Studietopic

Zet ‘m op! Niks mis mee hè. Waarom vind je het zo vervelend?

100% herkenbaar, hebben ze bij mijn master ook gedaan! Ik ben veel te onzeker voor papers, geef mij gewoon een boek dat ik kan stampen :disappointed_relieved:

Oh en ik heb zondagavond deadline van mijn onderzoeksvoorstel, maar graag lever ik hem donderdag al in, zodat ik nog een beetje een fijn en vrij weekend heb. Maar heb dan altijd het idee dat het zo’n vibe afgeeft naar mijn begeleider van: “Kijk, zo fantastisch, ben al klaar, hier is het al 4 dagen voor de deadline”. Maar ik wil gewoon rust en heb er duizend jaar aan gewerkt al haha.
Dus…

• Donderdagavond inleveren, dat kan gewoon
  • Zondagavond inleveren, maar v.a. donderdag er niet meer aan werken
  • Gewoon tot zondag eraan werken, work work work girl

0 stemmers

En @Flamoes Nu vanochtend nog even leren, dan lunchen en knallen vanmiddag. Succes!!

1 like

Mijn tip is om vroeg naar de stilteruimres te gaan. Anders kan je iets verderop (bij het Amstelstation) naar HvA Leeuwenburg. Ik vind het daar vaak rustiger.

Ja bij mij maken mensen er soms flauwe grapjes over of zeggen ze: ‘Oh dat zou ik ook wel willen.’ maar dat kleine voordeel dat ik tijdens een tentamen heb weegt echt niet op tegen het nadeel dat ik de rest van de periode heb.

Mensen zeggen ook wel eens: ‘Maar op je werk heb je toch ook geen extra tijd dus later zul je het ook moeten doen.’ maar werk is gewoon heel anders dan studeren… ik heb er daar nooit last van.

Als je het nodig hebt moet je het gewoon accepteren. Je krijgt het niet zomaar.

2 likes

Bedankt voor de tip! En kan je mij vertellen waar de stilteruimte is op die locatie?

Op de eerste etage, rechts achter het koffiecafé.

1 like

You keep working girl :muscle:

4 likes

Is het nog gelukt met leren?

Zet hem op straks! Hoe dan ook ben je er over een paar uur vanaf.

1 like

Ik heb een combi gedaan: gisteren avond nog doorgelezen en net ook. Nu nog even chillen en straks nog 1x mijn mini samenvatting doorlezen. Het moet wel goedkomen maar ik ben gewoon zenuwachtig. Er hangt nogal wat vanaf. (Vind ik zelf.)

1 like

Ik ben voor je aan het duimen!

1 like

Ben trouwens benieuwd, ik gebruik al-tijd een random document van APA van Tilburg University (ik studeer daar niet eens), omdat ik helemaal geen boek oid heb over APA. Zijn er echt mensen met een APA boek?

2 likes

Ik moest voor mijn opleiding (Engelse Taal en Cultuur) The Little Brown Handbook aanschaffen, daar staan heel uitgebreid meerdere systemen uitgelegd, APA, MLA, Chicago, etc. Ik moet zelf veel wisselen tussen APA en MLA (de ene voor linguïstiek, de andere voor literatuur) en dan vind ik dat boek wel heel handig, anders haal ik geheid dingen door elkaar. Staan trouwens ook allemaal essay- en onderzoeksguidelines en voorbeelden in.

1 like

Mijn tentamen ging goed! Thanks voor alle support. Ik wil nu eigenlijk mijn belastingrecht wetboek verbranden maar mijn vriend wil het nog gebruiken… :face_with_raised_eyebrow:

6 likes

Ik heb wel een boek maar gebruik vaak OWL Purdue, daar staan die regels heel fijn beschreven vind ik.

1 like

Ik denk dat je @GroenTakje bedoeld :wink:

1 like

Mijn opleiding heeft zelf een boekje geschreven met handleidingen over goede papers, presentaties etc. en ook een uitgebreide APA handleiding. Moest ik in het eerste half jaar ook verplicht elke keer meenemen naar werkgroep…

1 like

Hmm dan toch maar iets aanschaffen, thanks voor jullie antwoorden @Dombo @Glory @Riley @Dazed en @En_17_Anderen

En @En_17_Anderen Ja, ik heb ACPA gedaan en volg nu een pedagogische master (naja, onderwijsachtig, maar valt onder pedagogiek). En jij?

1 like

Ik zit met een meisje in de klas en zij wilt heel graag samenwerken met alles maar ze wilt nooit op een vrije dag naar school of de bieb komen. Hoe wil je dan samenwerken?

20 min fietsen? Ja we werken nu idd meestal na school, maar we hebben de komende twee weken vrij ivm tentamens en voorbereiding enzo, maar nu wilt ze dus niet afspreken.

Ik heb dit ook een tijd geprobeerd maar het werkte voor mij ook niet fantastisch. Ik kreeg wel dingen gedaan maar was niet zo productief als wanneer ik gewoon aan één stuk door werk. Ik gebruik nu, op aanraden van iemand in dit topic, de app toggl en die werkt voor mij veel beter! Hij houdt wel bij hoelang je bezig bent maar je hoeft niet per se een tijdslimiet te gebruiken.