Liever dan elke 3 weken zoiets ofzo. Op zich is het wel fijn om een vaste dag te hebben om familie te zien. Maar elke week? Nee dat gaan we niet doen haha. Dan zou ik het nog eerder doordeweeks een dag doen.
Heb je wel eens voor langere tijd (zeg meer dan 3 maanden) niet gewerkt?
- Nee
- Ja voor vakantie (reizen of thuis)
- Ja voor ouderschapsverlof of zwangerschapsverlof
- Ja voor ziekteverlof
- Ja omdat ik geen baan kon vinden
- Ja onbetaald verlof voor andere reden dan vakantie
- Ja om een andere reden
- Ik heb nog nooit gewerkt
0 stemmers
Om mān proefschrift af te maken
Dan heb je wel gewerkt alleen geen contract/niet betaald gekregen toch
Ja same, om als phd hobbyist te leven
Wel na een paar maanden mee gekapt want het was in mijn geval een dom plan
Jup klopt maar aangezien ik niet echt de benefits van werk heb voelt het gek om het werk te noemen haha
Ik vind het ook wel problematisch om het werk te noemen tbh gezien de schandalige hoeveelheid onbetaalde arbeid er in de wetenschap aangemoedigd wordt. Niet dat ik onbetaalde arbeid persoonlijk minderwaardig vind ofzo maar een werkgever (ook als je je eigen baas bent) hoort je gewoon te betalen.
Ja precies daarom wil ik het ook geen werk noemen, al voelt het ook wel gek om mezelf werkloos te noemen want daar heb ik echt te weinig vrije tijd voor
Had me ook zo voorgenomen om niet in deze situatie te belanden maar helaas. Gelukkig ben ik bijna klaar!
Ik was gister in het theater en er was een vrouw die vroeg of we allemaal een plekje op wilden schuiven zodat ze bij haar vriendinnen kon zitten. Want ze zat op dezelfde rij maar dan een paar stoelen verderop. Wij schoven op maar toen kwam er een vrouw aan en iemand anders zat op haar plek. Dus iedereen weer schuiven zodat die vrouw op haar eigen stoel kon zitten.
Toen vroeg die losse vriendin zeg maar of we weer wilden schuiven zodat ze bij haar vriendinnen kon zitten. Dit hebben we toen niet mee gedaan want dan zou je weer tegen hetzelfde aan kunnen lopen. Die vrouw bleef het maar proberen, ook tijdens de show, erg irritant maar dat is weer een andere ergernis.
En een andere keer was ik met mān dochter naar het theater en toen vroeg een vader ook of een paar mensen waaronder wijzelf op wilden schuiven zodat hij bij zijn gezin kon zitten. Dit vond ik eigenlijk wel vervelend en ook een beetje brutaal maar wilde ook niet ongezellig doen dus deed het wel. We hadden toen ineens minder goede plekken ook.
Maar nu dacht ik erover na: zou jij in zoān geval direct opschuiven of zou je zeggen nee helaas ik blijf zitten?
Ik denk dat ik het niet meer ga doen.
- Ja hoor ik zou opschuiven en het niet erg vinden
- Ik zou opschuiven en vanbinnen wel balen
- Nee ik zou niet opschuiven
0 stemmers
alleen als het duidelijk heel rustig wordt, anders niet
Kijk als het echt rustig is in de bios en ik zit niet slechter, boeit het me nul. Maar vaak heb ik heel bewust bepaalde plekken gekozen en als ik dan ook nog eens slechter ga zitten ipv beter aju paraplu.
Nee ik doe dit niet meer, tenzij ik met iemand van plek kan ruilen. Dan heb je niet het eindeloze ājij zit op mijn plekā āja maar iemand anders zit op mijn plekā.
What in the Gilmore Girls
Ah die had ik onder vakantie (thuis) geschaard al is vakantie misschien niet helemaal het goede woord!
Wij aten vroeger elke zondag bij mijn oma. Mijn ooms, tantes en nichtjes kwamen ook altijd. Het was niet verplicht, maar wel altijd heel gezellig en ik heb daar super mooie herinneringen aan. Oma kookte ook altijd voor 16 man en je hoefde nooit te laten weten of je kwam of niet, er was altijd eten.
Dus lijkt mij wel mooi om zulke herinneringen voor mijn toekomstige kinderen te kunnen maken. Zolang het dus geen verplichting is.
Alleen als het vrije plaatskeuze zou zijn en ik er geen slechtere plek door krijg, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Vind dat net zoiets als wanneer mensen in de trein naar NL of het vliegtuig vragen of ik van plek zou willen ruilen zodat ze naast hun partner kunnen zitten. Dan had je maar eerder moeten boeken/inchecken of die paar euro extra moeten betalen voor de stoelreservering, niet mijn probleem. Ik heb die plek niet voor niets uitgezocht en er voor betaald
Nee, wij zitten ook weleens uit elkaar. Hadden we maar eerder moeten boeken, is niet anders. Ik vind niet dat mijn probleem dan het probleem van een ander moet worden. Dus andersom is hun probleem ook niet mijn probleem.
Heb jij ooit een Waarbenjij.nu gehad?
- Ja ik terroriseerde iedereen met te gedetailleerde updates over mijn vakantie/Erasmus jaar
- Nee maar ik moest ze wel lezen
- Ik weet niet wat dit is
0 stemmers
Dat Erasmus jaar ja, maar ik ben zo slecht in het bijhouden van dat soort dingen dus heb er in de maanden dat ik weg was misschien 3 dingen opgezet
Haha inderdaad en wat echt interessant was zette ik natuurlijk niet op die blog want vooral mān tantes lazen mee.