Hoe vang je water uit de douche op?
Zolang de douche nog niet op tempratuur is zet ik er gewoon een emmer onder
Ik doe dat niet perse onder het mom van besparen, maar ik snap niet waarom je een lekkende leiding niet zou repareren (dan heb je continu natte plekken in je huis??) of je vaatwasser half vol aan zou zetten ofzo.
Ik kan woest worden van mensen die tijdens het tanden poetsen de kraan laten lopen. Snap dat echt niet? Voel me dan enorm gefrustreerd haha. Zie het soms wel eens op de camping gebeuren bijv.
Vanaf hoeveel verdiepingen neem jij de lift?
0 is âik neem nooit de liftâ
1 is dus uiteraard âik neem altijd de liftâ
10 is ook alles >10
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
0 stemmers
- 0 nooit
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10 of meer
0 stemmers
Ja dit. Ik vind dat net zoiets als de koelkast open laten staan tijdens het koken, dat doet toch ook niemand?
Naar beneden is wel anders dan naar boven
En eigenlijk is het toch ook te bizar voor woorden dat we douchen en vooral de wc doorspoelen met drinkwater? Ik vraag me af hoe lang dat iets houdbaars is met de aanstaande watertekorten ivm klimaatverandering.
Voor douchen snap ik dat ergens nog wel maar de wc inderdaad wtf? Wij hebben ook geen waterbesparende wc/zoân waterbesparende doortrekknop en mân huisbaas had ook geen interesse in dat fixen, zo zonde
en de ellende is natuurlijk wel dat als je dat doorspoelen met kraanwater wil aanpassen het hele leidingwerk anders moet, ook niet echt een easy fix
Ja ook helemaal eens!
Mijn moeder doet dit en dan zet ik hem altijd uit. Ze loopt ook weg bij een keihard stromende kraan als ze een doekje over de tafel gaat halen ![]()
Dit is dezelfde vrouw die de hele familie heeft gedwongen om over te stappen op Signal maar nu wel een Threads heeft aangemaakt, hahaha. Ze is universitair geschoold altijd flinke banen gehad dus aan haar intelligentie ligt het niet, echt deze generatie⊠![]()
![]()
![]()
Heb jij ook zoân/zulke ouder(s)?
- Ja, in diezelfde categorie ja
- Nee die van mij doet/doen wel normaal
- Nee, maar weer een andere categorie kut
0 stemmers
Tijdens inzepen en haren wassen doe ik de kraan uit.
Ohja vooral bij het intrekken van conditioner of een masker! Kraan uit (of heel laag) en ondertussen even wat anders gaan doen.
Voel me echt stom dat ik dit niet zelf eerder bedacht heb! In de winter vang ik het minder vaak op omdat de tuin of de plantjes het amper nodig hebben, maar voor deze oplossing hoef ik ook gewoon minder te sjouwen met de emmer!
Toen ik dit laatst bij mân schoonouders deed kreeg ik de douche niet meer aan, want glibberige handen en totaal egale draaiknop voor het water. ![]()
Ik mag maar 10 trappen (niet tredes) op een dag lopen (onmogelijk, maar vanwege bekkenklachten) dus als ik niet thuis ben, moet ik de lift pakken als ik ergens naar boven of beneden wil
. Voelt zo lui als het om enkele verdieping(en) gaat
De droger doet er tyfus lang over maar merk niet perse meer pluis.
Mijn moeder is wel altijd heel zuinig en milieubewust, maar heeft wel een blinde vlek voor âkoopjesâ dus koopt nog weleens dingen die niet echt nodig zijn als alleenstaande met een kleine beurs in mijn ogen. Ook vaak dingen voor mijn zoon, pas bijvoorbeeld twee pyjamaâs van de Aldi want zo goedkoop. Terwijl we gewoon prima voorzien zijn. Maar ze loopt wel altijd de klimaatmars ![]()
O ja en ze stuurt facebooklinkjes via Signal.
Ja, dit vind ik wel dezelfde categorie hoor hahaha
Ok, ik zal mân pollkeuze aanpassen ![]()