collega’s laten struikelen als ze hun handen vol hebben, mezelf uit een skilift laten vallen, doorrijden als de spoorbomen al naar beneden gaan, mezelf de afgrond van een berg in laten vallen, etc
Die combi hoogtevreees en intrusie over springen heb ik ook al mijn hele leven last van!
En ook: Gas geven als iemand op een zebrapad loopt, per ongeluk zelfmoord plegen, ineens doordraaien en psychotisch over straat gaan zwalken.
Sinds ik weet dat het intrusies zijn en onder OCD kunnen vallen ga ik er beter mee om en mega fijn om jullie gedachten te lezen😂
Ik heb wel eens een intrusie dat ik dan aan zo’n kapot dure Instagram cursus coach, a la sus van schaik of Celine Charlotte, heeeeel veel geld aan uitgeef. En dan is het geld weg en dan moet je ook nog die schijt cursus waar je niets aan hebt volgen.
https://vm.tiktok.com/ZNdFStcc4/
Katy voelt zich super connected with love nu ze in space is geweest
Baby van de trap gooien.
Heel hard schreeuwen als ik ergens loop, die heb ik zo vaak.
Ik lees jullie verhalen met volle verbazing haha. Nooit geweten dat zoveel mensen zulke gedachtes hebben. Ik heb dit denk ik alleen over mezelf, bijv als ik op de trein sta te wachten, bang dat iemand mij van achter op het spoor duwt.
voor de trein springen, stuur van de auto omgooien en idd alles met messen (mezelf steken, anderen aanvallen)
Ik dacht dat ik dit niet had maar heb er toch één: de laatste tijd denk ik geregeld “zal ik eens even al dit servies kapot gooien?”
Dat is geen intrusie, gaat echt over een handeling die jij zelf uitvoert. Ik lees net op wikepedia dat 90% van de mensen ze heeft, dus waarschijnlijk ben jij dan die 10%
@Krabsalade Omg die quooker is next level.
Wel blij dat ik niet de enige föhn / bad gekkie ben.
Haha ja ik ook. Ik heb zelf vooral allerlei angsten dat er wat gebeurt, vooral met mijn kind. Sinds dat verhaal van die man die in Duitsland voor de trein sprong en nog even een willekeurig klein kind van het perron vastpakte en met hem meenam spookt dat bijvoorbeeld altijd door mijn hoofd als we op het perron staan.
Het helpt niet dat ik nu weet dat een deel van de andere wachtenden dan ook juist dit soort gedachten heeft
Die gedachte heb ik vaak wel. Zeker als ik zie dat je dichtbij die gele lijn staat.
Ik wil heel graag een horrorfilm zien over intrusies die niet meer tegen te houden zijn
Als je het kan bedenken bestaat het meestal wel:
Weet jij wat het verschil is tussen cervelaat en salami?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat vind je lekkerder?
- Cervelaat
- Salami
0 stemmers
mwah ik zie niet helemaal wat ik bedoel
zelfs lord of the rings en fight club worden genoemd en een komedie met Ryan Renolds
Misschien zijn alle seriemoordenaars gewoon mannen die hun intrusies niet onder controle hebben
Cervelaat op brood maar salami voor pizza of borrelplankje
noem(d)en jouw opa’s en oma’s salami en cervelaat vroeger ook altijd spikkeltjesworst?
- ja
- nee maar mijn ouders/ik wel
- nee
0 stemmers
las het laatst weer ergens, was het helemaal vergeten, maar vind het echt een cute oud hollandsch opa en omawoord
Mijn kinderen noemen dit ook zo. En nu dus het hele gezin .
Kwam bij de opvang vandaan geloof ik