Stel je persoonlijke vraag #54

Love mijn huis met energielabel G in de zomer :heart:

3 likes

Vraag me dan altijd af hoe je het laagste label krijgt, heb je dan helemaal geen ramen? Echt kut haha.

1 like

Same, in de winter afzien maar in de zomer is het heerlijk

2 likes

Ik heb dit gehad :joy: wij hadden idd ramen met grote kieren, van die heel oude houten die je omhoog schoof. We hebben wel na een koolmonoxidelek een elektrische boiler gekregen ipv een gasketel voor het douchen.

Het was 30m2 met stadsverwarming dus onze energiekosten waren niet hoog en we leefden met de seizoenen mee :two_hearts:

5 likes

Haha ja de ramen boven hebben enkel glas en er is niks geïsoleerd. We zijn wel bezig met (de plannen voor) verduurzaming, maar is niet bepaald goedkoop dus daar moet eerst voor gespaard worden.

3 likes

Ons huis had een D toen we het kochten, maar toen het ‘s ochtends 6 graden was (na het ‘s avonds stoken tot 20) vroeg ik me af wat een E/F/G dan was :weary:

1 like

@grace de tijden dat stadsverwarming goedkoop is, zijn helaas voorbij :broken_heart:

O wow, ja ik heb ook enkel glas op de bovenverdieping en het wordt ook wel koud in de winter maar volgens mij niet onder de 13 graden en in de zomer wel 30 op het hoogtepunt denk ik.

Scheelt denk ik ook dat in een appartement woon, dus mijn buren dienen ook enigszins als isolatie.

2 likes

Ik slaap onder het dak en volgens mij is het amper geïsoleerd, alleen afgetimmerd. Laatst was het ‘s avonds al 26 graden op de slaapkamer. Grote ramen tegenover elkaar wagenwijd open (:heart: horren) en toen werd ik wakker met 18 graden
Love mijn 100 jaar oude huis (heb wel dubbel glas overal maar het is denk ik niet zo goed geïsoleerd, koelt snel af maar warmt ook snel op)

3 likes

Same, het was tot dit weekend gewoon nog 15 graden in huis. Ben nu alles aan het open zetten zódat het juist warm wordt.

2 likes

same! nu 26,5 binnen, maar koelt zo weer af naar rond de 20. slaap vanavond niet thuis dus kan niet luchten en kom morgenavond pas weer terug dus dan verwacht ik dat het rond de 30 is als ik thuis kom :joy:

1 like

Ik woon ook in zo’n nieuwbouwflat waar het, voordat ik hier kwam wonen, heel heet was. Dit is toen een keer in het nieuws gekomen (blijkbaar werd het hier 40 graden binnen) en toen heeft de woningbouw screens geplaatst. Dit was godzijdank allemaal voordat ik hier kwam wonen, want ik vind het nu in de zomer af en toe al afzien. Maar goed, ik heb 100% liever een paar bloedhete zomerdagen dan zo’n huis waar het 80% van het jaar ijskoud is haha

Edit: O ja, het slaapkamerraam kon ook niet open? Dat is echt een enorme raampartij. Geen idee wie dat heeft verzonnen, maar dat hebben ze toen ook gefixt.

1 like

Ik kan soms uitkijken naar de zomer als ik alles tegen elkaar open moet zetten want dan komt de buurkat soms rond hobbelen 's nachts en dat vind ik zo’n gezellig gevoel :smiley_cat:

23 likes

Ik haat dat echt. Kan de balkon deuren niet opendoen want dan ligt de kat van de buren op mijn bed :face_vomiting:

4 likes

Ja echt vreselijk ik heb ook een inbreker

Waar slaap jij vannacht onder

• Winterdekbed
  • Zomer dekbed (de dunnere van 4 seizoenen)
  • Herfst dekbed (de dikkere van vier seizoenen)
  • Een lege hoes of een laken
  • Een brug

0 stemmers

2 likes

Ik heb maar 1 dekbed, onafhankelijk van temperatuur. Alleen als het echt heel erg warm wordt slaap ik onder alleen een lege hoes, maar zo warm is het nog niet

21 likes

Ik heb gewoon 1 dekbed, het is een all season.

2 likes

Hmm ja maar L.A. heeft ook niet echt seizoenen qua weer?

1 like

Wij hebben het hele jaar door het zelfde dekbed en als het écht warm wordt slapen we onder alleen de hoes. Maar ik heb het sneller warm dan mijn man, dus ik slaap nu bijvoorbeeld al zonder. Dan leg ik vaak alleen één been onder het dekbed o.i.d.

4 likes

Ik woon in een huis wat heel slecht geïsoleerd is en ik heb geen verwarming dus in de winter wordt het soms best wel koud! Zo rond de 13 graden in de slaapkamer. En in de zomer uiteraard heel heet.

1 like