Stomme woorden

Leesvoer
Oh en boeken verslinden vind ik ook echt een kutuitspraak

4 likes

ā€˜harde buiken’

2 likes

Not me die dit leest en gelijk moet gapen

1 like

ā€œToetā€ in plaats van toetje/desert. Echt what the hell :skull: heb een kookboek nu waarin een heel hoofdstuk ā€œtoetā€ heet :mask:

13 likes

Die van Veggilaine? Dat hield mij namelijk tegen bij het kopen… :smiling_face_with_tear:

1 like

Nee, zoete zooi van eefsfood. Maar ieuw er zijn dus meerdere kookboekenschrijvers / influencers die dit zo noemen :roll_eyes:

Volgens mij heet zelfs haar kat zo :stuck_out_tongue:

2 likes

Haha ja klopt, maar als kattennaam vind ik het nog wel soort van schattig.

1 like

Natje en droogje🤮

Ieuwwww in wat voor zin worden deze woorden gebruikt? :nauseated_face:

1 like

Als in ā€˜eten en drinken’

Spreekwoorden: zijn natje en droogje lusten, d.w.z. goed kunnen eten en drinken, veel van drank en spijs houden.

Ok, ik wist niet dat dit een spreekwoord was. Had het ooit ergens gelezen en vond het meteen vies klinken.

Ughh ja zo irritant. Ik kan bij haar ook niet tegen het woord ā€˜bordje’ voor een bord vol met random shit wat ze dan als avondeten eet.

Sorry zij is geloof ik een beetje mijn BEC.

1 like

die ai feature ofzo van twitter/x heet grok en dat woord maakt me echt woedend

2 likes

Vond dit wel mooi van Grok

3 likes

Pulken

pitsen. mijn familie gebruikt dit woord voor ā€˜met lange tanden eten’. online lees ik dat dit woord inderdaad bestaat en hiervoor gebruikt wordt, maar heb niet het idee dat anderen dit woord ooit gebruiken/kennen? :sweat_smile:

1 like

Oh bij ons gebruikt men dit wel eens om aan te geven ā€˜oh ik zit eigenlijk vol, maar ik pik (pits) nog een paar frietjes mee’.

1 like

Ik ken het als ā€œpietsenā€ als je een beetje met je eten aan t rommelen dus sorteren of ontleden bent bijvoorbeeld. Omdat je geen trek meer hebt. Bedoel je hetzelfde? Nooit zo bij het woord stil gestaan. Zou het Brabants zijn?

1 like

Ja ik ken het uit de omgeving waar ik ben opgegroeid (ZO Brabant)

1 like

Ja dat ja! Ik kom ook uit Brabant