Ik ben nooit van een goed agendabeheer geweest en altijd een ramp geweest in planningen maken, laat staan mij aan een planning houden. De volgende dingen waren voor mij wel handig:
Een goedkope documentmap met meerdere vakken vond ik een uitkomst voor vakken waar je vet veel losse a4tjes of hand-outs krijgt aangereikt of wanneer bijvoorbeeld schriftelijk onderzoekjes moet afnemen en alles overzichtelijk wilt bundelen.
En verder heb ik een oldskool prikbord waar ik meestal wel een overzichtje plaatste van belangrijke data (tentamendata) en belangrijke papieren op prikte (bijv. vaccinatiepapieren, losse documenten van de uni (bijv. inloginformatie).
En wat ik nog steeds een van mijn slimste ingevingen vond is altijd foto’s maken van alle documenten die je krijgt uitgereikt, zodat ik ze nooit kwijt kon raken of niet altijd de hele papierhandel hoefde mee te nemen.
En ik gebruikte een bepaald dropboxaccount speciaal voor mijn studie met mapjes per periode > vak > en categorie (bijv. powerpoints).
En ik had altijd een map op mijn laptop staan met interessante artikelen, screencaps van interessante boeken of tekstpassages die ik vond. Soms kwam dat van pas als ik nog een paper moest schrijven maar geen idee had waarover, dan keek ik altijd in die map. Zo kwam ik bijvoorbeeld aan een scriptie-onderwerp.
En dit soort sticky notes in belangrijke onderdelen van boeken ter voorbereiding van een tentamen etc.

Ook linkjes van interessante artikelen voor de studie, wachtwoorden etc. Vlak voor de deadlines kijk ik alles nog na, kan ik nog iets gebruiken etc.
gelukkig wel al wat vrienden in real life ontmoet

)