Stel je persoonlijke vraag #6

Vandaag is de nieuwe, eerste aflevering van seizoen 8 van Game of Thrones te zien. Ik ben nog alles opnieuw aan het kijken, en ben nu bij aflevering 5 van seizoen 5.

Ga ik:

• De nieuwe aflevering al kijken en daarna weer verder waar ik gebleven was (dus seizoen 5).
  • Verder waar ik gebleven ben en de nieuwe aflevering pas kijken als ik daar ook daadwerkelijk ben aanbeland (en angstvallig spoilers ontwijken).
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

De vorige keren dat ik deze test maakte, kwam ik altijd uit op logicus en daar kon ik mezelf ook wel in vinden

Even een random vraag:
Wilde het in spoiler doen maar lukt helaas niet bij een poll.

Als je moet overgeven, waar komt het dan uit?

• Mond
  • Mond en neus beiden
  • Dat verschilt

0 stemmers

Wanneer antwoord enkel mond, HOE? Of misschien weet iemand hoe dit anatomisch kan? Bij mij komt het namelijk uit zowat alle gaten helaas.

Welke stageplek uit onderstaande opties zou jij het leukst vinden?

• Marketing bij een stadsschouwburg
  • Juf in groep 3
  • Arts in een ziekenhuis op de Maag-, Darm- en Leverafdeling
  • ICT in een Amsterdams grachtenpad op perfecte locatie
  • Kleding ontwerpen bij Versace
  • App ontwikkelen voor een start-up bedrijfje in de randstad
  • Banketbakker bij Van Maanen
  • Ecologisch adviseur bij een bedrijf op de Veluwe
  • Op de economische afdeling van de Amerikaanse ambassade
  • Partyplanner bij een Amsterdams bedrijf
  • Social media bij PvdA
  • Video-editor bij Concentrate (YouTube-kanaal)
  • Productie assistent bij RTL5
  • Aardrijkskundedocent op een ROC
  • Dierenartsassistent op Texel
  • Tandartsassistent in Groningen

0 stemmers

Vind bevelhebber bij ENTJ zo negatief klinken. Maar de uitgebreide beschrijving van toen ik de test deed dit jaar voor een studie vak beschreef wel goed wie ik was.

Ik heb 2 collega’s gehad die getuigen van Jehova zijn. Dat was supervreemd, want ik stond er nooit bij stil dat die mensen dus ook nog iets anders deden en gewoon een leven hebben, haha. Ze spraken er ook nooit over op het werk. Ik heb pas na maanden via via gehoord dat ze getuigen waren. De ene sprak over zijn “vrijwilligerswerk”. Hij had een vaste dag waarop hij rond ging en de wijken/adressen werden onderling verdeeld.

Nee zo zonde van je kijkplezier als je nu al seizoen 8 aflevering 1 gaat kijken! Waarschijnlijk zijn sommige dingen heel onlogisch voor je ook en je spoilert jezelf voor seizoen 6 en 7. Gewoon heel snel verder kijken en geen sociale bezigheden meer totdat je bij bent :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik heb mijn beste vriendin al 18 jaar en we zijn over het algemeen best wel nuchter, niet sentimenteel en we gaan ook niet snel onze diepe emoties delen. We uiten dus niet vaak naar elkaar toe hoe belangrijk we de ander vinden o.i.d., maar voor elkaars verjaardag schrijven we vaak wel een uitgebreid kaartje. Altijd superfijn om te lezen.

Het lijkt me wel bijzonder om te krijgen! Ik heb alleen maar hele nuchtere vriendinnen die zulke dingen niet echt uitspreken naar elkaar. Eigenlijk is het sowieso allemaal best oppervlakkig helaas.
Zelf zou ik het dan wel schrijven op een kaartje met wat humor bijvoorbeeld, omdat ik niet zo van het hele zware houdt. En inderdaad dat het niet een soort liefdesverklaring wordt :wink:

Precies dit had ik! Gewoon een leuke, jonge gast die naast zijn it-baan ook langs de deuren ging. Had ik nooit verwacht. Ik weet niet wat ik dan wel had verwacht eigenlijk.

Beide. Ik kan veel gerichter wrijven dan met een spons, dat is zo “grof” en onhandig, terwijl ik met een doekje exact de plekken kan doen die ik wil doen, ook kleine/vervelende plekjes. Ik weet het niet, ik heb het zo geleerd van m’n moeder en vind het veel handiger, haha.

Ik gebruik dit soort doekjes:

(ander merk, maar wel dit type)

Is een no wipe bij jou ook echt een no wipe?

• Nee, ik veeg 1x en daarna niet meer. Dus eigenlijk een one wipe.
  • Ja, ik voel gewoon dat het goed zit.

0 stemmers

Haha vrijwilligerswerk :joy:

De kerel die ik vorig jaar datete was ook jehova getuige en werkte al super lang op dezelfde plek en had ook buiten de werkuren wat contact met zijn collega’s maar niemand wist het. En ik vond dat op één of andere manier toch wel gek? Niet omdat ze op z’n werk het horen te weten en zijn geloof beïnvloedt de job niet die hij doet. Maar als je jehova getuige bent dan ben je sowieso heel erg praktiserend en dan is het wel een groot en belangrijk stuk van je leven/identiteit. Hij hoeft het natuurlijk niet te zeggen maar wat je gelooft vind ik wel veel over je zeggen als persoon en ik zou het heel gek vinden als iemand die ik al jaren van dichtbij ken zonder dat ik het ooit doorhad extreem gelovig blijkt te zijn.

Wel als je het lang genoeg laat hangen (lol in mijn huis nu al een week) :woman_shrugging:

Toch wel vreemd dat ze aan de ene kant heel actief zijn in het verspreiden van het geloof en dat zo belangrijk voor ze is, maar dat ze in bepaalde omgevingen het tegenovergestelde doen (verbergen).

Nou ja misschien niet persé vreemd, want er hangt natuurlijk best een flink stigma op de jehova’s getuigen. Maar ik vind het wel opmerkelijk.

Nja ik weet ook niet hoe relevant dit algemeen is. Misschien was het gewoon iets van hem. Misschien ook niet.

En ik vind dat er wel terecht een stigma op hangt.

Als jij bananen koopt in de winkel…en je hebt geen tros nodig…

Ik verbaas mij altijd hoeveel enkele bananen er dus liggen. :joy:

• Trek ik mijn aantal bananen van een tros
  • Pak ik bananen die al los(getrokken) liggen
  • I don’t do bananas

0 stemmers

Ja aangezien Hinkje een soortgelijk iets trok ik het meteen door.
En ik heb zelf met een jehova’s getuige in de klas gezeten maar die zei daar ook nooit wat van. Ze sloeg altijd traktaties over als iemand jarig was, kwam nooit op feestjes etc en later hoorde ik pas dat dat hierom was. Lijkt me echt niet leuk als je je kindertijd in zo’n strenge/gesloten omgeving doorbrengt.

Anders, ik pak een tros :stuck_out_tongue:

Dat ze geen verjaardagen vieren betekent niet dat ze geen feestjes vieren hoor. Ze hebben juist daarom veel vaker gezellige gelegenheden, omdat ze die vastgestelde feesten als Kerst e.d. niet vieren. Natuurlijk is het soms lastig als kind, maar op zich is het geen slecht iets om te leren dat je niet altijd met de menigte mee hoeft te doen.