Stomme woorden

Mensen die stamppot peen en ui zeggen in plaats van hutspot. Sowieso vind ik peen ook een dom woord. Winterpeen? Nee.

7 likes

Influencer

1 like

Cocoonen

2 likes

Aarden.

Ik moet even aarden.

6 likes

De uitspraak “doe ermee wat je wil”

4 likes

“Hoekje” en “stylen” als het over inrichting gaat.
“Blij met dit hoekje”
“Moet dit hoekje nog even stylen”

Vaak is het niet eens een hoek! En gut gut welke lichtgroene of -roze Desenioposter zal ik eens naast mijn miljoen andere overbodige prulletjes plaatsen.

10 likes

Curlingouders

Dat zijn wel ‘helpende gedachten’ :nauseated_face:

Wat??

Oh ik weet er nog ineens een paar. Tijdje niet naar kantoor geweest, ik was ze alweer kwijt:

Scrummen
Bila
Er een klap op geven
Pitchen

8 likes

Sinds ik een jaar of 7 was altijd al een hekel gehad aan het woord ‘kippenbout’ :face_vomiting:

Sinds mijn verhuizing naar Brabant ga ik ook over m’n nek van het woord Ossenkopje / Ossenkopke.
Om te lezen niet zo erg, maar als het wordt uitgesproken :skull_and_crossbones:

Haha wij gingen daar vroeger altijd heen. Stond een cool kabelbaantje!

1 like

Ja klopt ja! Dat ik een hekel heb aan de naam/woord wilt niet zeggen dat het daar niet top is natuurlijk haha :joy:

Smulpaap :nauseated_face:

Ik word altijd een beetje agressief van die Iglo reclame

3 likes

Oh ja het ging mij meer om hoe het woord klinkt haha, de betekenis is inderdaad treffend!

@monkeyslut Curlingouders zijn overbeschermende ouders die alle mogelijke obstakels voor hun kinderen ‘wegpoetsen’, zoals ze dat bij curling doen met een bezem :joy:

2 likes

Ik vind mikken-mik als in “ Even erin mikken” “ Ik mik dat in
” echt zó’n dom woord. Zeg gewoon gooien of leggen. Want voor mij is ( als ik het woord al zou gebruiken) mikken meer iets als richten. Zo van “ ik heb verkeerd gemikt dus nu viel het propje ernaast ofzo?. Nee ook niet. Gewoon niet. Stom woord.
En mi©k vind ik ook een leuke jongensnaam dus des te stommer vind ik het als werkwoord.

1 like

Mijn vriendin zegt wel eens ‘ik moet even een braakje leggen’ voor kotsen. Dat vind ik echt goor
Verder ga ik echt over mijn nek bij alles met zalf of klodder.

8 likes

Haha omg deze ga ik opnemen in mijn cringe-vocabulaire. Dan wissel ik af tussen braakje en vloerpizza.

4 likes

Barfje leggen is ook zo naar ):

4 likes

Vloerpizza wtf :joy::joy::joy::joy::joy: