Stomme woorden

“Want?”

Ieh bah, wat is het? Ik durf niet te googlen.

2 likes

Vagina betekent t.
Wel een van de walgelijkste synoniemen die ik ken

2 likes

Voetje vrijen

Vroeger (toen ik echt nog jong was) als iemand dan vroeg van: “ben je aan het voetje vrijen?” als je perongelijk iemand voet aanraakte onder de tafel. Voelde ik me direct zo vies, alsof ik iets deed wat niet mocht en betrapt was, en alsof t dus heel seksueel was, waar ik toen echt niet aan geassocieerd wilde worden. Geen het altijd heel fel ontkennen.

8 likes

Barbeknoeien (ipv barbequeën)
Poespas
Eindje (Eindhoven)
Flets
Chique de friemel!!! :face_vomiting:

10 likes

3 likes

Ik hoorde hier laatst iemand biggen zeggen ipv bevallen, klonk zo vreemd maar schijnt Amsterdams te zijn :woman_shrugging:

Ooh en ‘wouden’ - maar dan geen bossen, of ‘hun’ ipv zij, het doet gewoon pijn aan m’n oren haha

1 like

Maar het slaat totaal nergens op :cry:

Toenstraks, omdat het gewoon niet kan. Toen is in het verleden, straks is in de toekomst. Toenstraks kan niet.

8 likes

Van de week. “We komen van de week wel even langs”. Wanneer is dat?? Zeg gewoon wanneer je bedoelt!

1 like

Liflafje :nauseated_face:

Likmevestje :face_vomiting:

3 likes

Ik weet niet of ik dit eerder gepost heb maar ik las het de afgelopen dagen weer een aantal keer. Ik heb dus een intense hekel aan het woord “prijsje” en dan vooral een lief/leuk/mooi/klein prijsje :face_vomiting: :face_vomiting:

7 likes

Jaaaa! Ik zie dat vooral op Facebook voorbij komen waarin mensen bedelen voor boeken(is in een boekengroep)

1 like

Flacon
Echt een lelijk woord

1 like

Grabbelen

Vuist

Deed me denken aan het ranzige woord

gorgelen

Disrespectvol

Waarom?! Hier hebben we gewoon een Nederlands woord voor :sleepy:

10 likes

Altijd beter dan “wou” en alle vervoegingen daarvan.
“Wij wouden” PLEASE!

5 likes

Klaarblijkelijk