Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Chromecast?

1 like

Apple TV is om vanaf je iPhone naar een Apple TV te streamen, dat is zo’n kastje wat je op je tv aansluit. Met een chromecast kun je ook streamen naar je tv, chromecast is een soort usb stick die je in je tv doet, maar volgens mij is er niet iets om te streamen van je telefoon naar een laptop. Met iPhone heb je wel iets van scherm delen, maar dat is dan denk ik alleen naar een MacBook/ander apple apparaat.

1 like

We gaan naar Italïe en passeren via Zwitserland. Weet iemand hoe ik het best een kaart download in Google Maps of Waze? Ik heb gegoogeld voor Google Maps maar vind meer-knop niet om dat te downloaden.

Als ik in de Google maps app zit, en ik klik op mijn account rechtsboven kan ik kiezen voor offline kaarten. Als je daar selecteer je eigen kaart doet kun je een gebied kiezen om te downloaden.

2 likes

Dank je, het is aan het downloaden.

1 like

Heeft iemand een tip over zo goedkoop mogelijk een Office365-pakket te fixen? :sweat_smile:
Volgens mij zag ik het ook wel eens voorbij komen op vakantieveilingen.

1 like

Je bent net weer aan een opleiding begonnen, toch? Meestal kun je korting of zelfs een gratis pakket via school regelen.

1 like

Als je een opleiding volgt is de kans groot dat je het via Surfspot kunt aanschaffen met korting!

2 likes

Je hebt ook maps.me, kan je ook vrij makkelijk kaarten downloaden

1 like

Wat voor games? Dat is belangrijk om te weten! Leuke spelletjes of sims en gta?

Heeft iemand goed advies voor een budget Samsung smartphone?

1 like

Neem een motorola

Slecht advies maar die zijn echt fijn en goedkoop

2 likes

Ik heb nu tijdelijk een Motorola maar vind het echt niks, maar kan ook zijn dat dat is omdat het echt een oud ding is haha.
Maargoed los daarvan wil ik sowieso Samsung. Ik wil denk ik iets van de A-serie, maar mijn vriend zegt dat ik beter een ‘duur’ model kan kopen omdat die beter is ofzo, maar is dat ook echt zo? Ik wil toch wel rond de 5 jaar ermee doen eigenlijk (liever langer maar dat kan blijkbaar tegenwoordig niet).

1 like

Ik heb een Samsung A52 als werktelefoon en die is wel echt top. Ik heb 'm nog geen 5 jaar natuurlijk maar denk wel dat die lang mee kan. Is rond de 300 euro geloof ik

Zijn er nog meer mensen die google reverse image search missen op hun (Android) telefoon?
Ik heb wel net een nieuwe telefoon dus kan ook daar aan liggen, maar die hele functie is weg. Kan alleen een foto downloaden, bekijken in een nieuw tabblad, kopiëren etc. Maar afbeelding zoeken op google of hoe het precies werd omschreven is gewoon onvindbaar…

Heb al in mijn instellingen gekeken maar kan daar ook niks vinden. Snao er niks van

Wat gebeurt er als je de foto aanklikt en ingedrukt houdt? Kun je dan via Google Lens zoeken of staat die optie er niet tussen? Ik heb even een voorbeeld gemaakt met iets uit het show je laatste aankopen topic:

Foto aanklikken en ingedrukt houden:

Klik op de optie ‘zoeken met Google Lens’:

Nope

Ik kan wel als ik een foto aanklik in goigle search hier rechtsboven klikken op google lens (lekker random foto haha):


Maar dan vindt ie gewoon niks. Blijft blanco en bij een foto op een website zelf is die optie er helemaal niet. Alleen als ik via google iets zoek bij afbeeldingen.

Heb de cache + gegevens al gewist voor zowel chrome als de lens app. Instellingen nagelopen. Telefoon opnieuw opgestart.
Maar het lijkt echt van de aardbodem verdwenen

Zo irritant. Merk nu pas hoe vaak ik die functie gebruik

Ohhh wat irritant zeg. Staat ie nog wel in de camera-app of dat ook niet meer?

1 like

Rare vraag, maar staat de app ‘Lens’ op je telefoon? Kan je die misschien downloaden via de app-store? Bij mij zit het er net zo uit als bij @pastelzwart maar ik heb de app ook los op mijn telefoon.

Ik heb de app zelf niet haha.