Een vriendin van mij had na een (lange) operatie ook heel lomp allemaal nietjes in de wond, ipv netjes gehecht. Dat zie je nu ook nog best wel goed. Maar goed, misschien was er geen tijd meer ofzo? Of was nietjes de enige mogelijkheid?
Ligt heel erg aan de plek, grootte van de wond, soort operatie etc.
Ik vertrouw mân huisarts volledig, dus als die aangeeft zelf een ingreepje te kunnen doen prima, zo niet, dan ook prima. Ziekenhuis hoeft ook echt niet altijd per se beter te zijn.
En tja, elk persoon en elke wond geneest anders, dus als het âlelijkâ is zegt het ook niet altijd dat iemand niet goed gehecht heeft oid.
Precies, ik heb snel littekens. Ben toen geopereerd en keurig gehecht maar mijn huid maakt snel littekens aan en niet mooi.
Ligt dus niet aan degene die gehecht heeft in mijn geval.
Espadrilles
- Leuk
- Niet leuk
- Twijfel
0 stemmers
Ik was op zoek naar lente/zomerschoenen en word hier ineens weer mee doodgegooid?
Heb jij een litteken op je buik?
- Nee
- Ja, van een ongeluk
- Ja, van blinde darm
- Ja, van keizersnee
- Ja, van liposuctie
- Ja, van nog iets anders
0 stemmers
Mijn navel
Striae.
Kijkoperatie recent! Hoop dat ik het een beetje kan verhelpen met olie
Het fixen van een dubbelsysteem!
Het enige ding waarbij ik aanraad om niet naar de huisarts te gaan is het zetten van een spiraaltje. Je kan dat namelijk ipv direct naar het ziekenhuis ook via een verloskundige laten doen (ook als je nog geen kinderen hebt gehad) en die zijn er zeer ervaren in.
Ik heb 2 vriendinnen die beide een litteken hebben van een blindedarm ontsteking. Bij 1 is het zoveel groter en meer zichbaar. Maar misschien heeft het ermee te maken dat bij 1 het acute blinde darm ontsteking was en alles misschien snel snel moest? Maar damn, vind het sneu. Ziet er nog steeds akelig uit.
En de moeder van 1 van die vriendinnen is hoofd van een afdeling op het ziekenhuis en was helemaal kwaad erover geworden hoe het gehecht was.
Je mag het van mij helemaal zelf weten, maar deze huisarts zet veeeeel meer spiraaltjes dan de verloskundige waarmee we samenwerken. Voordeel bij de verloskundige is wel dat ze een echo-apparaat hebben en de huisarts niet.
Zal wel per huisarts verschillen. Ik heb een hele fijne ervaring gehad met mijn huisarts. Ofja het was pijnlijk maar ze nam alle tijd, legde alles uit, gezellig gekletst. Het zetten zelf voelde heel snel en dat eendenbekgebeuren ging heel vlot, terwijl ik ziekenhuizen vaak heeel hard geduwd, getrokken en op mijn buik geduwd wordt.
Waar het mee te maken kan hebben: een ontstoken blinde darm eruit opereren is vaak een van de eerste ingrepen die de chirurg in opleiding zelf mag/kan doen.
Mijn nichtje heeft toen ik 11 ofzo was en zij 5 in mân buik GEBETEN Ik was in bikini en ze beet echt hard ook ahahahahaha en daar zit nog steeds een littekentje van. Is zoeken hoor maar het zit er absoluut en ik herinner haar er ook graag aan
Nadat we vandaag door Flevoland reden en meer gele autoâs zagen dan ooit in ons leven: ben of ken jij iemand met een gele auto?
- Ik ben iemand met een gele auto
- Ik ken iemand met een gele auto
- Nee, geen gele autoâs in mijn omgeving
0 stemmers
Wow echt? Waar ik geweest ben deden ze zo goed als dagelijks. Sorry, had ik niet verwacht.
FF IUD-spreekuur bij dokter Krabsalade
In december heb ik een kijkoperatie gehad en ik ben zodra het kon gaan smeren met siliconen crème. Ik heb Keloïd en dit werd mij aangeraden. De plekjes zijn nu zo goed als vervaagd.
Zijn jouw ogen groter dan je maag?
- Altijd
- Meestal
- Soms
- Bijna nooit
- Nooit
0 stemmers