Ik vind het jammer voor alle tieners die tampons in hun mouw verstoppen. Ik vind het jammer voor volwassen vrouwen die zich vies of onrein voelen door hun menstruatie. Door de geschiedenis heen wordt menstruatie als iets vreselijks gezien, een straf voor de vrouw en ik vind dat daar best wat aandacht voor mag komen. Zowel voor de pijn die vrouwen ervaren (endometriose wordt bijvoorbeeld pas na gemiddeld 7 jaar gediagnosticeerd) als voor de kracht die in onze cyclus zit en die volgens mij te weinig erkent wordt. Juist door me bewuster te worden van mijn cyclus heb ik veel minder pijn, omdat ik meer meebeweeg met mijn cyclus. Dat zal heus niet voor iedereen de oplossing zijn, maar voor een deel misschien wel.
Ik laat inderdaad alleen maar weten hoe het voor mij is en wilde een andere mening laten horen dan dat menstruatie alleen maar ongemak is, maar ik merk dat een groot deel van de mensen dat opvat als het zweverig niet erkennen van menstruatiepijn of ongemak. Dat is niet wat ik vind en ik vind het best vreemd dat er op een forum zo geĂŻrriteerd gereageerd wordt op een (afwijkende) mening.