Tech-topic (ict, computers, telefoons etc.)

Als je via de iPhone instellingen naar de app gaat, staat local network aan?
Die stond bij mij vorige keer niet aan.

Zit er toevallig een Excel wonder in de zaal? Ik ben een hele simpele forecast aan het maken maarrrrr ik kom er niet uit (heb namelijk maar een vastgesteld gegeven en verder zijn het enkel verwachtingen) :woozy_face:

Staat ook al aan!

En via Chrome browser kan je ook niet casten?

Niet via een iPhone of iPad… dan ontbreekt het cast icoon in de chrome app, heel irritant haha

Heb je je chromecast al geprobeerd te resetten? Soms helpt dat met gekke bugs

Dat als enige nog niet :no_mouth: dan toch maar even proberen straks.

Ik had laatst iets soortgelijks en toen heb ik hem even helemaal ontkoppeld, zodat hij geen stroom op geen enkele manier ontving en daarna weer aangesloten. Is nog 1 stap voor de reset, maar bij mij werkte het

1 like

Werkt het inmiddels?

Heb het nog niet geprobeerd :no_mouth: tv nog niet aangehad!

Heeft iemand hier de Galaxy 20 FE? En ben je er tevreden mee?

Ja heb ik!
Ben je een Samsung gewend?
Ik ben er heel content mee, mooie foto’s etc…

1 like

Oh thanks! Ja, ik heb nu een galaxy s8. Heel tevreden mee geweest, heb 'm al 3 jaar. Maar vooral de batterij begint nu wel snel leeg te raken en heb een barst in m’n scherm.

Ja ik moet 'm nu ook wel elke dag opladen hoor, maar red het wel tot eind van de dag, en in het begin zéker.

Hoe noem je ook alweer zo’n apparaatje waarmee je bijvoorbeeld iets van je laptop op je tv kan kijken?
Vervolgvraag: ik heb Apple TV op m’n iPhone, dan zou ik toch met zo’n apparaatje dat op m’n laptop (geen Apple) kunnen kijken?

Een casting device?

1 like

Chromecast?

1 like

Apple TV is om vanaf je iPhone naar een Apple TV te streamen, dat is zo’n kastje wat je op je tv aansluit. Met een chromecast kun je ook streamen naar je tv, chromecast is een soort usb stick die je in je tv doet, maar volgens mij is er niet iets om te streamen van je telefoon naar een laptop. Met iPhone heb je wel iets van scherm delen, maar dat is dan denk ik alleen naar een MacBook/ander apple apparaat.

1 like

We gaan naar Italïe en passeren via Zwitserland. Weet iemand hoe ik het best een kaart download in Google Maps of Waze? Ik heb gegoogeld voor Google Maps maar vind meer-knop niet om dat te downloaden.

Als ik in de Google maps app zit, en ik klik op mijn account rechtsboven kan ik kiezen voor offline kaarten. Als je daar selecteer je eigen kaart doet kun je een gebied kiezen om te downloaden.

2 likes