijken. Al eet ik dan alsnog gezonde vette vis, dan mag ik bij wijze van 4kilo wegwerken als ik dat wil.
Oh en hoe ik het nu doe, betekent ook niet dat ik nooit spontane dagen kan hebben. Dit weekend ga ik een weekend weg met de fam voor hun robijnen huwelijk en ga ik ook zeker niet moeilijk doen. Maar ik kan daarna wel weer mooi verder met hoe ik het op dit moment aanpak. Het werkt gewoon voor mij.
Ik heb nergens gezet dat ik het niet snap als mensen op hun eten letten of als ze niet wekelijks sushi eten. Ik vind overigens dat je op je voeding kan letten en sushi kan eten. Want ja, ik eet graag maki’s of een hand roll. Dan is het prima mogelijk binnen kcal sushi te eten.
Geldt dan toch ook voor petat
Klopt. Maar dat is niet m’n favoriet. Dus daar had ik niks over te zeggen.
Wat is jouw favoriete achtbaan in de Efteling?
- Vogel Rok
- Python
- De Vliegende Hollander
- Joris en de Draak
- Baron 1898
- Max & Moritz
- Ik ben niet in de Efteling geweest of niet in de achtbaan
0 stemmers
Als je Max & Moritz de leukste vindt, welke kant is dan je favoriet?
- Max (blauw)
- Moritz (groen)
0 stemmers
Dat is uiteindelijk natuurlijk waar het om gaat!
Nee, maar ben wel aangesloten bij een vakbond! Hebben me ook super geholpen toen het nodig was.
Nu nog even overal betekent schrijven
Dat is echt veeeel? Ik betaal per maand iets van 3.20, wel korting ivm andere verzekeringen daar maar dan alsnog zoveel goedkoper. Incl werelddekking etc ook.
Mn moeder zei dat het wel jarenlang duurde en ze vaak apart van ons aten. Jarenlang dus alleen ons eten geven en naar bed. Ergens tussen 8 en 9 uir aten mn ouders altijd.
Vind jij dit te laat?
- Ja dit vind ik laat
- Een beetje?
- Nee niet laat
- Anders(?)
0 stemmers
Vooral raar dat je bewust dan geen avondeten met elkaar hebt? Eten is toch zo veel meer dan alleen voeding tot je nemen