Stel je persoonlijke vraag #57

Dan zou je je werk toch gewoon kunnen doen door die teksten zelf te schrijven? AI is nu de methode die gebruikt wordt.

Technisch gezien wel maar wij maken 342 berichten per dag (elke gemeente een bericht) (of soms meer) en dat gaat niet zonder hulpmiddelen

Oh die berichten. Die zouden zonder AI inderdaad niet bestaan, maar dan kun je je ook afvragen wat voor meerwaarde ze bieden :smiling_face_with_tear:

18 likes

Het is maar waar je voldoening uit haalt…

1 like

Jezus serieus? Mensen moeten gewoon brood op de plank krijgen en een dak boven hun hoofd hebben toch.
En misschien vindt @Luzarl dit wel gewoon leuk, weet jij veel. Zo neerbuigend

Jij redt mensenlevens denk ik @dblauw gezien je duimpje :rofl:

24 likes

Iedereen snapt toch dat je salaris nodig hebt, maar het is toch bizar dat er tegenwoordig krantenredacties bestaan wiens doel is om 300+ ai gegenereerde berichten te creƫren puur zodat er geklikt wordt. Letterlijk nul nieuwswaarde.

11 likes

Ja, dit zijn echt zaken waar ik me echt geen seconde druk om kan maken. Er zijn echt zo giga veel onzin banen, dit kan er ook nog wel bij. Als mensen hierdoor geld kunnen verdienen, lekker doen.

1 like

Nul zin om een uitgebreid betoog te gaan houden, maar je niet zorgen maken over het feit dat bijna alle nederlandse journalistiek in handen is van twee vlaamse bedrijven die erop uit zijn winst te maximaliseren is een keuze.

4 likes

Ik heb ook geen zin in jouw betoog, dus dat komt mooi uit.
Het ging helemaal niet over hoe de media wereld is opgebouwd en weet ik het. Dat was ook niet waar ik op reageerde, maar goed.

Dit is waar en tegelijkertijd geen reden om zo op @Luzarl te reageren. Deze twee dingen kunnen gewoon naast elkaar bestaan: ja, het is gek dat het nodig is. En ja, wat fijn dat @Luzarl daar haar brood mee verdient. Laten we wel wezen: als zij het niet doet nemen ze wel iemand anders aan.

3 likes

Dat is precies wat @Shaaar in haar eerste bericht al zegt.

Maar het is zo bizar dat als je nieuws opzoekt dat de staat ervan zo hinderlijk slecht is. Dat was vroeger echt minder, nu geven alle locale versies van dezelfde krant precies dezelfde 526 onboeiende artikelen per dag uit.

4 likes

Even nav @lightbox in reality tv

En dan die communie ā€œja gaat meer om de jurken en dat die meiden een prinses zijnā€

Heb jij communie gehad?

• Nee
  • Ja echt voor het geloof
  • Ja puur voor de cadeaus, jurk of sfeer

0 stemmers

De enige gecommunide (haha hoe noem je dit?) mensen die ik ken deden het voor de cadeaus en hun ouders omdat het wel leuk was zo’n dagje in een leuk jurkje op de foto etc.

Nee maar was de enige van mijn klas die het niet deed, traumatisch :grimacing:

Wel meegedaan met alle voorbereidingen want dat wilde ik blijkbaar supergraag, maar communie mocht niet van mijn ouders want ze wilden dat ik daar later zelf over kon beslissen (nu heel blij mee haha)

3 likes

Waren in mijn omgeving wel zooo veel die communie deden en ik was daar vet jaloers op (wou ook rond hobbelen in een mooie jurk) maar mijn vader was fervent antireligie.

2 likes

Het was niet echt een keuze voor mij toen, het hoorde er gewoon bij en vrijwel de hele klas deed het. Vond zelf de cadeaus wel het hoogtepunt van de dag. M’n ouders vonden het wel belangrijk voor de religie.

3 likes
  • Ik kom uit Brabant/Limburg/Belgie en deed het voor de cadeaus
  • Ik kom uit Brabant/limburg/BelgiĆ« en deed het voor de religie
  • Ik kom uit een ongezelliger deel van Nederland en deed het voor de cadeaus
  • Ik kom uit een ongezelliger deel van Nederland en deed het voor de religie

0 stemmers

Mijn vooroordeel is dat limbos/brabos en Belgen het voor de gezelligheid doen en mensen uit minder gezellige delen doen het voor de religie

Heeft het dit weekend gesneeuw bij jou?

• Ja, dikke pak (paar cm)
  • Ja, natte sneeuw
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik was samen met 2 anderen in mijn klas de enigen die geen communie deden. Was toen echt nog de norm om wel te doen (in Zuid-Limburg in elk geval), maar mijn ouders hadden er bewust voor gekozen om ons niet in de katholieke kerk onder te dompelen.
Was wel onder schooltijd die voorbereiding voor de communie, daar deed ik dan wel gewoon aan mee, was ook geen andere optie eigenlijk :joy:

Toen het communietijd was, mocht ik met mijn beste vriendin naar movieworld (zij deed ook geen communie) en ik kreeg ook een cdspeler, dus ik vond het allemaal wel best :joy: (ik had wel graag in zo’n hysterische mini bruidsjurk willen rondlopen want ik hield van verkleden hahaha)

5 likes

Precies dat inderdaad, het was hier meer een gegeven dan een vraag of je in groep 4 de communie deed. Slechts 1 iemand van de ca. 40 kinderen deed ā€˜m niet. Heb me destijds echt amper tot niet bezig gehouden met de waarom-vraag, het hoorde er gewoon bij. Vond/vind ik achteraf wel heel raar.

Maar nu is het wel heel anders heb ik begrepen. Nu ben je eerder de uitzondering als je de communie wƩl doet.

2 likes

Als je thuis met vrienden afspreekt, wat voor activiteit doen jullie dan?

• Eten
  • Borrelen
  • Spelletjes doen
  • Series/Films kijken
  • Chillen
  • Nog iets anders…

0 stemmers