Stel je persoonlijke vraag #6

Volgens mij had ik gelezen dat deze er al af waren oid ivm werkzaamheden

De forumhype was van Kruidvat merk! Heb er toen nog een poll over aangemaakt op het oude forum, maar heb het zelf nooit gekocht.

Heb wel eens met Dove gesmeerd jaren terug, en ik heb een soort gezichtzelfbruining van the body shop dat er af gaat met wassen, maar ik ben bang voor een oranje tint dus dat was eenmalig.

3 likes

Zijn dat geen mormonen? Die hebben van die naamplaatjes op

Ik vind 30.000 bruto een goed salaris voor een hbo starter! In mijn omgeving weet ik salarissen van 1800 tot 2400 voor hbo starters. Nu is dit in mijn omgeving wel exclusief vakantiegeld en volgens mij krijgen mijn vrienden geen 13e maand, maar dat weet ik niet zeker.

Wat vind je het precies over een persoon zeggen wat diegene gelooft? Ik vind dat namelijk juist een beetje een losstaande dimensie dus ik ben wel benieuwd wat je precies bedoelt!

Waar mag ik m’n geld aan uitgeven?
Wat ik al heb: oud spijkerjasje (niet zo mooi meer), nepleren jasjes (staan me niet zo mooi, kunnen misschien verkocht worden), 1 sportoutfit (beetje weinig…), qua gympen 1 paar vans en verder oud RGK-spul.

  • Spijkerjasje
  • Echte leren jas
  • Zomerspul (shirts, rokken)
  • (Chunky) sneakers
  • Sportkleding

0 stemmers

Goh ja ligt eraan wat jij prioriteit geeft, wat je echt nodig hebt en hoeveel geld je hebt.
Als je zomerkleding nodig hebt, dan heb je niet zoveel aan 2 jasjes (een spijker en een leren). Maar een mooi/goed spijkerjasje en een leren jas is wel een investering, maarja vooral de lederen is duurder dan wat shirtjes.

1 like

Anonieme polls!

Waar heb jij beharing? Donshaartjes tellen niet, enkele donkere haren wel.

  • Tenen
  • Wreef
  • Onderbenen
  • Bovenbenen
  • Schaamstreek
  • Billen
  • Onderbuik
  • Borsten
  • Rug
  • Decolleté
  • Schouders
  • Oksels
  • Bovenarmen
  • Onderarmen
  • Handen
  • Nek
  • Kin
  • Bovenlip
  • Kaaklijn
  • Wangen

0 stemmers

Als je vier of minder opties hebt aangevinkt: welke ontharingsmethodes gebruik je regelmatig?

  • Epileren (wax, hars, draad, pincet, etc.)
  • Afknippen (scheermes, schaartje, trimmer, ontharingscrème, etc.)
  • Permanent verwijderen (IPL, laser, etc.)
  • Ik heb per ongeluk gestemd!

0 stemmers

Als je vijf of meer opties hebt aangevinkt: welke ontharingsmethodes gebruik je regelmatig?

  • Epileren (wax, hars, draad, pincet, etc.)
  • Afknippen (scheermes, schaartje, trimmer, ontharingscrème, etc.)
  • Permanent verwijderen (IPL, laser, etc.)
  • Ik heb per ongeluk gestemd!

0 stemmers

Nou, ik heb wel werkervaring die relevant is in mijn werkveld + ben al wat ouder. Met een bijbaan (wel op HBO-niveau) verdiende ik 14 euro per uur, dus dat komt bruto al uit op zo’n beetje 2200. Ik schrik dan best wel als ik lees dat er mensen zijn die 1800 euro verdienen. Er is best wat werk in mijn werkveld, dus ik hoop eigenlijk wel dat ik de luxe heb om dat af te slaan. Ik weet dat je ook werkervaring op doet, maar ik zou er niet blij van worden dat ik qua uurloon er niet eens wat op vooruit ga in vergelijking met mijn huidige bijbaan. Dus ik rekende eerlijk gezegd ook wel op een inkomen van rond de 30.000 per jaar na mijn studie.

Alles hierboven, maar ook echt dit dit dit dit dit.

Ik heb mezelf zo hard genaaid door niet echt te durven onderhandelen.

2 likes

Durven onderhandelen heb ik geen problemen mee, zal ik ook zeker doen. Ik ga niet uit van een bepaald salaris door alleen dat uurloon(was overigens in een soortgelijke sector), maar ook idd lonen bij vacatures, maar de min en max liggen vaak best ver uit elkaar. Ik ben niet onwetend op het gebied van loon, maar ik was gewoon benieuwd of mensen hier 30k veel of normaal vinden voor een eerste baan.
Daarbij snap ik dat ouder zijn niks doet aan je uurloon, maar betekent wel dat ik al meerdere jaren werkervaring heb in verschillende functies, dus geen 21 ben en alleen stages op mijn CV heb en de supermarkt (niet dat daar wat mis mee is), maar ik kan me wel voorstellen dat me dat een betere onderhandelingspositie geeft.

Oh eigenlijk voor @Noomie!

2 likes

1800 bruto voor een baan waarvoor hbo vereist is, vind ik echt weinig hoor. Dan verdien je nog geen 11.30 per uur? Dat verdiende ik op de klantenservice van een zorgverzekeraar toen ik 19 was, zonder hbo

Dat meen je! Echt heel weinig vind ik dat. Ga je dan wel relatief snel omhoog in loon of?

Nee ook niet… Maar zo zie je maar hoe dat per sector kan verschillen.

Ik zit in de horeca en dat is in onze branche ook een gebruikelijk salaris voor een hbo startersfunctie.

De enige reden dat ik weet wat het zijn, is door het werken in de supermarkt. Vaak vroegen mensen rond deze periode waar dat lag in de winkel haha.

1 like

Doe jij mee aan de vastentijd (op wat voor een manier dan ook; niet snoepen, niet roken, etc.)?

  • Ja
  • Nee
  • Een beetje

0 stemmers

Niet meer, maar vroeger (toen mn moeder het nog belangrijk vonden dat we met het geloof werden opgevoed) wel. Met boter en suiker.

Moet er niet meer aan denken nu. Bah.

De bovenkant van 2 met de onderkant van 3 :sweat_smile:.

6 likes

Ik wil het wel weten als je het durft te zeggen. Brengt mij ook weer met beide benen op de grond.