Stomme woorden

Buffelen :sob:

3 likes

En dit doet mij weer denken aan bikken (eten). Een vriendin kan dat nog wel eens zeggen: “Ga snel bikken en kom dan naar je toe.”

4 likes

Ik vind smikkelen ook zo vreselijk wanneer mensen dat voor eten gebruiken. Zie dan iemand die met veel en smerig geluid aan het eten is

8 likes

Ja! En smulpaap, ook zo vreselijk. Maar ik heb het idee dat ik die hier al eens heb gelezen.

10 likes

Bikken doet me denken aan “chappen” of nog erger, “chap” als zelfstandig naamwoord :frowning: En “pitten” voor slapen vind ik ook vreselijk.

1 like

Ik vind het uitspraak gewoon vies ofzo haha

Bonus als in bonusvader/moeder/kinderen. Krijg daar zo’n geforceerd kijk ons nou 1 grote happy family zijn gevoel van.

6 likes

Eens, alsof het altijd fantastisch is om een extra vader/moeder/kind erbij te krijgen. Maar “stief” vind ik dan juist weer zo negatief. Alsof het altijd een straf is en altijd kut.

1 like

Oh, dat heb ik niet eigenlijk, misschien met stiefmoeder, vanwege assepoester, maar die heb ik nooit gehad zelf.

1 like

De vriendin van mijn vader zegt dat wel, maar dat is grappend omdat ik al lang en breed volwassen was toen ze met mijn vader samen kwam en we dus helemaal geen moeder-dochter relatie hebben.

Heel herkenbaar. En eerlijk gezegd vind ik het meer moeilijk dan fijn.

1 like

Ergens over sparren

Nee! Dat heet gewoon praten :expressionless:

7 likes

Kantoortaal in het algemeen :mad:
Over de schutting gooien, er eentje inschieten, dat heeft niet de prio. Echt, ik zou bijna weer ontslag nemen

7 likes

“Alignen” is de ergste

2 likes

Scrummen, pitchen, ergens iets tegen aan/iemand hangen (ik denk dan altijd aan een slappe penis ergens tegen aan hangen. Geen idee waarom mijn brein dat doet).

6 likes

Wat betekend dit? Of wil ik dat niet weten, haha.

Zorgen dat verschillende partijen op één lijn zitten. “Laten we alignen met afdeling x zodat onze processen op elkaar aansluiten”. Misschien beetje een vaag voorbeeld, hopelijk snap je hem zo :stuck_out_tongue:

1 like

Ja ik snap het en idd wat een stom woord. Ik vond dat boekje met jeukende kantoor woorden ofzo ook echt geweldig irritant vermaak.

Maat/maten. Ik vind dat zo’n stom woord. En waarschijnlijk komt dat door een gastje van een jaar of 8 die ooit mee was met het kinderreisje van mijn vaders werk. Die had het steeds over een ‘maat’ van hem en toen iemand vroeg waarom hij niet gewoon ‘vriend’ zei was zijn reactie ‘Omdat ik geen homo ben’
 Dus nu is de associatie met ‘maat’ dat iemand geen ‘vriend’ durft te zeggen omdat hij bang is dat mensen denken dat 'ie homo is. :upside_down_face:

En ik kan het woord ‘jam’ niet zo goed meer horen, nadat een scharrel dat ooit in de ochtend op een vermoeide/semi-sensuele manier zei toen we het over ontbijt hadden. Nu hoor ik dat steeds in mijn hoofd als ik dat woord hoor of zie en gaan mijn nekharen gelijk overeind. Ik vind jam namelijk geen sexy product en nu ben ik er echt op afgeknapt. :joy:

5 likes

Tjokvol. Zag hem net weer ergens staan en ben meteen dit topic op gaan zoeken om hem te posten.

Edit: Niet echt één woord, maar wat ik ook heel irritant vind is “de corona” of “het is corona”. Als in: “We kunnen niet op vakantie want het is corona”. Klinkt zo raar, maar ik hoor het constant.

6 likes