Ik krijg een heel lichte allergische reactie van sommige dingen zoals bepaalde (onbewerkte) noten, en volgens mij beïnvloeden sommige voedingswaren wel hoeveel last ik heb van eczeem, maar ik weet ook niet precies wat behalve (rauwe) koemelk, en dus niets dat ik zou aangeven in een restaurant oid.
Ja, maar onbekend voor wat precies. Tong en lippen gaan tintelen en zwellen.
Gluten/tarwe ben ik overgevoelig voor, als dat fout gaat is het vooral lastig.
Als je mij dood wil hebben dan moet je mij garnalen voeren. (Ik heb ook al 15 jaar geen epipen meer bij me)
Ik reageer op de histamine in rode wijn dus zonder hooikoorts pil nies ik me de ziekte en is er veel snot.
Kwam hier in corona tijd in een restaurant achter, top timing!
Coeliakie (gluten) en Paraberk syndroom (fruitallergie)
Ik hou me niet volledig aan dieet (80%) omdat ik niet direct de pijn/lasten heb bij het eten. Wel ongemakken als zeer opgeblazen buik. Eens in de zoveel tijd is het weer even goed mis en dan reset ik mezelf door een maandje glutenvrij te eten en dan ga ik weer ‘normaal eten’ en verpest ik mijn darmvlokken weer.
Pizza gaat inmiddels echt helaas niet meer, die komt er direct weer uit.
Hoewel ik echt van eten kan genieten heb ik er het laatste jaar wel meer moeite mee als ik iets eet dat eigenlijk niet gezond voor me is.
Fruitallergie zit ‘m voor mij in steenvruchten. Die kan ik alleen eten als het verhit geweest is. Hazelnoten reageer ik ook wel wat op.
Ja dit, histamine en dat zit dus in heel veel maar bij wijn vond ik het het irritantst haha. Maar met pillen is het goed te doen.
Nog een paar andere random dingen zoals (harde) groene kiwi maar niks waar ik dood aan ga gelukkig.
Heb je even? De lijst waar ik niet allergisch voor ben is korter
Lactose-intolerantie. Maar het is soms moeilijk uit te leggen, want sommige producten, zoals roomboter en harde kazen, kan ik wel eten. Andere producten en afgeleide producten van zuivel (melkpoeder, weipoeder, etc) kunnen dan weer niet.
Ik heb geen echte allergieën waarbij mijn keel dicht gaat zitten oid, maar als ik garnalen eet moet ik gegarandeerd binnen een half uur naar de wc rennen (maar ik vind garnalen heel erg lekker, dus af en toe doe ik dat en calculeer ik dat in
)
Even een diepe vraag.
Heb jij moeite met betekenis vinden in het leven?
- Ja, helemaal
- Ja, beetje
- Ik denk hier nooit over na/heb hier geen duidelijke ja/nee als antwoord op
- Nee, eigenlijk niet
- Nee, helemaal niet
0 stemmers
Betekenis wel ja, omdat ik niet echt geloof dat ik daar in geloof. Zingeving met periodes wel/niet.
Zingeving is toch zoeken naar betekenis?
Hmm ja je hebt gelijk. Ik denk dat ik even te platgeslagen dacht, zo van, dat het leven zelf betekenis heeft en daar in geloven ofzo?
Nouja in dat geval wel zelfde antwoord zoals over zingeving
Ik denk eigenlijk gewoon niet dat het leven inherent zinvol is en dat vind ik juist mooi.
Je moet het zelf zin geven, of niet. Schitterend toch? En wat is zinvol überhaupt? Ik denk dat je leven echt zinvol is als het je persoonlijk vervult en als je de zingeving vindt in de kleine dingen.
Ik vind mensen die heel hard op zoek zijn naar zingeving altijd irritant, waarom boeit het je zo of alles nut heeft of niet? Wees gewoon content met wat je allemaal hebt of vind zingeving in de dingen veranderen die je kunt.
het is denk ik meer dat wat het leven voor mij het meeste betekenis geeft en hoe een utopische wereld eruit ziet voor mij in veel dingen zo haaks staat op de wereld/politieke klimaat waarin we leven. dat gecombineerd met psychische klachten en trahhhma maakt dat ik het heel moeilijk kan vinden me te verhouden tot de wereld en ik door kan schieten in ‘maar what the fuck is de meaning of life en wat en waarom zijn we hier nou eigenlijk aan het doen en waarvoor ben IK hier ook eigenlijk’
maar ik had laatst een gesprek met mijn moeder en die zei dat ik vanaf baby deze energie gaf en (volgens mijn ouders dan) moeilijke vragen stelde dus i guess dat ik er helaas mee geboren ben
Ik kan heel slecht tegen mensen die hier heel erg mee bezig zijn. Ik vind het zo egocentrisch en afleiden van daadwerkelijk betekenis vinden in persoonlijke relaties en je nuttig maken voor anderen. Beetje pseudo filosofisch masturberen.
Voor helemaal niks ![]()
Je bent net zo zinloos als de 10 jarige kindarbeider die in de 18e eeuw voortijdig kromgegroeid door de Engelse ziekte bezweek aan de long tyfus.
Wij leven alleen te lang en vooral te comfortabel waardoor we de tijd hebben onszelf de hele dag dit soort vragen te stellen imo.
hier ben ik het mee eens trouwens en dit zijn juist de dingen die ik als het belangrijkste zie. wat me in de war maakt zijn juist de mensen die er op die egocentrische manier instaan en het individualistische in de samenleving tov elkaar als mens maar ook de natuur.
maar i’m going thruuuuuu it al een paar jaar en als met iedereen meedoen in de samenleving zoals je altijd probeerde definitief niet meer kan kom je (ik dan) wel op een punt waarop je noodgedwongen de samenleving van een afstand gaat bekijken en je je af gaat vragen waarom alles zo is als het is als het zo destructief is.
Ja snap ik! En het zijn ook vaak de zingeving mensen die dat per se op Bali moeten gaan uitzoeken ofzo. Lekker dubbel egoïstisch. Maar ik vind kritisch zijn op hoe we samenleven 1000% legitiem en geen navelstaarderig gezeik over wat de betekenis van het leven is hoor!