Stel je persoonlijke vraag #54

Wat doe jij als je een dood dier (haas/ree/kat) op de snelweg ziet liggen?
  • Omzeilen
  • 112 bellen
  • Iets anders?

0 stemmers

5 likes

Als er iets gevaarlijks op de weg ligt mag je 112 bellen, weet niet of dit dat is aan de hand van de omschrijving, maar ik heb dat al meerdere keren gedaan en daar werd altijd goed op gereageerd.

4 likes

Bij een kat zou ik denk ik niet 112 bellen maar eerder op zoek gaan naar de eigenaar. Bij een groot dier bel ik altijd. Op de snelweg 112 en in het bos staatsbosbeheer (behalve in het weekend want dan zijn ze niet bereikbaar dus dan toch 112)

4 likes

Als ik een kat ofzo (iig een huisdier) zie liggen bel ik de dierenambulance. Anders zou ik niks doen denk ik, als het de veiligheid van het verkeer verder niet in gevaar brengt. Anders zou ik denk ik googelen wie ik moet bellen.

2 likes

Huilen?

Ik zie best wel vaak honden en katten echt sneu :disappointed:

4 likes

Ik vond in de VS sowieso de hoeveelheid dode dieren langs de snelweg echt heel heftig😭

2 likes

Ik vertelde aan een vriendin dat ik 112 had gebeld en die vriendin was helemaal in shock, omdat ik iets had gedaan wat niet mag :sweat_smile: Terwijl een dood dier op de snelweg volgens mij best gevaarlijk kan zijn.

Gelukkig heb ik al jaren geen dode kat of hond meer ergens anders gevonden, dan zou ik denk ik de dierenambulance wel bellen. Maar op de snelweg dus 112 en ik dacht ook dat dit gebruikelijk was.

1 like

Klopt. Ik had een keer dat iemand doorreed na een aanrijding met mij. Heb toen het algemene nummer gebeld, was namelijk niet gewond. Toen kreeg ik op mijn kop van de politie waarom ik niet direct de 112 had gebeld. :sweat_smile:

1 like

Sowieso zijn er volgens mij echt biiizar veel zwerfdieren in Amerika of niet? Ik volg iemand op tiktok die katten fostert omdat het asiel ze anders gewoon een spuitje geeft omdat ze de hoeveelheid niet aankunnen

Het zal daar vast meer zijn hoor, maar ik vind het hier (NL en DE) ook al veel. Helemaal in het voorjaar of als de klok is gewijzigd.

2 likes

Wat ik dan wel grappig vind is dat je in sommige staten de roadkill mag meenemen naar huis en gewoon mag opeten

1 like

Ik vind 112 ook wel wat overdreven. Ik zou dan eerder 0900-8844 doen.

2 likes

Voor een hert snap ik het, dat is gevaarlijk, en stel t leeft nog dan ook, maar 5 auto’s verder en er iets niets meer van die dooie haas over hoor. Ik zie overigens als ik naar m’n werk rijdt misschien per rit wel 10 dode dieren op de weg liggen, van variabele omvang. Daar valt niet 112 tegenop te bellen. Heb ook nog nooit iemand gehoord die dat doet, behalve bij grotere dieren, ree, wolf, das, hond.

3 likes

Jij hebt een leuke trui gezien, maar die valt helaas buiten je budget. Gelukkig heb je een handige vriendin en je vraagt aan haar of zij deze kan maken. Uiteraard vergoed je het materiaal. Dat wilt zij wel en ze stuurt je tijdens het maken foto’s van het proces. Oh ja, het liefst heb je de trui binnen een maand in huis.
Hoe kritisch ben jij op de knutselkunsten van je vriendin?

• Niet kritisch. Heel lief dat ze het maakt toch?
  • Beetje kritisch. Als ik iets zie dat mij niet bevalt dan zeg ik dat.
  • Erg kritisch. Het moet precies op die trui uit de winkel lijken.

0 stemmers

1 like

Als het kan, verplaatsen. Vind niks zo erg als er ergens een (huis)dier ligt waar iedereen dan maar overheen rijd. Heb om die reden ook een doos handschoenen in de auto

17 likes

Ik zou er wel wat van zeggen. En dat kan ook gewoon op de manier van: “ ohh ik zie dat je de boord wat dikker hebt gemaakt, is het heel veel moeite om dat nog te veranderen?”

Ik denk dat zij toch ook wil dat je uiteindelijk helemaal blij bent met het resultaat?

3 likes

Hmm ik vind niet dat je erg kritisch kan zijn als iemand gratis zoiets liefs voor je doet en ik zou daarom denk ik niet snel in zo’n situatie belanden, want wat ik wel of niet mooi vind komt heel nauw :grimacing: en ik zou het ook super zonde vinden van het werk als ik er uiteindelijk niet blij mee ben

6 likes

Ik vind dit een onzalig plan

55 likes

Neem aan dat als ik aan haar vraag om iets te maken, ik ook weet wat haar kunsten zijn en er dan dus van uit kan gaan dat het wordt zoals het voorbeeld want anders zou ik het niet vragen.
Als het een gevalletje expectations VS reality is dan eh ja

6 likes

Helemaal mee eens.
Dit is dus nu ook de situatie op mijn dagbesteding. Daar heeft iemand een opdracht van een kennis aangenomen om honderden frutseltjes binnen 3 weken te maken voor een feest. Leuk hoor, maar bijna elk voorbeeld is niet goed genoeg (dan de vorm niet, dan de kleur niet etc) en de enige vergoeding is het materiaal, want we mogen toch niks krijgen.
Ben zo blij dat ik niet meedoe aan die opdracht.

4 likes