Stel je persoonlijke vraag #54

Nee, maar wel een hele gênante blog over mijn buitenlandverblijf.

1 like

En de 2025 versie: Polarsteps?

• Ja
  • Nee wel (moeten) volgen
  • Dit ken ik ook niet

0 stemmers

Voor de brildragers:
Ik stel het kopen van een nieuwe bril al veel te lang uit en de sterkte klopt ook niet meer. Welke (fysieke) opticien raden jullie me aan zodat ik nu eindelijk eens een nieuwe bril ga kopen?

• Pearle
  • Hans Anders
  • Specsavers
  • Eye Wish
  • Anders, namelijk:
  • Ik heb geen bril, maar wil toch stemmen

0 stemmers

1 like

Gaat het over het meten van de ogen of over het montuur?

2 likes

Ik heb bij bijna al deze opticiens al eens een bril gekocht, maar de meest recente was Hans Anders en ben daar heel goed geholpen.

1 like

Een lokale onafhankelijke opticien

40 likes

Ze hebben niet echt leuke monturen, maar meten kunnen ze wel. Ben inmiddels al jaren geleden geholpen aan goede ogen. Maar ik kan je ook die kleine eenmanszaken aanraden. Wat persoonlijker en vaak leukere monturen te koop.

4 likes

Ace & Tate idd goede meting, leuke monturen en te betalen.

3 likes

Ik vind dat soort verslagen dus echt heel leuk om te volgen haha! Vooral als mensen een beetje een fatsoenlijk verhaal kunnen schrijven.
Als een vage kennis de polarsteps op insta zet; ik ben erbij :joy:

20 likes

Vond Specsavers en Hans anders beide wel fijn, ik zou vooral afgaan op waar er een kortings actie is haha

4 likes

Zowel de sterkte meten als de bril zelf daar aanschaffen

Dat is echt heel afhankelijk van de optometrist! Ik ging jaren bij de lokale Pearle omdat de gerant echt een vakvrouw was, nu is ze haar eigen zaak gestart en ben ik haar gevolgd.

1 like

Vind ik alleen leuk als mensen een bijzondere reis maken.
Collega die een rondreis van 5wkn door China maakt: ja.
Collega die elke stap van haar kampeer trip in Frankrijk beschrijf: nee. Dat vind ik dan niet interessant genoeg om te volgen

8 likes

Ugh ja deze man walgelijk. Ooit een gastles van hem gekregen, echt de arrogantie spatte er vanaf.

Ik had ooit een date / scharrel, die helemaal enthousiast was over hem/een boek van hem. Dat was het begin van het einde.

3 likes

Met de kookkunsten van mijn schoonmoeder, graaaaaag! :drooling_face:

Ik las wat dingen in het ‘waar erger je je aan’ topic en het ging over tanden en beugels.
Heb jij ooit een slotjesbeugel gehad? Op de klassenfoto bij mij heeft echt de helft zo’n lelijk ding hahaha

• Ja uiteraard
  • Nee ik ben gezegend met een recht gebit

0 stemmers

Ik vind 1 tand van mij niet goed staan maarja waar zeik je dan eigenlijk over

2 likes

Voor degene die een slotjesbeugel hadden, deed je er gekleurde elastiekjes om als ze moesten worden vervangen?

• Ja altijd
  • Soms
  • Nee ik ging voor de neutrale kleur

0 stemmers

Mijn eerste kleur was een soort lichtblauw, en toen ik de klas in kwam bij biologie was na het zetten van die beugel was het echt " waauuww wat moooi" terwijl het gewoon echt aartslelijk is i cant

Ik had altijd rood, vraag me nu echt af waarom want volgens mij zag het er niet heel lekker uit :joy:

2 likes

Ze hadden altijd gezegd dat neutraal het snelst verkleurd. Dan wordt het gelig en ziet het er vooral onverzorgd uit

1 like

Ja kan kloppen, ik hoefde dat ding gelukkig maar een jaartje te dragen.

En heb jij een andere soort beugel gehad dan een slotjesbeugel?

• Ja 1
  • Ja meerdere
  • Nee

0 stemmers

Ik ken nog zoveel mensen die tig andere beugels hadden dan een slotjesbeugel

2 likes