Stel je persoonlijke vraag #54

Eindstand heb ik toch nog wat bakjes buiten gezet :’). Kan ik toch een halve gieter vullen misschien.
Ik zat ook nog te denken, ik ben de laatste week wel iets meer met de droogte bezig. Als ik de eieren laat schrikken of groenten omspoel gooi ik dat water in de tuin. Dat deed ik voorheen niet. Als ik tzt een regenton heb hoop ik dat ik het daar makkelijk in kan gooien. Ook @Geranium

7 likes

Hier ook emmers, maar magere opbrengst ondanks flink veel regen.
Maar ik verzamel idd ook restjes water vanaf het voorjaar om in de tuin te gebruiken.

2 likes

Alle katten laten scheten. Alleen meestal merk je dat niet.

1 like

Ik heb 2 liter regenwater. Had 3 wasteiltjes en 3 van deze
17481073068989104362253314703351
Ik heb er nog 10 ofzo van deze maar ik heb morgen ook een feestje dus ik zet die dinsdag wel allemaal buiten als het weer zo hard regent.

2 likes

Dit heb ik ook gedaan, er stonden 4 emmers in allerlei afmetingen buiten en hoewel het uren geregend heeft valt dan echt op hoe mager de opbrengst is
Maar alle beetjes helpen! Ik ga dit gebruiken voor mn geveltuintje, is goed voor misschien 2 keer water geven :joy:

Vaak schenk ik ook niet mn waterkoker helemaal leeg na gebruik en gooide die x dagen later uit gemak vaak leeg maar dat gaat ook de gieter in
Ik vond de tip van een emmer in de douche voor die warm is ook een goeie, dat ga ik sowieso doen

4 likes

Oh ja slim! Ik realiseer me nu ook dat het water uit mn kruik prima op mn balkon planten kan gooien, is toch iets wat ik elke avond doe.

2 likes

Neem een grote slok en vul aan met kokend water uit de quooker.

@ huis-koop-discussie: een verrijking van mijn leven die een rib uit mijn lijf heeft gekost en ik in een huurhuis nooit zou hebben gekocht.

3 likes

Mijn god

4 likes

Wij hebben een speciekuip onder de regenpijp gezet. Die stroomt over! :laughing:

En als die leeg is zet ik ook een emmer onder de douche. Nooit aan gedacht maar zo simpel!

@MadameMignon ook zoiets, als je er over na gaat denken gooien we zoveel water nutteloos weg.

12 likes

Als het langere tijd droog is, dan zet in een emmer onder de douche. Ik vang dan vooral het water op van de eerste minuten, als ik nog niet ben ingezeept en de douche warm wordt. Je vangt dan super snel een halve emmer vol op.
Ik heb zelf ook een bad en het badwater kan je makkelijk in je tuin laten lopen door een tuinslang in bad te doen. Vervolgens zuig je de tuinslang vacuum en begint het te stromen. Het badraam komt boven mijn tuin uit, dus werkt perfect.

5 likes

Maar hoe zit dat dan met zeepresten e.d.?

1 like

@Malija

Denk dat ze meer doelt op de badopmerking

3 likes

Ik gebruik geen zeep in bad, want heb een kind die het nogal fijn vindt om badwater te drinken (ja ranzig maar kinderen doen dat)

3 likes

Is zeep ook eigenlijk überhaupt nodig bij kinderen? Ik moest mn oppaskinderen gewoon onder de douche zetten en geen zeep gebruiken. De moeder is huisarts dus ik dacht altijd, ja misschien is dat helemaal niet nodig bij zo’n kinderhuid. Oja en de vader is chirurg, dus ik ging er automatisch vanuit toen, oja zij zullen het uiteraard wel weten haha

1 like

Ahhh ja maar dan komt er waarschijnlijk gewoon Sterilium uit de douche.

IMG_1961

38 likes

Niemand hoeft eigenlijk zeep te gebruiken onder de douche.

2 likes

trust dat mensen stinken en juist huidproblemen krijgen als ze niet met zeep wassen hoor. lekker opgehoopt zweet en talg en zonnebrandcreme en uitlaatgassen en deodorant op je huid laten no thank yewwww :face_vomiting:

19 likes

Was gewoon je kontgat met zeep; echt geen excuses mogelijk.

15 likes

N=1 maar sinds ik gestopt ben met m’n oksels wassen met zeep én met deodorant gebruik (was nu grondig met water) ruik ik niet meer naar zweet als ik zweet. Laat m’n man regelmatig sniffen om te controleren of het idd echt het geval is haha

4 likes