Stomme woorden

Toenstraks, omdat het gewoon niet kan. Toen is in het verleden, straks is in de toekomst. Toenstraks kan niet.

8 likes

Van de week. “We komen van de week wel even langs”. Wanneer is dat?? Zeg gewoon wanneer je bedoelt!

1 like

Liflafje :nauseated_face:

Likmevestje :face_vomiting:

3 likes

Ik weet niet of ik dit eerder gepost heb maar ik las het de afgelopen dagen weer een aantal keer. Ik heb dus een intense hekel aan het woord “prijsje” en dan vooral een lief/leuk/mooi/klein prijsje :face_vomiting: :face_vomiting:

7 likes

Jaaaa! Ik zie dat vooral op Facebook voorbij komen waarin mensen bedelen voor boeken(is in een boekengroep)

1 like

Flacon
Echt een lelijk woord

1 like

Grabbelen

Vuist

Deed me denken aan het ranzige woord

gorgelen

Disrespectvol

Waarom?! Hier hebben we gewoon een Nederlands woord voor :sleepy:

10 likes

Altijd beter dan “wou” en alle vervoegingen daarvan.
“Wij wouden” PLEASE!

5 likes

Klaarblijkelijk

Buffelen :sob:

3 likes

En dit doet mij weer denken aan bikken (eten). Een vriendin kan dat nog wel eens zeggen: “Ga snel bikken en kom dan naar je toe.”

4 likes

Ik vind smikkelen ook zo vreselijk wanneer mensen dat voor eten gebruiken. Zie dan iemand die met veel en smerig geluid aan het eten is

8 likes

Ja! En smulpaap, ook zo vreselijk. Maar ik heb het idee dat ik die hier al eens heb gelezen.

10 likes

Bikken doet me denken aan “chappen” of nog erger, “chap” als zelfstandig naamwoord :frowning: En “pitten” voor slapen vind ik ook vreselijk.

1 like

Ik vind het uitspraak gewoon vies ofzo haha

Bonus als in bonusvader/moeder/kinderen. Krijg daar zo’n geforceerd kijk ons nou 1 grote happy family zijn gevoel van.

6 likes

Eens, alsof het altijd fantastisch is om een extra vader/moeder/kind erbij te krijgen. Maar “stief” vind ik dan juist weer zo negatief. Alsof het altijd een straf is en altijd kut.

1 like