Stel je persoonlijke vraag #60

Ja ik reageer weleens chagrijnig maar dan voornamelijk als ik bijna m’n nek breek doordat er weer eens iemand zonder op of om te kijken van de stoep een heel druk fietspad op stapt. Maar dat is dan ook een boze/chagrijnige reactie vanuit schrik want hallo als ik niet vol in de ankers ga dan rij ik je aan.

2 likes

Ik ben in Beijing geweest en vond de mensen heel aardig, maar tegelijk ook strontirritant omdat ze de hele tijd met je op de foto wilde. En dan niet effe vragen, nee op 1 meter afstand met grote ogen naar je wijzen, hysterisch de hele familie erbij roepen, de kinderen voor je duwen en dan een hele fotoshoot houden :joy: Ging de hele tijd zo en daarna nooit meer de gedachte gehad ‘had ik maar mijn ziel verkocht op youtube/insta zodat ik nu alles gespond kreeg’. Voelde me bijna beroemd daar en dat kwam na twee dagen wel echt mijn strot uit

Haha ja hier precies dezelfde ervaring in China. Hielp ook niet mee dat ik met twee vriendinnen was waarvan 1 blonde van 1.85m en eentje met rood haar, we waren echt een attractie :sweat_smile:
Vond de mensen daar wel heel behulpzaam! Is al lang geleden, er spraken niet veel mensen Engels maar áls er dan iemand Engels sprak wilde die ook meteen helpen.

2 likes

Hahaha ja wij voelden ons een grotere attractie dan de Chinese muur en verboden stad bij elkaar :joy:

2 likes

@Baron haha oh grappig dat jullie zo’n andere ervaring hebben! Ik ben echt met 0 mensen op de foto geweest volgens mij. Wel veel kindjes die Engels wilden oefenen, dat vond ik wel leuk. Maar ik ben verder echt weinig behulpzame mensen tegengekomen en heb b.v. op treinstations regelmatig met de handen in het haar gestaan.

3 likes

Ik voelde me niet echt welkom in Sicilië. Wel altijd leuke ervaringen gehad in Cyprus (daar kan je aan de verkeerde kant van de straat rijden en dan zijn mensen nog aardig 🥹)

3 likes

Ja, dit kan ook de andere kant op werken, want ik ben in 2 maanden china miss 5 keer met mensen op de foto geweest. Er was een Nederlans meisje op mijn taalschool en die had blond haar (maar wel peper en zout, dus saai) en die zei dat ze op sommige dagen wel 30x werd gevraagd.

Ik heb bruin haar, maar ben wel 1.82, maar ik voel me hierdoor heel doorsnee :weary:

1 like

Hoe angstig ben jij in het algemeen? Wat je veel of weinig vindt mag je zelf bepalen.

• Extreem
  • Heel
  • Een beetje
  • Niet echt
  • Helemaal niet
  • Nooit of zeer zelden

0 stemmers

Ben je angstiger geworden met de jaren?

• Ja
  • Nee
  • Juist minder

0 stemmers

1 like

Ben jij hoogtevreesder geworden met de jaren?

• Was ik al maximaal
  • Ja
  • Nee gelijk

0 stemmers

Je weet dat je daar sowieso aan de verkeerde kant moet rijden hè.

@Zemraluani nou ik wil zeggen van redelijk gelijk maar ik heb laatst wel voor het eerst de hele Domtoren beklommen (die keer met de lift telt niet), normaal bleef ik hangen op het stuk voor de laatste spiraaltrap en nu toch gedaan. Wel spijt toen ik eenmaal boven was want ik ben vooral bang bij naar het beneden lopen.

1 like

Ik ben er nooit geweest… Waarom willen zoveel mensen daar met je op de foto? Wat hebben ze daar aan/wat doen ze met die foto?

Omdat mijn hele Twitter deze discussie is

Ijskoffie (dus met ijsklontjes erin, doorzichtige flimsy beker, met een rietje en een beetje zo’n natte buitenkant omdat het koud is) meenemen tijdens een sollicitatiegesprek?

• Is normaal
  • Is niet normaal

0 stemmers

Zou jij dat doen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Is het ableist om mensen geen ijskoffie te laten meebrengen naar sollicitatiegesprekken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

waarom zou dit ableist zijn…? kan niks bedenken

1 like

Het is ook anti feministisch en een teken van White Supremacy volgens Amerikaanse Gen Zers

Edit: denk dat de mensen die hier op ableist stemmen een grap maken en het niet menen

3 likes

omg dit is echt die you people cant do anything tweet sorry k haat whataboutism

ja er is vast wel een reden te bedenken waarin het kan maar gemiddeld niet??? doe dextro in je tas en/of zeg ‘ik heb diabetes dus soms wil ik suiker’ en KLAAR

12 likes

waren jullie vroeger (als kind) ook onder de indruk dat dextro gezond was?

• ja
  • nee
  • ik at/kende dat niet

0 stemmers

1 like

Nee wel van de AA drink omdat dat het enige was wat wij mochten drinken van mijn vader naast ranja als we met hem mee moesten als hij weer een wedstrijd ergens ging fluiten

3 likes

Mijn vader komt er regelmatig voor zijn werk, altijd buiten de zomer en dan wil er idd niemand op de foto. Wij waren er toen met het gezin in de zomer en toen gebeurde dat dus veel. Bijna ons hele gezin is blond, mijn vader kaal, broertje bijna 2 meter. Collega van mijn vader zei dat er in de zomer veel toeristen in eigen land uit kleine dorpjes zijn en dat het daar aan lag

1 like

Aardigst: Indonesië en Iran

Minst aardig: Zuid-Portugal (terwijl ik het noord-Portugal juist heel vriendelijk vond, dus vandaar even regio ipv land). En eigenlijk alle toeristische trekpleisters over (van Italie naar cuba, hoofdsteden, enz)

Drink fucking water