Ik zit een beetje in dubio en misschien hebben jullie advies. Ik ben nu 27 jaar en een jaar geleden ben ik afgestudeerd. Ik heb mijn bachelor in internationale Communicatie en Media behaald, maar ik doe eigenlijk niets met dit diploma. Komt ook omdat ik de interesse in communicatie en media verloren ben. En sindsdien heb ik crappy baantjes en daar wil ik vanaf. Het kriebelt al een halfjaar om weer naar school te gaan, maar ik vind het ook weer doodeng.
Ik wil graag iets met sociaal werk gaan doen, maar waar ik enorm tegenop zie is dat ik tussen de jongeren terecht kom. Ik ben een beetje aan het kijken naar een pre-master, maar volgens mij kom ik daar niet in aanmerking voor, omdat mijn bachelor compleet wat anders is. Ook zit ik te kijken naar eventuele masters die toch aansluiten op mijn huidige bachelor, maar ik word daar echt niet enthousiast van. Ik leer mezelf nu steeds beter kennen en kom er nu achter dat mijn interesse daar ligt, niet meer in communicatie en media.
Ook heb ik al gebeld met DUO en zij raden eigenlijk aan om weer voltijd te gaan studeren. Maar dat vind ik ook weer heel erg spannend. Pff, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meerâŠ
Hebben jullie advies voor mij? Hoe hebben jullie gezocht naar eventuele pre-masters? Hoe hebben jullie het ĂŒberhaupt allemaal uitgezocht en uitgedacht?