Haha huh ik heb echt nog nooit van stamppot peen en ui gehoord. Ik zou niet weten wat ermee bedoelt wordt als iemand dat zou zeggen. Ik noem het overigens ook geen hutspot maar stamppot wortelen.
Sachet.
Zo’n STOM woord! Zeg gewoon zakje, of weet ik veel wat voor verpakking. Sachet. Grrrr🤬
Laf it!!
Centjes. Vooral als volwassenen het zeggen. Ik heb op een klantenservice gewerkt en heel veel mensen wilden graag hun centjes terug.
Wow, ik kom er nu dus achter dat het geen peen en uien stamp is maar hutspot Dacht altijd dat hutspot een of ander vaag, vies Duits gerecht was. Mijn excuus: ik heb ouders die niet van Nederlandse afkomst zijn, dus ja had dat thuis nooit op. De eerste keer dat ik hutspot at, was toen ik 20 was bij mijn Rotterdamse ex die het dus wel peen en uien stamp noemde. Weer wat geleerd.
Verder:
Lak, als ik dat je ergens lak aan hebt
Eyecatcher
Ik zie het op het forum steeds vaker voorbij komen als reactie op iemands post:
Huh?
Klinkt zo onaardig/beetje dommig.
Ik vind het gebruik van ‘hoezo?’ in plaats van ‘waarom?’ echt lelijk, al doe ik het zelf soms ook zonder erbij na te denken.
Was vandaag even in het dorp hier verderop en liep langs een winkel voor “beenmode”. Wat een stom woord is dat eigenlijk
Platform
Huidhonger
Van ‘slaaphygiëne’ word ik een beetje misselijk
Newborn. Zeg gewoon baby!
Baren
En ‘hij wilt’
Dit vind ik echt iets wat je zegt als je voor het eerst ongesteld bent, maar het niet voluit op de basisschoolplein tegen je vriendinnetjes durft te zeggen.
Tippetje (zie ik ineens veel bij influencers voorbij komen ‘hoi even een tippetje van mij!’)
‘Lookje’
Tippetje, serieus wat klinkt dat vreselijk infantiel als dat zo gebruikt wordt. Net als “lookje”
Hemmetje (oud woord voor ‘topje’)
Vleesvlinder.
Serieus, wie verzint zulke gore woorden?