Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Hoii, ik wilde andere topics niet vervuilen met mijn problemen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik gebruik op mijn laptop met windows 10 de Microsoft Edge browser. Sinds gisteren kan ik geen filmpjes meer op YouTube afspelen en krijg ik een foutmelding. (``er is een fout opgetreden. probeer het later opnieuw.’’) weet iemand hoe ik dit kan fixen?

1 like

wow! bedankt. dat helpt, maar ik heb nog geen geluid op Chrome. ik begrijp niet echt wat ze op het internet zeggen over accelerated graphics ofzo.

Heb je helemaal nergens geluid? Of alleen youtube?

plotseling ging echt al het geluid weg! toen heb ik in de instellingen zitten graaien en nu doet alles het weer! wel bedankt voor jullie hulp! fijn dat jullie met me mee wilden denken :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Foto is puur als voorbeeld, maar telkens wanneer op Instagram of Facebook dingen “zo” geschreven worden, krijg ik dus van die blokjes te zien. Soms is echt alle tekst zo vormgegeven en heb ik dus geen idee wat er staat. Kan mbv Google ook niet uitvinden wat het is ofzo. Maar is er een manier waarop ik het toch kan zien/lezen? Heeft iemand een idee? Is zowel op mn telefoon als laptop trouwens

Ik weet niet wat je bedoelt met “zo”, maar dit is zo’n cursief lettertype. Welke telefoon heb je? En staan je toetsenbordinstellingen goed?

Haha ja ik kan dus niet zien wat het precies is. :sweat_smile: Maar denk idd een bepaald lettertype of tekstopmaak oid. Zoals jij zegt cursief dus. Ik heb een Motorola Moto C plus, al vrij oud dus. Toetsenbord gaat via Gboard. Kan qua instellingen niets vinden wat daar mee te maken heeft?
Misschien ligt het er aan dat mn telefoon te oud is en dat dus niet kan ofzo? Qua apps is alles verder wel geüpdatet dus daar ligt het niet aan. Maar bijv in Whatsapp kan ik het wel zien als iemand vet of cursieve tekst typt :thinking:

Edit: op mn laptop kan ik het wel zien trouwens. Foutje. Alleen via mn telefoon dus niet

We hebben een Netgear-router overgenomen bij de koop van dit huis, omdat dat er zo eentje met ver wifi-bereik was. Nou ding doet het ook prima. Alleen als ik op het wifi-netwerk van dat ding zit, blokkeert ie sommige (doodgewone) websites, zoals mijn dienstrooster-website en apps, zoals Buienalarm. :sweat_smile: Super irritant.

Iemand enig idee waar je dit kunt aanpassen? Krijgen het niet gevonden als we inloggen in die router!

1 like

Mss heb je hier wat aan?
http://www.nldit.com/netwerken/wireless-routers/201309/84968.html

1 like

Het is m’n vriend net gelukt door het ding maar naar standaard-instellingen te zetten! :smiley:

1 like

Ik ben mijn MacBook helemaal aan het resetten omdat er zo veel troep op stond en hij helemaal dichtgeslibd zat. Dus heb handmatig een backup gemaakt op een HD van belangrijke bestanden, maar t aller belangrijkste is mijn Photos bibliotheek. Nu is hij bezig met het overzetten van de bibliotheek naar mijn HD, maar hoe krijg ik m weer terug als ik zometeen mijn hele laptop naar fabrieksinstellingen heb teruggezet? Is dat gewoon een kwestie van terugschuiven de bieb vanaf de HD naar de “schone” laptop?

Ik ben zo’n leek en ben zo bang dat ik iets fout doe en alles weg is zometeen

Heb je niet toevallig een iCloud? Daarin kunnen alle foto’s van photo’s geupload, toen ik een nieuwe macbook kocht en me aanmeldde bij mijn iCloud account werden alle foto’s automatisch gesynchroniseerd.

Ja ik heb dat wel maar is allemaal niet goed ingesteld en werkt niet goed. Ik snap er geen barst van haha. Maar misschien moet ik dat idd eerst ff fixen

Edit: ik snap er echt nikkkks van en heb het gevoel dat ik steeds in cirkeltjes werk. Iemand die zin/tijd/kunde heeft om mij te helpen met het synchroniseren van mijn photo bibliotheken op iPhone en Macbook?

Ik wil al mijn fotos bij elkaar in iCloud zodat de fotos altijd in de cloud zitten, geen ruimte innemen op mijn apparaten en ik altijd alles overal kan inzien, maar het lukt me niet for some reason. Het zou kunnen liggen aan het feit dat mijn macbook niet het laatste besturingssysteem heeft? Maar die kan ik er niet op zetten zolang ik geen ruimte heb vrijgemaakt top mijn macbook en daarvoor moeten mijn photo’s naar iCloud haha. HELP.

Mijn collega had dit ook (Samsung telefoon). Die kreeg een melding dat ze ruimte vrij moest maken, en toen heeft ze in plaats van de apps die ze wilde verwijderen, degene die ze wilde houden aangeklikt :sweat_smile: Wellicht zo iets?

1 like

Ik weet niet hoe digitaalvaardig ze is, maar mijn moeder zou bijvoorbeeld niet weten hoe ze een app bewust verwijdert. Ik kan me voorstellen dat je dat best per ongeluk kan doen, door lang met je vinger erop te zitten en dan toch iets verschuift of zelfs verwijdert. Als je niet weet dat dat zo werkt. Wel rot dat ze zich er ongerust over maakt!

1 like

Ook telefoonproblemen hier
Ik heb al een maand dit… ik heb superveel icloud opslagruimte, maar hij doet het niet. En als ik de app nu deinstalleer mis ik dus een maand aan gesprekken…
Iemand tips?

Is er een reden dat veel iPhone gebruikers Safari gebruiken? Vinden jullie Safari prima?
Ik ben op mijn werk de gegevens van onze site aan het bekijken en de meeste bezoekers gebruiken dus Safari. Ik download altijd meteen Chrome of Firefox op nieuwe apparaten.

Het is gewoon de standaard browser op m’n iPhone en vind het niet nodig een andere te downloaden, doet wat het moet doen zeg maar. Kijk als het nou internet explorer was, dan had ik wel ff Firefox gedownload. :joy:

12 likes

Ja

Ik vind chrome ook niet lekker werken op m’n telefoon

2 likes

Ik gebruikte eerst chrome op m’n iPhone maar bepaalde functies werken dan niet, zoals hele pagina’s screenshotten en afspraken aan je agenda toevoegen

1 like