Stel je persoonlijke vraag #7

Ik eet op werk vaak een eitje in mijn salade, maar dit wordt allemaal door werk gekocht. Dus ik koop nooit zo vaak eieren voor thuis, tenzij ik het echt nodig heb haha.

Love ei, gekookt( zacht) ,roerei, gebakken ei, omelet. Wat niet. Ik kreeg laatst de vraag “do you want a fried egg?” Ik dacht nouja ei is ei, ik zei ja. Kreeg ik een half aangebakken roerei. Heel apart.

3 likes

Maar dan ben je toch in huis met een pan op het vuur? Wat als er kortsluiting is? En je bent weg en er ontstaat brand?

Als je stopcontact niet helemaal in orde is, dan kan het wel kwaad om hem aan te laten staan. En dat weet je van buiten niet echt dus ik zou dat risico niet snel nemen (ik haal bijna alle stekkers uit het stopcontact als ik mijn huis verlaat).

1 like

In welke sector werk jij? Kies wat het beste aansluit:

• Gezondheidszorg en welzijn
  • Handel en dienstverlening
  • ICT
  • Justitie, veiligheid en openbaar bestuur
  • Landbouw, natuur en visserij
  • Media en communicatie
  • Onderwijs, cultuur en wetenschap
  • Techniek, productie en bouw
  • Toerisme, recreatie en horeca
  • Transport en logistiek
  • Anders

0 stemmers

Wat voor type functie heb je?

• Leidinggevend / coördinerend
  • Ondersteunend
  • Adviserend
  • Beleidsfunctie
  • Uitvoerend
  • Onderzoek
  • Anders

0 stemmers

Ik heb er een gekregen en zou het achteraf nier zelf gekocht hebben. Gebruik hem alleen af en toe op zondag als ik heel de dag thuis ben, maar dan kun je net zo goed een pan op het vuur zetten

1 like

€70-€80, voor een gezin met 2 kinderen. We eten veel vegetarisch en biologisch dus zijn daarom misschien iets duurder uit? En ik ben een snob want wil m’n cola light wel van het A merk

ik heb er een en gebruik hem dus echt minstens 1x per maand.
vind het vooral fijn dat ik dat ding aanzet en gewoon weg kan zonder me zorgen te maken, wat ik wel zou doen als ik het gas aan zou moeten laten staan voor een stoofpot oid.

Je kan ook een anova precision cooker kopen! Dit is een soort staaf die je in een pan ‘‘hangt’’ en die stel je dan in op een bepaalde temperatuur net als de slowcooker. Je kan hem ook op afstand bedienen met een app en hij is even groot als een staafmixer. Dus dat scheelt weer opbergruimte.
Het is officieel een sous vide koker, maar je kan er ook sauzen/soepen etc. mee verwarmen.

2 likes

Als je naar een gratis concert zou gaan van een grote concertzaal (concertgebouw/tivolivredenburg/de doelen oid), waar professionele musici spelen die niks betaald (of veel te weinig) krijgen hiervoor, wat vind je hier dan van? En met professioneel bedoel ik die hier jaren voor gestudeerd hebben en dus een vakopleiding gedaan hebben.

• Vind ik wel prima, lekker gratis luisteren, maakt mij niet uit
  • Schandalig van die concertzaal: betaal je muzikanten fatsoenlijk, want je betaalt je medewerkers toch ook een lekker loon?
  • Dom van die musici dat ze hier mee in zee gaan
  • Sja moet je maar geen muzikant worden
  • Ik zou best iets of meer willen betalen om een concert te zien
  • Geen mening
  • Anders

0 stemmers

Ik neem aan dat ze er zelf mee akkoord gaan. En zoals @SpeedOfSound zegt, ze krijgen er ervaring en naamsbekendheid door.

1 like

Ja maar daar koop je geen boodschappen voor?

@SpeedOfSound juist daarom moeten musici dit niet meer toelaten, als niemand meer gratis “werkt”, moet men wel een keer betalen. Maar dit is een lang proces wat wss toch nooit gaat gebeuren

8 likes

Maar als je er geld mee wil verdienen, dan doe je het toch niet? Ik snap dat het niet makkelijk is om zomaar aan een andere klus te komen, maar je kiest ook zelf voor een onzeker beroep.

Toch zijn er weinig huisartsen of tandartsen die in het kader van promotie gratis consulten geven

3 likes

Maar dat zijn essentiële beroepen, je gaat niet voor je lol een gaatje laten vullen, dat doe je omdat het moet. Niet-essentiële artsen (zoals cosmetisch artsen) doen ter promotie juist wel weer allemaal aan gratis consulten en ‘zoveelste-botox-gratis’ enzo.

8 likes

Is heel erg waar. Het is alleen ook zo, dat de meeste optredens gewoon zo waardeloos betalen en er weinig ander werk is. En dat als jij het niet doet het waarschijnlijk wel gedaan wordt door een ander. Het is allemaal nogal fucked up en is nu een flinke discussie gaande. Ook dat die podia/orkesten/instellingen subsidie ontvangen en de musici (waarom het uiteindelijk draait, dus niet om de horeca medewerker of de marketing medewerker van de instelling) er geen reet aan over houdt. En dat dat enorm scheef is en zou moeten veranderen.
Maar musici hebben zeker zelf ook aandeel. Ik ook. Maar het is verdomd lastig om goed betaald werk te vinden want dat is er gewoon bijna niet om mij heen.

3 likes

Wat geld bijleggen en een auto kopen.

Ik had er 1 maar ik heb em geupgrade naar een Instant Pot. Dat ding is echt fantastisch en je kan er veel meer mee ( zit ook een slowcookfunctie in) waaronder je eten eerst aanbraden.

Verder is het een hogedrukpan, rijstkoker, yoghurtmaker, stomer en braadpan

10 likes

Een deel sparen, een vakantie boeken, en de Saint Laurent zonnebril kopen die ik op het oog heb.

2 likes

Law of attraction!

2 likes