Stel je persoonlijke vraag #54

Ga jij vanavond extra water opvangen ?

• Doe ik standaard al
  • Doe ik niet standaard maar nu wel
  • Nee - als ik wil zou ik het wel kunnen doen
  • Nee - niet echt mogelijkheid toe

0 stemmers

2 likes

De titel klinkt alsof je pannetjes buiten moet zetten, maar in het stuk noemen ze enkel regentonnen en tegels wippen. Ik ga niet vanavond een regenton installeren :sweat_smile:. Tegels wippen heb ik wel al gedaan.

4 likes

Haha ja ik heb geen tuin, dus ik heb maar bedacht een emmertje op het balkon te zetten, daar kan ik dan de planten toch weer mooi mee water geven

10 likes

Ja, ik heb inderdaad wat emmers en bakken in de tuin neergezet, want een regenton gaat hier ook niet lukken. Denk dat de opbrengst tegen gaat vallen, maar iedere druppel helpt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Ik vind dit wel anders. Bij kopen gaat een deel naar de rente maar een groot deel naar aflossing en dan heb je 30 jaar later een groot bedrag afgelost wat van jezelf is. Bij huur word echt alleen 1 iemand er rijk van en jij bent het niet en dan heb je na 30 jaar niet dat vermogen opgebouwd.

3 likes

Nouja ik betaal ruim 900€ per maand meer aan m’n hypotheek dan dat ik aan m’n huur betaalde. Als ik 30 jaar lang 900 euro per maand spaar word ik best rijk volgens mij.

Edit : ik heb een hypotheek van 340k, 1800€ per maand. Geen absurd hoge hypotheek dus.

2 likes

Voor ons huis is een speeltuin en een voetbalveldje. Naast de ingang staat een bordje dat honden niet naar binnen mogen. Wij wonen hier nog niet zo lang en ik heb nog niet alle buren ontmoet. Vanmiddag zat ik met mijn dochter in de zandbak en gingen 2 buurmannen heel casual kletsen (naast dat fucking bordje) terwijl hun grote honden (zeker een kop groter dan mijn dochter) rondrenden in de speeltuin. Eén van de honden poepte ook nog en de buurman kwam 5 minuten later pas in actie om het op te ruimen.

Ik was zo boos en geïrriteerd, maar twijfelde heel erg of dit het moment was om kennis te maken met de buren/ze aan te spreken op het feit dat honden niet in de speeltuin mogen. Wat zouden jullie hebben gedaan?

• Er meteen iets van zeggen
  • Niks zeggen - ik wil niet kennismaken vanuit irritatie
  • Later aankaarten als je ze beter kent
  • Laat maar, tis de energie niet waard
  • Ik wil wel iets zeggen, maar durf niet goed
  • Passief agressief een extra bordje ophangen
  • Stel je niet aan. Wat is het probleem?
  • Anders, vertel…

0 stemmers

2 likes

Ja alleen niemand gaat bewust dat sparen, plus huizen worden meer waard dus indirect word je geld ook nog meer waard. En daar is niet tegenaan te sparen denk ik.

2 likes

Bij mij is dat wel echt andsrs; ik betaalde evenveel huur als nu (bruto) hypotheek. Met hypotheekrenteaftrek ben ik dus echt goedkoper uit en krijg ik er meer voor terug.

4 likes

Met dit verschil levert huren + investeren over 30 jaar veel meer op dan je woning na 30 jaar verkopen.

4 likes

Ik denk wel dat je optimistisch bent dat huizen over 30 jaar nog steeds meer waard zijn. Met klimaatverandering, slecht geïsoleerde huizen, paalrot, verzakkende fundering.
En dit zijn dingen die nu niet zo urgent zijn maar over 30 jaar vast veel meer spelen.
En dan zit je met een huis dat je met ziek verlies moet verkopen en dan kan je nergens heen. Terwijl je vanuit je veel betaalbaardere huurwoning kan sparen en ieder moment kan vertrekken naar een huis dat niet overstroomd.

7 likes

Ja maar daar ging het niet over hé. Het ging over mensen die veeel meer gingen betalen voor hun hypotheek dan ze betaalden voor hun prima huurwoning.

4 likes

Ligt enorm aan de honden. Zijn ze gewoon lekker aan het rennen uit de buurt: niks doen. Vallen ze je dochter lastig: meteen iets van zeggen.

9 likes

Dat lijkt me een stuk minder verstandig en toch denk ik vooral: iedere situatie is ander. Voor de een is kopen beter/fijner, voor de ander huren. En wat iemands afweging daarin is gaat een ander niet bijzonder veel aan.

3 likes

Heel eerlijk zie ik dit niet zo snel gebeuren.

4 likes

Ja ik ben het met je eens.
@crazyplantlady ik was met m’n huurwoning heel bang voor de scheefhuurderswet waarbij je per jaar 100 euro huurverhoging ofzo zou krijgen. Dan zit je binnen no time op een heel hoog bedrag. Nu weet ik dat we op 1 inkomen de hypotheek niet kunnen betalen, dus dat is een veel reëlere angst. Maar we hebben nu wel een huis met een tuin en ik ben echt heel blij met de keuze die we gemaakt hebben.

1 like

Het heeft veel meer met vraag en aanbod te maken, ik ben bang dat we qua populatie nog wel wat gaan uitdijen dat we niet veel meer kunnen bouwen. Dus vooral grond gaat heel veel waard worden.

6 likes

Ja dit, er is gewoon een woningentekort. Zelfs met paalrot gaan woningen voor dik geld weg.

7 likes

Ja sorry, maar op het moment dat een hond wel wat doet ben je vaak ook gewoon te laat. Er is een reden dat honden niet zomaar overal mogen loslopen, daar zijn speciale gebieden voor. Ik zou aangelijnd al anders vinden.

Zou het ook een lastige situatie vinden, omdat een goede verstandhouding met buren een groot goed is. Zou dus niks zeggen en desnoods alleen daar spelen als de honden weg zijn of echt heel onschuldig zijn (die leer je natuurlijk ook wat beter kennen).

15 likes

Eens, ze zouden er überhaupt niet moeten zijn, maar de vraag was of ik er iets van zou zeggen en dat zou ik niet doen als ze lekker met elkaar aan het rennen zijn. Ik denk dat ik de buurman op een later moment wel zou aanspreken en vragen of dat gebruikelijk is daar etc en wellicht vragen of hij dat niet meer wil doen.

3 likes