Wat doen jullie/hebben jullie naast jullie studie gedaan om je cv op te bouwen? Ik kom van het hbo (social work, ggz-agoog) en ga over een week met een (research) master beginnen (child development & education). Veel mensen uit mijn klas tijdens het hbo kwamen al van het mbo en hadden veel werkervaring en ook al diverse banen gehad. Afgelopen jaar tijdens mijn premaster zat ik met veel meiden in de klas die gewoon 2/3 dagen per week werkten bij een ‘volwassenenbaan’. Ik heb alleen stage-ervaring vanuit mijn hbo en heb een bijbaan als flexmedewerker bij een maatschappelijke organisatie en tijdens mijn premaster heb ik alleen in de vakanties gewerkt omdat ik mijn studie echt op nummer 1 zette. Hierdoor wel alles in een keer gehaald met een mooi gemiddelde, maar uiteindelijk is als starter enige werkervaring ook belangrijk? Nu staat er vrij weinig op mijn cv naast dat ene relevante bijbaantje. Wel 6 mnd vrijwilligerswerk gedaan als klassenassistente bij vluchtelingenwerk & mijn jaarstage was in een tbs-kliniek dus dat was ook een waardevolle ervaring.
Nu twijfel ik heel erg, vorig jaar had ik gesolliciteerd op een flex-functie bij een instelling voor acute psychiatrie (8-16 uur per week), maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik de premaster vrij veel werk vond. Ze zeiden wel dat ik als im besloot het te willen combineren met mijn master, ik mocht aankloppen. Het is wel goed voor mijn werkervaring, ik denk dat ik er veel kan leren, maar dat gaat wel erg lastig worden naast mijn research master gok ik zo. Vooral als ik weer streef naar alles in 1 keer halen met een goed cijfer. Wil mijn master zo goed mogelijk doen, maar tegelijkertijd werkervaring opdoen… en ook nog wel vrije tijd overhouden?
lastig dit.
Sorry voor dit lange wazige verhaal.