Stoppen met de pil

Ik had in het begin na het stoppen een cyclus van 20-21 dagen! Dus soms twee keer in de maand.

1 like

Bij mij lijkt nu pas na ruim een half jaar stoppen (na iets van 15 jaar pil) een regelmatige cyclus te zijn gekomen.
Eerste maanden merkte ik weinig.
Menstruaties zijn lang niet zo pijnlijk als vroeger en zijn behoorlijk licht en heb er nauwelijks last van (of komt dat door thuis werken).

Merk wel wat dingetjes na een paar maanden: mijn tepels zijn veranderd, acne is erger geworden en een aantal moedervlekken zijn wat groter geworden.
Verder merk ik eigenlijk weinig. Geen verschil in stemming, beetje in libido rond de eisprong, maar vooral minder droog.

Mis de pil helemaal niet eigenlijk terwijl ik er echt tegenop zag om te stoppen.

2 likes

Heb je veel last van bijwerkingen van de pil? @Chief want dan is het wel het proberen waard om te stoppen misschien. Achteraf gezien waren bij mij de bijwerkingen nog erger/meer dan ik in eerste instantie dacht! Als je kiplekker voelt snap ik dat je twijfelt. Tja qua kinderwens… Anders dan de meeste verhalen hier was ik juist MET pil een soort sexmachine. Mijn vriend noemde me “rupsje Nooitgenoeg” :see_no_evil::sweat_smile: zijn libido was echt 90% lager dan die van mij. Sinds ik gestopt ben met de pil is dat nog maar 60% denk ik. Vanaf week 1 dat ik gestopt ben kelderde mijn libido. Als ik echt bezig zou moeten zijn om een kind te maken nu hadden we een probleem denk ik :crazy_face:

Wat zijn voor jou redenen om wel te willen stoppen?

Vind het eigenlijk een steeds gekker idee dat ik al zo lang iets slikt wat mijn hormoonhuishouding verandert, en wil ook wel eens zien of ik door het stoppen minder vlak ben. Verder benieuwd naar hoe m’n libido verandert, maar lees in @Bex83 haar post al dat het bij haar juist negatief uitpakte.

Verder geen last van bijwerkingen van de pil eigenlijk, en kijk dus vooral op tegen eventuele negatieve gevolgen (vooral de mogelijke acne en haarverlies) en vind kunnen doorslikken ook wel heel fijn. Ik slik nu telkens ongeveer een half jaar door en ben dat ook al gewend :sweat_smile: Dus misschien dat ik toch nog even wacht tot de kinderwens aanwezig is. Denk dat die extra motivatie er idd ook bij mij moet zijn @JustinBieber

2 likes

Ik ben intussen zo’n 6 maanden gestopt met de pil, na deze een kleine 8 jaar te nemen. Ik merk zeker geen dramatisch verschil zoals sommigen melden, maar dat had ik ook niet verwacht. Lichamelijk is mijn huid wat lastiger en ben ik een drietal kilo bijgekomen. Psychisch niet echt een verschil (mss iets stabieler qua gemoedstoestand, maar vooral omdat mijn cyclus nog niet op gang is gekomen).
Ik maak me vooral zorgen omdat ik dus nog steeds geen menstruatie heb gehad. Donderdag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog gepland om alles eens te checken (ben sowieso nog vorige zomer geweest en toen zag alles er normaal uit), maar heb toch wel wat stress. Ik ben vooral gestopt omdat we een beginnende kinderwens hebben en had er niet bij stil gestaan dat het mogelijk wel wat moeilijker zou kunnen worden.

Ik ben deze week gestopt. Reden is dat ik benieuwd ben hoe ik ben zonder allerlei hormonen in mijn lijf, ik wil ook geen spiraaltje/implanon/wat dan ook. Ik ben zo’n 14 jaar aan de pil geweest. Heb nu net mijn laatste stopweek erop zitten en ben niet meer ongesteld, maar merk dat ik vrij veel buik- en rugpijn heb op het moment. En ik ben echt ontzettend moe. Benieuwd of dit ermee te maken heeft of niet en hoe het me gaat bevallen de komende tijd…

1 like

Ik ben dus wel 3 kilo afgevallen sinds ik met de pil ben gestopt, is dit herkenbaar voor andere?

