Wow, nice, daar heb ik geen geduld voor, haha. Maar een goed planningsysteem is wel enorm belangrijk, inderdaad.
Ik werk met een overzicht per semester (ingedeeld in weken). Zo zie ik in 1 oogopslag alle deadlines en hoe ver we in het semester zitten/hoeveel weken ik nog heb. Ik maak hier ook een ruwe planning op, zodat ik niet op het einde merk dat ik alles in 1 week moet doen bv. Als mân planning te gedetailleerd is, ga ik daarvan rebelleren, haha, maar ik heb wel iets van houvast nodig. Hoe ik het verder inplan, varieert, maar meestal per week een lijst van dingen die moeten gebeuren (alleen niet zo mooi vormgegeven als van jou, haha).
@desecretaris Veel heb je niet nodig, vind ik. Al hangt het ook van de vakken af. Ik gebruik 2 fluo-stiften en 2 gekleurde pennen, potlood, balpen, blanco bladen voor samenvattingen (zonder lijntjes oid), steekkaarten (optioneel) en post-its (van die lange smalle, om snel een bepaalde pagina open te leggen in handboeken), ringmap. Dat is het zoân beetje. Je kan heel wild gaan in allerlei extra dingen, maar dat vind ik persoonlijk erg afleidend. En je ontdekt gaandeweg ook wat je fijn vindt of nodig hebt. Plannen en overzicht houden is het allerbelangrijkst. Sommigen vinden bv. een schrift per vak handig, maar dat vind ik te veel gesleur. Sommigen leren vooral digitaal, anderen vooral op papier, etc. Maar het hangt ook van de vakken af.
Voorbeeld