Even een update. Ik ben vorige maand gestopt met de pil.
Ik had 2 november doorbraak bloeding/spotting en 3 november gestopt met de pil. Toen ongeveer tot 10 november ongesteld geweest. Daarna de pil niet meer geslikt. Ik voel me veel helderder. Had ook altijd heel erg veel last van hoofdpijn en ik heb de afgelopen maand maar 1 keer hoofdpijn gehad! Dit is al een hele positief verschil voor mij. Ook heb ik minder kin-acne (had nooit acne maar de laatste tijd waren mijn hormonen helemaal van slag en kreeg ik enorme pukkels op mijn kin). En 27 dagen nadat ik mijn laatste pil nam ben ik op 30 november weer ongesteld geworden. Heel anders ongesteld, veel roder bloed (bij pilbloedingen altijd heel erg bruin) en ik heb helemaal geen buikpijn gehad.
Dus al met al kan ik al na 1 maand zeggen dat het voor mij echt een positieve keuze is geweest.
Enige nadeel is dus die condoom, wat een gezeik. Na 14 jaar moeten we in een keer weer een condoom gebruiken en dat is soms wel een domper op de seksvreugde haha. Maar dat zal ook wel wennen met de tijd. Het is wel nog zoeken naar een goed condoom omdat mijn vriend ook nog eens een latex-allergie heeft.