Ik hoop dit haha

Bij mij is er niets veranderd aan mijn gewicht.

Pff eerste 3x was ik gewoon lekker exact op tijd ongesteld maar nu 4 dagen te vroeg, en ik heb al een korte cyclus.

Ik ben toch nu in dubio om voor een paar maanden weer de pil te slikken. Mijn rug, borst en nek zitten onder de pukkels. Het lijkt ook alleen maar erger te worden. En ik merk dat ik nu met het warme weer het niet fijn vind om kleding te dragen die bloot is of om min haar omhoog te doen. Maar dat wil ik wel met deze warmte.

En dan wil ik misschien in de herfst weer stoppen en dan naar een huidtherapeut gaan. Want als ik daar nu ook start en ze wilt een peeling gaan toepassing moet ik ook continu opletten op de zon.

Pff ik weet het niet

Meh, begin een beetje onzeker te worden. M’n eerst cyclus sinds ik gestopt ben duurt nu al 56 dagen. Ik weet dat het even kan duren voordat alles weer op gang komt, maar als ik dan verhalen hoor/lees dat de eerste na zo’n 30-40 dagen kwam, begin ik me wel een beetje zorgen te maken (ben 100% niet zwanger trouwens)

2 likes

Ik snap het. Maar als je alles bekijkt zie je ook veel langere termijnen, bij mij was het volgens mij 100-nogwat dagen. Inmiddels (maand of 8 verder) schommelt het nog steeds, zit nu rond de 40 dagen. Het heeft even tijd nodig, soms wat meer en soms wat minder. Hoe dan ook wel vervelend hoor, maar misschien helpt dit een beetje :slight_smile:

2 likes

Ik heb tot nu toe alleen de bloeding gehad na het stoppen van de pil (laatste pil 16 mei). Erna ook nog amper iets, vorige week een paar dagen dat ik dacht er gebeurt iets, maar verder niets, en dat leek me ook niet echt een menstruatie. Ik vind het ook zo onzeker allemaal, ik ga dit weekend een weekendje weg en elke dag denk ik van de kans wordt steeds groter dat ik het dan ben.

1 like

Herkenbaar, hier na het stoppen ook nog steeds niet ongesteld geworden. Het kan helaas even duren voordat alles op ‘gang’ komt. Ik ben ook behoorlijk ongeduldig

1 like

Ik ben ook nog steeds ongeduldig. Op 8 februari gestopt met de pil en sindsdien 39 dagen, 66 dagen moeten wachten en nu in de derde ronde al op dag 30. Ik hoop dat het eraan komt en dat er nu wat regelmaat gaat ontstaan :tired_face:

1 like

@Salmiak @Pizzapunt thanks voor jullie reacties! Stelt me wel een beetje gerust :heart: Ik heb voorlopig nog geen kinderwens, maar merk dat ik toch een soort ‘druk’ voel om een regelmatige cyclus te hebben voor het geval dat ik er over een aantal jaar wél aan wil beginnen. Ach ja, meer dan wachten kan ik nu ook niet doen. Zul je zien dat ik precies ongesteld word als ik op vakantie ga, in augustus :joy:

Heel herkenbaar allebei! Wij willen wel denk ik over een jaar ongeveer gaan werken aan onze kinderwens. Die is nu nog niet zo heel actief maar ik voelde alsnog wel de druk van stoppen met de pil. Ik kan me inderdaad ook veel zorgen maken om vakanties enzo. Ik had ook nooit zo’n last van de pil dus vond het wel heel gemakkelijk eigenlijk. We wachten geduldig af!

2 likes

Sinds ik gestopt ben met de pil huil ik echt om onzinnige dingen. Ik ben dan ook gewoon keihard aan het lachen en huilen tegelijk omdat ik zelf niet snap waarom ik huil. Mijn vriend kijkt me nu regelmatig aan van meid wat doe je?:joy:

1 like