Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Ik heb een iPhone (eerst de 7 en nu de 12) en krijg op beide dagelijks een pop up met dat ik bij instellingen m’n we moet invoeren voor mijn Gmail. Maar ik ben gewoon ingelogd met Gmail en krijg m’n mails binnen. Het is dus ook mee verhuisd met overzetten van 7 naar 12.

Heb ook al geprobeerd alles te wissen en een oudere back up erop te zetten. Heeft dus niet gewerkt.

Het is een pop up en als ik annuleren klik is het weg, dus geen melding ergens verstopt. T

Weet iemand hoe dit weggaat?

Ik heb Vodafone kabelinternet, en ik heb elke avond hetzelfde probleem dat ik op mijn macbook geen series of live tv kan streamen zonder dat het elke 5 seconden buffert.

Op mijn smart tv heb ik nul problemen met netflix, disney+, etc, en die is op hetzelfde Wifi netwerk (5G) aangesloten.

Heeft iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?
Ik heb al vaker bij vodafone gevraagd wat dit is, maar ze zeggen eigenlijk altijd dat ik de router maar opnieuw moet opstarten om te kijken of het beter wordt (is niet het geval).
Ik heb zelfs al een nieuwe router gekregen omdat het misschien aan de softwareupdate kon liggen zeiden ze.

Ik zou eigenlijk 250mbit download moeten hebben, maar ik haal vaak de 2mb niet als ik een speedtest doe.

Alle suggesties zijn welkom.

Ik had dit in het vorige huis, omdat de kabel buiten mijn huis van verouderde kwaliteit was en er 's avonds veel buren dichtbij ook op wifi zaten. Volgens vo.daf.one niks aan te doen.

Kan zijn dat je op een druk wifikanaal zit, je kunt proberen om die handmatig te wijzigen. Als je googelt vind je genoeg info hoe je dat doet. Heeft bij mij weleens verbetering opgeleverd.

Ja hier had ik ook al aan gedacht, ik heb het 2,4G en het 5G netwerk gesplit, zodat ik zelf kan kiezen op welke ik zit, maar dat heeft helaas ook niet geholpen.

Heeft er iemand kennis van Excel? Ik ben bezig met een digitale Planning. Deze maak ik altijd per maand. Elk werkblad/tabblad is een dag. Maar nu wil ik hem voor een jaar maken. Maar dan heb ik 356 tabbladen. Nu wil ik per maand een tabblad met daaronder weer de tabbladen van de dagen. Dus dat je 12 tabbladen hebt en die weer kunt open vouwen. Is dit überhaupt mogelijk in excel. Of is er wellicht een andere manier?

Misschien dat @FISSA of @Kurisu dit weten? Zou zijn volgens mij nogal excel fans.

1 like

Ik vraag me af of dit kan, ik ben de optie nog nooit tegengekomen. Hoe ik het zou doen is:

  • Op het eerste tabblad tabellen maken per maand
  • In de tabel de dagen neerzetten
  • Een verwijzing (link) per dag maken naar het betreffende werkblad

Op deze manier heb je een soort index en kan je vanuit 1 blad makkelijk naar individuele werkbladen klikken. Je kan evt dagen die verder in de toekomst liggen en die je nu nog niet gaat plannen tijdelijk verbergen (groeperen, betreffende werkbladen aanklikken, verbergen, groeperen uitzetten) voor meer overzicht.

3 likes

Is er eeb manier om een film permanent te kunnen kijken zonder afhankelijk te zijn van een streamingdienst of een apparaat te moeten aanschaffen?

Is dit een strikvraag? Dvd of bluray kopen?

7 likes

Ja alleen wij hebben niet zo’n apparaat waarop je dat kunt afspelen. Dus ik vroeg me af of er een manier was om een film te kopen en dat deze dan onbeperkt beschikbaar blijft, maar ik denk dat dat dus niet bestaat😔

Heb je geen laptop of desktop met een cd-ingang?

1 like

Hm, maar geen hdmi kabel denk ik

Kun je geen downloads kopen? Net als een e-book zeg maar. Via YouTube kun je wel films kopen voor onbepaalde tijd, maar dan zit je dus wel vast aan YouTube want vm kun je ze dan niet downloaden

1 like

Goeie vraag! Kun je downloads kopen?

Via iTunes kan je films kopen.

1 like

Maar die zijn 3 euro bij de action, da’s wellicht nog te overzien.

2 likes

Ik koop zelf weleens films via de play store. Kan je afspelen op laptop of smartphone.

Maar een chromecast is een paar tientjes en echt zo aan je tv gekoppeld.

2 likes

Pathé thuis kun je volgens mij ook films kopen ipv huren! En heel misschien YouTube ook wel maar dat weet ik niet zeker

2 likes

Kun je een video-opname van je iPhone maken inclusief geluid? Hoe moet dat? :older_woman:t2:

1 like