Ik snap die gedachtegang eigenijk wel. Het wordt steeds moeilijker om een huis te kopen dus voor veel mensen is het nu of nooit. Dan zou ik ook instappen wanneer het nog kan.
Je moet ook nog wel meerekenen dat je huur vaak elk jaar stijgt en je hypotheek niet
Ook als je nu in een heel betaalbaar huis woont waar je echt liever in woont dan het huis dat je zou kunnen kopen?
Nou exact dit! Dus mijn idee was idd dat je ook alles wat je normaal aan rente zou betalen in een hypotheek, nu kunt sparen en beleggen. Jij zegt dat niemand dat bewust gaat sparen @JustinBieber, maar dat komt alleen omdat het idee heerst dat je alleen geld kan verdienen/vermogen kan opbouwen met een koophuis. Maar dat is gewoon niet waar. Als je zonder te knipperen 900 euro aan de bank kan overmaken, kun je ook 900 euro aan meesman overmaken om te beleggen toch :â) beide keren wordt het belegd, maar in 1 geval is de winst voor jou haha
(Dit is natuurlijk even de situatie voor mensen die ĂŒberhaupt genoeg geld hebben om te kunnen kopen/dat geld over hebben om te sparen, dat geldt ook niet voor iedereen). Ik geloof zelf niet zo in uit paniek dan maar instappen in de woningmarkt âomdat iedereen het doetâ.
Ik denk dat je de vermogensgroei in koophuizen onderschat, want de winst is sowieso van jou. De doorsnee koopwoning âverdientâ momenteel een stuk meer dan 900 euro per maand (=waardestijging van 10.800 euro p.j.) en de doorsnee koper lost daarbovenop dat bedrag ook nog eens af. Ik woon in een koophuis dat ik nu al niet meer zou kunnen betalen. De koopsom die ik daarvoor in 2023 betaald heb betaal je nu voor woningen van 40m2 kleiner op dezelfde locatie. Ondertussen âverdientâ mijn koophuis elke maand een veelvoud van die 900 euro. Wat ik probeer te zeggen; er is geen belegging die het zo goed had kunnen doen, nog los van dat het niet eens een belegging is Ă©n ik lange termijn zekerheid heb op dit huis en deze locatie. En tuurlijk resultaten in het verleden etc, maar ik vind dat er soms simpel wordt gedaan over mensen die hun best doen die markt nog op te komen, terwijl ik om mij heen zie hoe hard de ongelijkheid tussen kopers en huurders toeneemt. Als je geen zekerheid hebt op een goedkope, fijne, langdurige beschikbare huurwoning snap ik dat je veel doet om nu die koopmarkt nog op te komen, want de kans is groot dat je er over een paar jaar niet meer op komt.
Ja mân huur stijgde 2 tientjes per jaar en dat doet mân hypotheek ook.
Edit: het enige is dat dit mân bruto hypotheek is dus ik nog hypotheekrenteaftrek terug krijg. Maar de lasten van een woning alleen kunnen dragen is ook wel fijn.
Nogmaals, ik zeg niet dat ik spijt heb van mân keuze. Maar in mijn geval was het niet zaligmakend. Ik ben in mân omgeving 1 van de laatste die een huis gekocht heeft en die mensen vallen echt stijl achterover dat ik zoân bedrag aan hypotheek uitgeef.
Ik was laatst met een oude vriendengroep van de middelbare school waarvan bijna iedereen autisme heeft, en sommigen daarnaast ook ADHD. Iedereen dacht vroeger dat ik de enige tyfusnormale was, ik was bijvoorbeeld best vaak aan het mediaten en sociale situaties aan het âvertalenâ voor mensen, maar surprise! Ik heb toch ADHD!!!
Ik denk dat we elkaar in die tijd best goed konden begrijpen, omdat we het gevoel van geen overzicht hebben in elkaar herkenden. Daardoor zijn we denk ik ook wat geduldiger naar elkaar opgegroeid. Toen ik hen laatst zag waren er af en toe momentjes dat iedereen gemeenschappelijk aan het zeiken was over, idk, mensen die dingen niet altijd op dezelfde plek terugzetten in de kast, en had ik wel zoiets van âhaha Iâm in dangerâ :â) Ik ben letterlijk het tegenovergestelde, ik kan totaal geen rigide systeem in zoiets aan en vind het ook heel irritant als mensen daar een punt van maken. Dus daar voelde ik wel een âclashâ onder de oppervlakte, alsof de anderen me echt extreem irritant zouden vinden als ze me vandaag zouden ontmoeten. Maar zij waren zich daar totaal niet van bewust op dat moment hahaha
Je gaat naar een festival, maar het gaat bijna de hele middag/begin van de avond regenen. Er zijn weinig overdekte stages. Normaal zou ik zeggen jammer dan volgend jaar weer⊠maaarrrrr:
- het is de laatste editie van dit festival
- je kaartje is gratis
- je wilt héél graag naar een DJ eind van de de avond
- Je gaat
- Je gaat niet
- Je gaat zo laat mogelijk als dat mag naar binnen
0 stemmers
Poncho/regenjas aan en gaan natuurlijk.
Je kon/kan ook nog upgraden naar vip en wel droog staan zag ik
Gewoon je op kleden en de regen âwentâ wel
Ja dat las ik ook! Maar de vip daar is helemaal niet zo groot, dus verwacht niet echt voordeel ervan Regenjas hangt al klaar!
Ik had gestemd dat ik niet zou gaan, maar dat is omdat ik weet dat ik het niet naar mn zin ga hebben in de regen de hele dag en daarna in koude natte kleding. Als jij dat geen probleem vindt, dan lekker gaan toch!
Natuurlijk vind ik dat niet fijn daar wordt niemand blij van toch
Ik zie vaak genoeg mensen met gewoon de poncho en laarsjes aan en het naar hun zin hebben dus er zullen vast een paar mensen zijn die daar geen probleem mee hebben.
Een festival lijkt me de hel, maar in een regenpak met laarzen kan ik me prima vermaken in de regen, dus lekker gaan toch? Je kunt altijd weer naar huis als je er genoeg van hebt.
Gaan, niet te vroeg maar wel vroeg genoeg om er nog een beetje lekker in te komen. En extra setje droge kleding mee, plus kleding aan die minst irritant zit wanneer nat. Ik zou beginnen met blote benen en een warme trui en dan voor later op de avond eventueel nog iets droogs aan je benen. Veel plezier!
blote benen? ik weet niet of je al buiten bent geweest maar het is zo koud! helemaal als je nat bent geregend brrr
Ik vind natte blote benen minder erg dan de hele dag in een natte broek rondlopen tbh
Ik snap je, maar daar vind ik het echt te koud voor haha
Daar heb je ook regenbroeken voor he?