Stel je persoonlijke vraag #54

met mijn onlinedetectivevaardigheden lijkt die kans mij zeer klein

2 likes

Zij had ook artikelen over hem gelezen.

1 like

Ja en het is natuurlijk niet dat er van de een op de andere dag wordt gevraagd om €50.000 hè, gaat allemaal zo geleidelijk aan en soms pas na jaren. Ik denk echt dat er niemand is waarbij het niet zou kunnen gebeuren, al denk ik ook dat die oplichters wel iemand opzoeken die ergens een zwakke plek heeft.

1 like

Ik ben een keer opgelicht toen ik begin 20 was en heel wanhopig een woonruimte zocht dus ik weet wel dat ik een debielo kan zijn. Maar als ik zou moeten inschatten waar ik mee te scammen ben is internet pik het niet.

2 likes

Dit is wel een goeie Zo bespaar je drinkwater | Milieu Centraal

Gelijk een polletje erbij

Wat doe jij om water te besparen:

• Kraan uit tijdens tandenpoetsen
  • Lekkende leidingen repareer ik
  • Ik douche korter/heb een douchetimer
  • Ik douche niet elke dag
  • Ik heb een waterbesparende douchekop
  • Ik heb een kleine stortbak voor toilet of waterbesparende toiletpot
  • Ik trek kleding bewust wat vaker aan voor ik het was
  • Ik was (zo vaak mogelijk) op eco stand
  • Ik doe m’n vaatwasser altijd zo vol mogelijk
  • Ik doe m’n vaatwasser (zo vaak mogelijk) op eco stand
  • Ik heb een regenton of gebruik regenwater voor planten als het kan
  • Ik heb met verbouwing rekening gehouden met drinkwaterbesparing met aanleg van leidingen
  • Ik doe nog iets anders

0 stemmers

1 like

Ik vang water op zowel van de douche als van de kraan en gebruik dat weer in de tuin.
De tuin geef ik ook alleen rest water en dan in de ochtend zodat het niet gelijk verdampt

8 likes

Dit! Of als water geven niet nodig is spoel ik de wc ermee door. Werkt prima.

1 like

Hoe vang je water uit de douche op?

1 like

Zolang de douche nog niet op tempratuur is zet ik er gewoon een emmer onder

11 likes

Ik doe dat niet perse onder het mom van besparen, maar ik snap niet waarom je een lekkende leiding niet zou repareren (dan heb je continu natte plekken in je huis??) of je vaatwasser half vol aan zou zetten ofzo.

18 likes

Ik kan woest worden van mensen die tijdens het tanden poetsen de kraan laten lopen. Snap dat echt niet? Voel me dan enorm gefrustreerd haha. Zie het soms wel eens op de camping gebeuren bijv.

39 likes

Vanaf hoeveel verdiepingen neem jij de lift?
0 is ‘ik neem nooit de lift’
1 is dus uiteraard ‘ik neem altijd de lift’
10 is ook alles >10

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

• 0 nooit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10 of meer

0 stemmers

Ja dit. Ik vind dat net zoiets als de koelkast open laten staan tijdens het koken, dat doet toch ook niemand?

10 likes

Naar beneden is wel anders dan naar boven

7 likes

En eigenlijk is het toch ook te bizar voor woorden dat we douchen en vooral de wc doorspoelen met drinkwater? Ik vraag me af hoe lang dat iets houdbaars is met de aanstaande watertekorten ivm klimaatverandering.

28 likes

Voor douchen snap ik dat ergens nog wel maar de wc inderdaad wtf? Wij hebben ook geen waterbesparende wc/zo’n waterbesparende doortrekknop en m’n huisbaas had ook geen interesse in dat fixen, zo zonde :cry: en de ellende is natuurlijk wel dat als je dat doorspoelen met kraanwater wil aanpassen het hele leidingwerk anders moet, ook niet echt een easy fix

1 like

Ja ook helemaal eens!

2 likes

Mijn moeder doet dit en dan zet ik hem altijd uit. Ze loopt ook weg bij een keihard stromende kraan als ze een doekje over de tafel gaat halen :rage:

Dit is dezelfde vrouw die de hele familie heeft gedwongen om over te stappen op Signal maar nu wel een Threads heeft aangemaakt, hahaha. Ze is universitair geschoold altijd flinke banen gehad dus aan haar intelligentie ligt het niet, echt deze generatie… :sob::sob::sob:

Heb jij ook zo’n/zulke ouder(s)?

• Ja, in diezelfde categorie ja
  • Nee die van mij doet/doen wel normaal
  • Nee, maar weer een andere categorie kut

0 stemmers

2 likes

Tijdens inzepen en haren wassen doe ik de kraan uit.

2 likes

Ohja vooral bij het intrekken van conditioner of een masker! Kraan uit (of heel laag) en ondertussen even wat anders gaan doen.

2 likes