oke meid, je leest gewoon 100% niet wat ik zeg en wil weer lekker schoppen. ook heel grappig en typisch dat je dit om maar even iets te zeggen wit privilege noemt terwijl er juist in inheemse culturen veel mee respect is voor de menstruatiecyclus en de behoeftes van de vrouw
maar go off kika kicker, lekker met het stokje dat de cyclus is andere vrouwen slaan
kika komt op voor de vrouwen die niet hun eigen boodschappen kunnen doen, niet mogen kiezen wat ze willen eten, niet eerder naar bed kunnen, geen vrijetijdsbesteding kunnen indelen, geen controle hebben over hun sociale afspraken, want dat zijn inderdaad precies de vrouwen die hier worden aangesproken door ons voor wie hun menstruatiecyclus het eerste en belangrijkste probleem om mee te dealen is ![]()
Joe ![]()
Voel me bijna bezwaard dit te zeggen, misschien ben ik niet genoeg in verbintenis met mezelf, maar ik vind dit zo’n gigantisch saai onderwerp.
Kinderen ontwikkelen in die eerste jaren dan ook zo gigantisch veel en op zoveel verschillende vlakken, maar ook zo op hun eigen tempo en in hun eigen volgorde dat de verschillen tussen kinderen ook wel echt heel groot kunnen zijn.
Ja dat vind ik ook echt een eyeopener! Ik kwam hierachter door het boek Crib Sheet van Emily Oster (sowieso aanrader!), en heb het speciaal even opgezocht. Maar de range van ‘normaal’ voor het leren van bepaalde skills is echt veel langer dan ik dacht, en zelfs als een kind daarbuiten valt is er nog niet meteen iets aan de hand.
Ik ga morgen voor het eerst in tien jaar naar een attractiepark, Walibi… Heel benieuwd hoe misselijk (of niet) ik uit de achtbanen kom ![]()
Word jij misselijk of naar van attracties/achtbanen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nee, maar ben ook al zo’n 10 jaar niet geweest. Hoor uit m’n omgeving dat anderen die nooit misselijk werden er nu ze ouder zijn wel misselijk van worden ![]()
Hangt van de attractie af
Ligt toch ook aan wat je eet en hoe snel je na een frietje de achtbaan in gaat?
Van dingen die ronddraaien en tegelijkertijd omhoog en omlaag gaan word ik de laatste jaren echt misselijk (rip breakdance en inktvis). Met achtbanen nergens last van.
De poll hierboven doet me denken aan een attractie waarin ik ooit echt kotsmisselijk ben geworden: de G-force in Walibi
Lijkt dit jou een leuke attractie?
- Nu niet, vroeger wel
- Ik heb dit nooit leuk gevonden
- Ja, echt super! Wil ik meteen in!
0 stemmers
Ooh echt trauma’s aan mijn schoolreisje naar Drievliet door dit ding
Ik ging gewoon met mijn klasgenootjes mee, had geen idee waar ik voor in de rij stond, en ben toen zooo misselijk geworden hahaha
Ik hou van achtbanen maar een schommelschip trek ik écht niet.
Als tiener ging ik hier 4 keer achter elkaar in :’) Zou ik nu echt niet meer van genieten
Hahaha ik heb echt precies hetzelfde meegemaakt. Weet nog dat ik toen zo baalde omdat ik vervolgens uren nergens meer in kon
Vreselijke herinnering, net als dit ding dat me ook een trauma heeft opgeleverd:
hahaha memory unlocked dat een klasgenootje in het schommelschip over iedereen heenkotste. ik zat ernaast dus ik was safe ![]()
Ik ben toevallig vorige week naar Walibi geweest na 15+ jaar en het echt naar m’n zin gehad. Moet wel zeggen dat ik van achtbanen houd. Vond untamed de topper van de dag en de condor de flop ![]()
Deze hadden ze in Drievliet ook. Fantastisch! Ging vroeger meerdere keren achter elkaar. Nu zou ik kotsmisselijk worden.
Ik heb eens staan kotsen na een schommelende boot op mijn 10e en na een zweefmolen op mijn 20e (die laatste keer werd ik vet uitgelachen door puberjongens :’))
En toen ik 25 was dacht ik van het gaat vast wel goed als ik de typische ronddraai dingen vermijd en enkel achtbanen pak. Ik had het de hele dag volgehouden,score! Tot we na die dag nog ergens heenreden om te eten en de auto aan de kant gezet moest worden omdat ik een potje moest overgeven 🫠
Hierna heb ik maar besloten dat alles met beweging waarvan je evenwichtsorgaan in de war raakt, blijkbaar niet voor mij is.
Maar ik word ook misselijk in de bus dus dat orgaan is nogal zwak afgesteld denk ik.
Ik heb trouwens nooit van die wagenziekte pilletjes genomen, ik vraag me af of dat geholpen zou hebben?