Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Handig om een topic te hebben waar allerlei computer vragen geplaatst kunnen worden?

Ik zoek een programma waarmee ik makkelijk 4 of 6 foto’s op een A4 kan plaatsen met tekst eronder.

Edit @moderators, we blazen dit topic nieuw leven in voor al jullie technische vragen, aanraders etc. wat betreft computers, telefoons en noem maar op.

1 like

Misschien met PowerPoint of wil je er een fotoboek van maken?

2 likes

Nee maar ik moet het wel uitprinten.

1 like

Sorry zit in de war! Bij PowerPoint kun je wel 6 dia’s printen op 1 pagina maar dat zijn dan 6 pagina’s in totaal die gedrukt zijn op één A4. Dit is misschien een optie maar wel meer werk denk ik.

Ik zelf maak veel gebruik van Word, maar ik weet niet of dat wel is wat je zoekt. Dan plak ik de foto’s er in en maak ik de afbeelding contour. Dan kun je de afbeelding zetten waar je wil. Daarna kun je er tekst bij plaatsen via een tekstvak, die kun je ook zetten waar je wil. Wat ook dan handig is, is om je marges smal te maken. Als je klaar bent kun je deze ook opslaan in PDF, zodat er niets meer per ongeluk kan verschuiven

Ik heb een Mac dus zou dan even moeten zoeken of dat in Pages hetzelfde werkt. Denk het wel. Vind het in Word altijd heel kut maar de contour truc ken ik nog niet.

Oh ik heb geen Mac. Ik hoop dat het daar ook zo soortgelijk werkt. Succes!

1 like

@Tunnelvisie is het inmiddels nog gelukt? Ben toch nog wel benieuwd:-)

Ja! Heb uiteindelijk de tekst weggelaten, er een pdf van gemaakt en een programma gebruikt om daarmee tekst over de pdf te plakken.

1 like

Alles wat je wilt bewaren in je iCloud opslaan! Of foto’s handmatig naar de laptop sturen via AirDrop?

Als ik mijn chromebook opstart en mijn wachtwoord invoer, zegt zo’n robotvrouwenstem altijd dat ik dat aan het doen ben. Hoe zet ik haar uit?

Gelukt, dankuuuuuuu!! Erger me er al 100 jr aan dus ik zette de chromebook ook nooit uit. Maar mijn vriend doet dat dus wel ivm energiebesparing ofzo


Ik gok dat ie hierop staat, als je hem terugzet naar Zoals een zin zou die t weer moeten doen.
Edit: sneltoets is shift+F3

Ik heb een hele kleine laptop met ook maar beperkt geheugen. Al snel merkte ik dat ik geen updates meer kon uitvoeren, ookal heb ik heel weinig bestanden of programma’s erop staan. Ik weet ook niet zo goed welke programma’s wel en niet te verwijderen zijn. Is het slim om een keer terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Als ik gewoon al m’n eigen bestanden op een usb zet, dan kan er toch niks misgaan? Ik heb windows 10 er met veel moeite opgekregen doordat er zo weinig geheugen was, maar gaat hij dan met fabrieksinstellingen weer terug naar windows 8/9?

Je kan je eigen bestanden op een usb/externe harde schijf zetten en teruggaan naar fabrieksinstellingen, maar dan ga je inderdaad terug naar windows 8 (9 bestaat niet). Ik kan wel voor je meekijken welke programma’s je kan verwijderen en wat je kan doen om iets meer ruimte te hebben, stuur maar een pb als je dat wil!

1 like

Er is al even niets gepost in dit topic, maar ik denk dat mijn vraag hier het beste thuis hoort.

Mijn huidige laptop is aan vervanging toe en ik ben momenteel aan het kijken naar een Macbook Air. Ik vraag niet te veel van het apparaat (office/netflix/forum etc.) en voor mij zijn de belangrijke punten vooral een goede batterijduur en het feit dat hij licht is en ik hem makkelijk mee kan nemen.
Nu sla ik bijna al mijn bestanden in de cloud op, dus denk ik dat ik aan 128 GB voldoende heb. Zijn er hier forummers die om deze reden ook voor 128 hebben gekozen en is dat voldoende opslagruimte?
Of zouden jullie me aanraden om toch voor 256 GB te kiezen?

Ik weet dat dit topic zo goed als dood is, maar ik wil andere topics niet vervuilen met mijn vraag :sweat_smile:

Heeft iemand wel eens een laptop van Windows 10S naar Windows 10 Home gezet?

uitleg

Mijn nieuwe laptop is geleverd met Windows 10s (s-mode), wat inhoudt dat ik o.a. geen programma’s erop kan zetten. Ik kan gratis die S-mode uitzetten en naar 10 Home overschakelen, maar wordt de laptop dan niet sloom? Het is een goedkope en de specs zijn niet zo goed en Home is wel zwaarder, dus ik ben bang dat ik hem verpest. Nu kan hij evt. nog retour, anders niet meer.

Deze https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_lenovo-s145-14ast-128gb-4gb-amd-a9-black-1653022.html

Ik zou vooral kijken of je genoeg opslagruimte hebt want windows is heel groot. Maar wat stom!

2 likes

Goed idee! Zit al een hele tijd erover te lezen maar ik had er niet aan gedacht goed naar de opslagruimte te kijken. Ben hier duidelijk niet zo handig mee :sweat_smile: Hij heeft 128 GB SSD opslag, ik ga even rondkijken wat men hierover schrijft. Veel hits op google, fijn.

Dit moet je sowieso hebben

1 like

:yellow_heart: Dank je

De mijne voldoet hier gelukkig aan met 4GB ram en 128 GB ssd! Mij is wel verteld dat Windows het nogal makkelijk neemt. Als Windows zegt dat het net kan, dan kan het eigenlijk net niet. Dat zeiden ze tenminste toen ik problemen had met mijn vorige twee (mini-)laptops. Deze laptop heeft wel betere specs dan m’n vorige. Bij elke update werd hij langzamer. Al snel was er niet meer mee te werken. Zelfs geen word en chrome…