Stel je persoonlijke vraag #54

dit is misschien ook mijn copium maar goed

Mijn vriend en ik willen echt wel een keer een huis kopen en dat zal op een dag vast wel lukken, maar omdat we samen tantoe veel studieschuld hebben en te veel huur betalen en ik nog geen baan op niveau heb gevonden zit dat er nog even niet in :joy: los daarvan hebben we ivm werk ook nog de flexibiliteit nodig om te verhuizen, maar dat even terzijde.

Af en toe voelt het alsof we de boot actief aan het missen zijn en dat is frustrerend, maar als ik nu in dezelfde positie zou willen zitten als mijn vrienden die iets kunnen kopen (ik ben net 27) had ik thuis moeten blijven wonen. Dan had ik een andere studie moeten volgen en mezelf niet kunnen ontwikkelen tot de persoon die ik nu ben, met mijn vrienden en partner en prestaties en ervaringen. Ik ben dankbaar voor wat ik voor mezelf heb opgebouwd door uit huis te gaan, ook al was het andere scenario vast prima geweest. Ik vind mijn leven leuk en ik zou dat niet willen opgeven voor gunstige cijfertjes op de bank.

die cijfertjes gaan echt nog een tijdje minder gunstig zijn dan die van anderen, maar zolang we elkaar hebben en een dak boven ons hoofd en in ons volgende huis een kat of zo vind ik dat eigenlijk al genoeg. misschien is dat naĆÆef en denk ik er over tien jaar anders over, maar voor nu is het goed :heart:

7 likes

Dit heb ik ook! Ik ben ouder, maar ik denk dat wij het in de toekomst ook niet kunnen betalen. De huizenprijzen stijgen harder dan ons salaris

3 likes

Oooh wat jammer zeg… en ga je?

1 like

Zit de piek op buienradar af te wachten, maar die verplaatst steeds :joy::joy::joy:

Ik heb het net gedaan :woman_shrugging:
83 vierkante meter, dus geen garage zonder ramen haha.

@kika - ik niet, ik wil zelf mijn keuken/badkamer/vloeren etc kunnen kiezen.

2 likes

In mijn omgeving gaat het ook alleen maar over huizen kopen de laatste tijd. Word er vooral een beetje treurig en gestresst van omdat ik weet dat het voor mij toch nooit gaat lukken haha.

17 likes
Na hoeveel tijd kun jij je (hete) thee opdrinken?
  • Ik neem er direct wat sipjes van
  • Na ongeveer 5 minuten
  • Na 10 minuten
  • Na een kwartier
  • Na 20 minuten
  • Langer
  • Ik drink geen thee

0 stemmers

3 likes

Kokend hete thee? In een glas?

10 likes

Ja maar kika woon in duitsland waar half je huurhuis gestript wordt om opnieuw in te richten haha, echt gestoord hoe ze dat doen.

6 likes

Het kan na 5 minuten. Maar ik vergeet het 9 vd 10 keer dus dan drink ik het na een halfuur pas op. Misschien toch maar eens in de magnetron opwarmen.

Wat doe jij met afgekoelde hete dranken?

• Ik drink het koud op
  • Ik warm het (opnieuw) op in de magnetron
  • Ik gooi het weg
  • Wtf hoe vergeet je dit, ik drink het altijd meteen op
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

3 likes

Thee drink ik op, koffie gooi ik weg.

13 likes

Echt ā€œgrappigā€ :smiling_face_with_tear: dat we dit 20 jaar (?) geleden al Zwemporium noemden, omdat het altijd leek te regenen. :joy:

6 likes

Wat fijn! Maar is dat in Nederland?

2 likes

In belgie is dat wel een ander verhaal dan in NL ben ik bang.

6 likes

ja het is echt niet fijn om het zo voor je ogen te zien escaleren he? je merkt ook heel goed wie zich kan inleven en wie een beetje out of touch is erover. we willen binnenkort wel verhuizen, en alle mensen die vragen ā€˜gaan jullie kopen?’ lol. Ik snap het wel want mijn vriend is arts, dus de afgelopen honderd jaar zouden we er goed voor hebben gestaan, maar sorry jongens ik heb gewoon een bijbaan nodig terwijl ik op serieuze vacatures aan het solliciteren ben, anders wordt het oprecht krap.
Als hij klaar is met de opleiding en ik hopelijk iets meer ga verdienen wordt het een ander verhaal, maar mensen schatten onze huidige situatie vaak wel in alsof wij het door zijn werk automatisch beter hebben dan zij. en daardoor denken ze ook dat we voor de lol allemaal geld weggooien aan huur, of dat we geen economisch inzicht hebben??? like???

sorry hoor die rant moest er even uit

4 likes

Ligt eraan hoe goed de vriendschap is. Sommige vrienden mogen rustig blijvsn zitten als ik ga pitten en bij andere zeg ik optyfe ik ga slapen

1 like

Daarom zette ik er ook bij goede vriend/vriendin. Want ja ik ga hem niet letterlijk uit het huis zetten natuurlijk. Maar ik dacht van ja jeetje hoeft maar 5 min te fietsen en je ligt in je eigen bed.

Even wat anders, ik zag een compilatie van allemaal katten die enorme scheten laten wtf. Ik heb meerdere malen wekenlang op verschillende soorten katten gepast. Die laten nooit scheten. Er kwamen ook reacties onder van huh, een kat hoort niet eens dat te doen haha. Maarja, misschien ligt het ook aan het soort kat.

Voor degene die een kat heeft, laat jou kat scheten?

• Nee nooit
  • Ja vaak
  • Zelden

0 stemmers

4 likes

Maar niet zoals een mens of echt met geluid hoor. Alleen geur :nauseated_face:

5 likes

ik heb alles verwijderd behalve foto’s waar je zijn fucked up haarlijn goed kan zien

10 likes

Hahah ja klopt! Maar ik sta er hoor :muscle:

2 likes