Toenstraks, omdat het gewoon niet kan. Toen is in het verleden, straks is in de toekomst. Toenstraks kan niet.
Van de week. âWe komen van de week wel even langsâ. Wanneer is dat?? Zeg gewoon wanneer je bedoelt!
Liflafje
Likmevestje
Ik weet niet of ik dit eerder gepost heb maar ik las het de afgelopen dagen weer een aantal keer. Ik heb dus een intense hekel aan het woord âprijsjeâ en dan vooral een lief/leuk/mooi/klein prijsje
Jaaaa! Ik zie dat vooral op Facebook voorbij komen waarin mensen bedelen voor boeken(is in een boekengroep)
Flacon
Echt een lelijk woord
Grabbelen
Vuist
Deed me denken aan het ranzige woord
gorgelen
Disrespectvol
Waarom?! Hier hebben we gewoon een Nederlands woord voor
Altijd beter dan âwouâ en alle vervoegingen daarvan.
âWij woudenâ PLEASE!
Klaarblijkelijk
Buffelen
En dit doet mij weer denken aan bikken (eten). Een vriendin kan dat nog wel eens zeggen: âGa snel bikken en kom dan naar je toe.â
Ik vind smikkelen ook zo vreselijk wanneer mensen dat voor eten gebruiken. Zie dan iemand die met veel en smerig geluid aan het eten is
Ja! En smulpaap, ook zo vreselijk. Maar ik heb het idee dat ik die hier al eens heb gelezen.
Bikken doet me denken aan âchappenâ of nog erger, âchapâ als zelfstandig naamwoord En âpittenâ voor slapen vind ik ook vreselijk.
Ik vind het uitspraak gewoon vies ofzo haha
Bonus als in bonusvader/moeder/kinderen. Krijg daar zoân geforceerd kijk ons nou 1 grote happy family zijn gevoel van.
Eens, alsof het altijd fantastisch is om een extra vader/moeder/kind erbij te krijgen. Maar âstiefâ vind ik dan juist weer zo negatief. Alsof het altijd een straf is en altijd kut.